2021-03-16, 19:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast det har hon ju inte den enda värdering vi vet något om säger ju 4,6. Den andra värderingen vi kan använda är booli den säger Marielund 67≈ 5 680 000 kr
Ett spann mellan 5 040 000 kr och 6 310 000 kr. Sen har vi ju inget mer att gå på värderingsmässigt. Vi vet ju inte allas vad Ebbas låssas värderingar sa.
Du bölar över Ebbas "låssas värderingar" men hänvisar samtidigt till Booli som är en nätvärderingssajt som knappast tar hänsyn till att huset är obeboeligt utan värme och vatten!!?? Jag tänkte om du har för avsikt att sluta trolla snart?
2021-03-16, 19:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur många av er flashbackare har inte varit på kalas/födelsedagsfest med bara 7-8 personer senaste året?
Jag har sett facebookbilder med grilla på verandanfester och ta en liten grogg på landetfester.
(nej inget jag varit på men jag är annorlunda)

Största sammankomsten var begravning 13 pers i kyrka sen har vi firat i familjen då endast 4 st
Tråkigt men så är det
2021-03-16, 19:24
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Exakt!

Men jag upptäckte att jag troligen slarvläste Aftonbladets artikel, det släpptes en aktbilaga idag enligt Olof Svensson, jag har mailat Uppsala Tingsrätt så förhoppningsvis får jag den imorgon, inte för att det står så mycket nytt i den men om det är från MUF så är den ju intressant bara därför.
Tack på förhand.
Han är inte tokig alls, Olof Svensson på AB, verkar gräva lite på egen hand.
Hoppas att han gräver upp lite mer om Harpyorna, "värdinnan" och "generalen" eller om man så föredrar, kommandoran och bedragerskan.
Ack ja! kärt barn har många namn.
2021-03-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vid en öppen budgivning hade fastigheten aldrig gått under 5000000SEK.
Det vet även Ebba och har hela tiden så vetat.
Säger du det, och hur kan du va så säker på det?. Tänker att kundunderlaget är rätt tunt på ett ruckel som detta, är sannolikt billigare att välta omkull skiten å bygga nytt. Men om jag inte missuppfattat situationen är har huset nån form av k-skydd och får inte rivas samt att det kanske inte går att stycka tomten. Hade det gått hade det vart ett bättre kundunderlag med byggfirmor och liknande som vill bygga flera nya hus på marken, och att renovera upp huset till permanentboende standard genererar för lite vinst för en näringsidkare. Sen har vi privatpersoner där dom flesta vill ha ett lättare objekt eller klart hus att flytta in i, sen finns det alltid välbärgat folk som tycker adressen är rätt och kan lägga en större summa på renovering, men nu är detta fucking Uppsala vid en insjö och en rätt sunkig strandlinje utan eget rätt på vatten. Hade detta inte vart vid sjö en hade huset inte vart värt ett skit typ...
2021-03-16, 19:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det jag förstår är att hennes födelsedagsfirandet efter hon träffade Esb ej hade kunnat smitta honom och det var det jag kommenterade, vad är det du ej förstår? (som vanligt)
Du har ju uppenbarligen inte förstått vad Corona restriktioner är. Det har uppenbarligen inte Ebba heller. Har det inte skrivets här hur hon tillbringade midsommar afton i glada vänners lag? Och så är hon på partat i slutet av sommaren. Gud vet vad denna återfalls Corona syndare tagit sig för där emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Återigen du har alltså inte fattat vad tvisten handlar om - framförallt inte vem som stämt vem.
Du går fortfarande runt och fantiserar om att det är Esbjörn som stämt ebba för att hon har ett ogiltigt konstra va?
Släpp sargen och kom in i matchen.
Åter igen. Att jag inte håller med dig betyder inte att jag inte förstår dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Fan va kul, nu är du äntligen igång med lite prisspekulationer igen, du glömde dock att älta lite till om dom helt horribla 300 för att röja kråkslottet. För det första är "Billinges" värdering gjord utan att gå in i huset och verifiera det faktiska skicket på fastigheten, dessutom med en pissnödig Billinge i hasorna som säkerligen gjorde allt för att berätta om husets förträfflighet med 4 kakelugnar i nyskick osv, dessutom ca halvår efter Ebbas köp med den värdeökning detta medför. Sedan Boolis sk värdering är såvitt jag vet baserat på hus som är brukbart skick. Så ja, det Ebba betalt för huset känns fullt rimligt, och jag betvivlar stark att det skulle bli någon större skillnad vid en öppen budgivning...
Jag hänvisade inte till Booli som säker källa. Jag hänvisade till Booli som en källa vi har att tillgå. Jag kollade på mitt hus. Jag tyckte resultatet blev fullt rimligt.
Men som sagt vi har en värdering från Densia och sen har vi Booli. För Ebba har ju inte gjort någon. Och Ebba sa ju att Esbjörn hade två att tillgå innan köpet.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vid en öppen budgivning hade fastigheten aldrig gått under 5000000SEK.
Det vet även Ebba och har hela tiden så vetat.
Det vet alla utan Ebbaisterna här, ibland tror jag att även de vet det oxå. De precis som Ebba bara vägrar inse att det nog skett en och annan olycka i det blå skåpet i Ebbas husaffär aka husgate.

Citat:
Funderade just häromkvällen på hur det skulle se ut om man släppte loss några flashbackare hemma i vardagsrummet. Skulle nog bli knäpptyst ha ha ha ha ha
Fundera du, de smarta Flashbackarna vet att det är Corona och vet att vi därför inte ska gå hen till dig.
2021-03-16, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tack på förhand.
Han är inte tokig alls, Olof Svensson på AB, verkar gräva lite på egen hand, hoppas att han gräver upp lite mer om Harpyorna, "värdinnan" och "generalen" eller om så föredrar, kommandoran och bedragerskan.
Ack ja! kärt barn har många namn.

Märkligt nog har Aftonbladet haft en förnuftig ton i sina reportage om ärendet (undantaget ledarsidorna och Lena Mellin) medans Expressen och DN har gått helt bananas och ljugit värre än Pinocchio i sina artiklar med LEif Brännström i spetsen, hans näsa torde vara ett par mil lång vid det här laget så mycket ljug han producerat.

Så djävla trist med den uppenbara politiska agendan.
2021-03-16, 19:40
Medlem
Citat:

Fundera du, de smarta Flashbackarna vet att det är Corona och vet att vi därför inte ska gå hen till dig.

Funderar som i "fantiserade", vissa av er skulle jag inte stå ut med i verkliga livet om ni pratar som ni skriver. Annars så vet du som jag at det var en typ lustig fundering åt seriebokskomikshållet
2021-03-16, 19:41
Medlem
Citat:
Du har ju uppenbarligen inte förstått vad Corona restriktioner är. Det har uppenbarligen inte Ebba heller. Har det inte skrivets här hur hon tillbringade midsommar afton i glada vänners lag? Och så är hon på partat i slutet av sommaren. Gud vet vad denna återfalls Corona syndare tagit sig för där emellan.

Åter igen. Att jag inte håller med dig betyder inte att jag inte förstår dig.
Jag hänvisade inte till Booli som säker källa. Jag hänvisade till Booli som en källa vi har att tillgå. Jag kollade på mitt hus. Jag tyckte resultatet blev fullt rimligt.
Men som sagt vi har en värdering från Densia och sen har vi Booli. För Ebba har ju inte gjort någon. Och Ebba sa ju att Esbjörn hade två att tillgå innan köpet.

Det vet alla utan Ebbaisterna här, ibland tror jag att även de vet det oxå. De precis som Ebba bara vägrar inse att det nog skett en och annan olycka i det blå skåpet i Ebbas husaffär aka husgate.

Så du vet att Ebba inte gjort någon värdering? eller svamlar du bara som vanligt? Personligen tror jag hon först frågat sin mäklarpolare som gjort en värdering muntligt, kan även tänka mig att dom kollat på huset tillsammans, sen tror jag även hon hört med Notar och fått en värdering via sms, kan även tänka mig att Notar har fått ta del av Anticimex genomgång av huset, vilket bör va ett vettigt underlag för värdering. Men det är egentligen skit sak samma för det är inte priset dom tvistar om överhuvudtaget....
2021-03-16, 19:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Säger du det, och hur kan du va så säker på det?. Tänker att kundunderlaget är rätt tunt på ett ruckel som detta, är sannolikt billigare att välta omkull skiten å bygga nytt. Men om jag inte missuppfattat situationen är har huset nån form av k-skydd och får inte rivas samt att det kanske inte går att stycka tomten. Hade det gått hade det vart ett bättre kundunderlag med byggfirmor och liknande som vill bygga flera nya hus på marken, och att renovera upp huset till permanentboende standard genererar för lite vinst för en näringsidkare. Sen har vi privatpersoner där dom flesta vill ha ett lättare objekt eller klart hus att flytta in i, sen finns det alltid välbärgat folk som tycker adressen är rätt och kan lägga en större summa på renovering, men nu är detta fucking Uppsala vid en insjö och en rätt sunkig strandlinje utan eget rätt på vatten. Hade detta inte vart vid sjö en hade huset inte vart värt ett skit typ...
Du hänger inte med så bra på trenderna på bostadsmarknaden va? Folk i städer vill bo större och denna trend har fullkomligt exploderat under Corona. Att bo inytterkant av storstads områden är det nya heta. Vad som är ännu hetare är renoveringsobjekt. Människor vill självförverkliga sig genom att renovera sitt eget hus.
Det är näst intill omöjligt att hitta ett renoverings objekt idag. Alla vill ha dom. Över nästan hela landet faktiskt. Men just i ytter storstads regioner är de hetast.
Det skulle bli ett sjukt riv efter det huset. Försök hitta ett liknade till salu får ni se.
2021-03-16, 19:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du bölar över Ebbas "låssas värderingar" men hänvisar samtidigt till Booli som är en nätvärderingssajt som knappast tar hänsyn till att huset är obeboeligt utan värme och vatten!!?? Jag tänkte om du har för avsikt att sluta trolla snart?
Fast jag hänvisade till Densia och sa att Booli oxå fanns. En bra och en dålig är ju så mycket bättre om att man ljuget om att ha två och inte ha någon.
2021-03-16, 19:47
Medlem
Citat:
Fast jag hänvisade till Densia och sa att Booli oxå fanns. En bra och en dålig är ju så mycket bättre om att man ljuget om att ha två och inte ha någon.
Vem har ljugit?
2021-03-16, 19:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Funderar som i "fantiserade", vissa av er skulle jag inte stå ut med i verkliga livet om ni pratar som ni skriver. Annars så vet du som jag at det var en typ lustig fundering åt seriebokskomikshållet
Fundera på det du.
Tror du att du är ensam om att inte vilja umgås med 99% av de som är här... Eller nej föresten,,, oj vad sårad jag blir nu. Menar du att vi inte är kompisar på riktigt. Fan vad ledsen jag blir😟😣😫🥺😢😩.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in