Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det jag förstår är att hennes födelsedagsfirandet efter hon träffade Esb ej hade kunnat smitta honom och det var det jag kommenterade, vad är det du ej förstår? (som vanligt)
Du har ju uppenbarligen inte förstått vad Corona restriktioner är. Det har uppenbarligen inte Ebba heller. Har det inte skrivets här hur hon tillbringade midsommar afton i glada vänners lag? Och så är hon på partat i slutet av sommaren. Gud vet vad denna återfalls Corona syndare tagit sig för där emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Återigen du har alltså inte fattat vad tvisten handlar om - framförallt inte vem som stämt vem.
Du går fortfarande runt och fantiserar om att det är Esbjörn som stämt ebba för att hon har ett ogiltigt konstra va?
Släpp sargen och kom in i matchen.
Åter igen. Att jag inte håller med dig betyder inte att jag inte förstår dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Runkas
Fan va kul, nu är du äntligen igång med lite prisspekulationer igen, du glömde dock att älta lite till om dom helt horribla 300 för att röja kråkslottet. För det första är "Billinges" värdering gjord utan att gå in i huset och verifiera det faktiska skicket på fastigheten, dessutom med en pissnödig Billinge i hasorna som säkerligen gjorde allt för att berätta om husets förträfflighet med 4 kakelugnar i nyskick osv, dessutom ca halvår efter Ebbas köp med den värdeökning detta medför. Sedan Boolis sk värdering är såvitt jag vet baserat på hus som är brukbart skick. Så ja, det Ebba betalt för huset känns fullt rimligt, och jag betvivlar stark att det skulle bli någon större skillnad vid en öppen budgivning...
Jag hänvisade inte till Booli som säker källa. Jag hänvisade till Booli som en källa vi har att tillgå. Jag kollade på mitt hus. Jag tyckte resultatet blev fullt rimligt.
Men som sagt vi har en värdering från Densia och sen har vi Booli. För Ebba har ju inte gjort någon. Och Ebba sa ju att Esbjörn hade två att tillgå innan köpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Vid en öppen budgivning hade fastigheten aldrig gått under 5000000SEK.
Det vet även Ebba och har hela tiden så vetat.
Det vet alla utan Ebbaisterna här, ibland tror jag att även de vet det oxå. De precis som Ebba bara vägrar inse att det nog skett en och annan olycka i det blå skåpet i Ebbas husaffär aka husgate.
Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Funderade just häromkvällen på hur det skulle se ut om man släppte loss några flashbackare hemma i vardagsrummet. Skulle nog bli knäpptyst ha ha ha ha ha
Fundera du, de smarta Flashbackarna vet att det är Corona och vet att vi därför inte ska gå hen till dig.