2021-03-16, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Blödningar i huden, oförklarlig näsblod och blodproppar.

Kan man förvänta sig annat av ett nödgodkänt hopkok?

Det rör sig om väldigt få fall. Risken att du får Covid 19 med allvarliga symtom är en jämförelsevis högre risk gissningsvis.
Citera
2021-03-16, 19:29
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Av det enkla skälet att man smittar andra?
Inte direkt raketforskning.

Digerdöden och spanska sjukan känns mer "dystopiskt" i min värld än verksamma åtgärder för att minska smittspridning. Men man kan ju tycka olika i den saken.
Asymptomatisk smitta är inte en grej. Det driver inte smittan alls.

Är du inte krasslig kan du röra dig som vanligt. Och digerdöden och spanskan spelar i en helt annan liga än vad covid gör. Det är som att jämföra ett lejon med en huskatt.
Citera
2021-03-16, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag uttryckte mig överdrivet kortfattat för att ge en kort respons till ditt inlägg. Gränsen hade inte behövt förseglas helt. Men resenärer från länder med pågående epidemi hade behövt sättas i karantän. Ifall en klunga med länder tillsammans ser till att hålla viruset ute, så går det att upprätthålla rörligheten mellan dessa länder.

Jag anser att det hade varit ett mycket bättre alternativ än att låta viruset spridas, och därefter belasta folket med ökande restriktioner.

Jag ser gärna att ebola stängs ute. Jag vill stänga ute diverse exotiska sjukdomar som följer med befolknings-importen från främmande länder.
Och ändå är gränsen öppen så att diverse virus kan komma in utan att du hojtar om den ska stängas.
Citera
2021-03-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det rör sig om väldigt få fall. Risken att du får Covid 19 med allvarliga symtom är en jämförelsevis högre risk gissningsvis.

Helt normala covidsymptom om ej frekventa.
När antalet vaccinationer ökar kommer antaltet med symptom sannolikt öka de med.

Frågan är om det blir lika förekommande som bland infekterade...
Citera
2021-03-16, 19:41
Medlem
En ny virusvariant har upptäckts i England, rapporterar Sky News.

Mutationen ska ha ursprung från Filippinerna och utreds efter att två misstänka fall konstaterats. 33 fall har upptäckts i Filippinerna.
Citera
2021-03-16, 19:46
Medlem
Moderna börjar testa sitt vaccin för barn från 6 månader upp till 12 år.
Mycket god nyhet!

https://www.marketwatch.com/story/moderna-starts-covid-19-vaccine-candidate-testing-on-children-as-u-s-cases-and-deaths-tick-up-116159 09286?redirect=amp#click=https://t.co/89eNKMOoMz
Citera
2021-03-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En ny virusvariant har upptäckts i England, rapporterar Sky News.

Mutationen ska ha ursprung från Filippinerna och utreds efter att två misstänka fall konstaterats. 33 fall har upptäckts i Filippinerna.

Undra när vi får läsa om en mutation med ursprung från Sverige?
Citera
2021-03-16, 19:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och ändå är gränsen öppen så att diverse virus kan komma in utan att du hojtar om den ska stängas.

?

Jag har ju hojtat om att stänga gränsen för virus. Jag anser att den ursprungliga kinesiska varianten borde ha stoppats vid gränsen. Jag har hojtat om att den brittiska varianten borde ha stoppats. Jag har hojtat om att den sydafrikanska varianten skulle hållas ute, liksom den brasilianska varianten.

Och jag vill genast stoppa inflödet av människor från främmande kontinenter. Den åtgärden skulle hjälpa till att förebygga inflödet av sjukdomar och skadedjur. (Besökare från exotiska länder skulle tillåtas, men dom skulle avkrävas hälsointyg.)
Citera
2021-03-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har Tegnell torrhosta igen?
Han är pressad som sagt ingenting fungerar Sverige är ett jävla skämt i kristider.
Citera
2021-03-16, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Helt normala covidsymptom om ej frekventa.
När antalet vaccinationer ökar kommer antaltet med symptom sannolikt öka de med.

Frågan är om det blir lika förekommande som bland infekterade...

Det tvivlar jag starkt på (angående din sista mening) men vi får se som sagt.
Citera
2021-03-16, 20:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så om man inte har symptom men testar positivt ska man tvingas stanna hemma?

Du får ursäkta om jag inte finner en sådan medicinsk dystopi tilltalande.

Beklagar att du bor i en diktatur.
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Av det enkla skälet att man smittar andra?
Inte direkt raketforskning.

Digerdöden och spanska sjukan känns mer "dystopiskt" i min värld än verksamma åtgärder för att minska smittspridning. Men man kan ju tycka olika i den saken.
Citat:

Är du inte krasslig kan du röra dig som vanligt. Och digerdöden och spanskan spelar i en helt annan liga än vad covid gör. Det är som att jämföra ett lejon med en huskatt.

Asymtomatisk smittspridning är inte det enda bekymret. Presymtomatisk smittspridning är mer förekommande än asymtomatisk smittspridning. Varken asymtomatisk eller presymtomatisk smittspridning går att stoppa enbart genom att stanna hemma när man känner att man är sjuk.

Asymtomatisk och presymtomatisk smittspridning tillsammans, är tillräckligt omfattande för att smittspridningen ska fortsätta, även utan medverkan av symtomatisk smittspridning. Redan under våren 2020 konstaterades att Covid-19 inte går att stoppa enbart genom att stanna hemma när man känner sig sjuk.

Du har lyssnat för mycket på Anders Tegnells lögner.
Citera
2021-03-16, 20:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:

Du är tyvärr representant för den delen av befolkningen som genom okunskap är den VERKLIGA orsaken till att smittan drivs framåt. Asymptomatisk smitta är det verkliga problemet med COVID-19. Om viruset endast smittade när värden var symptomatisk hade det varit enkelt att stoppa smittan. Det var bl.a. det som gjorde att man kunde stoppa andra CORONA-virus. Det ligger på vårat ansvar att utbilda och informera dig och dina gelikar.

https://www.infectiousdiseaseadvisor.com/home/topics/covid19/cdc-determines-at-least-half-of-coronavirus-infections-transmitted-by-asymptomatic-individuals/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in