Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Jag har aldrig försvarat "juristen" Binninge! Du kan inte hitta ett enda inlägg från mig med sådant innehåll. Däremot är det min bedömning att Ebba kan fällas för förtal av "juristen".
I mina inlägg är Esbjörn en av småfolket och Ebba en av rikets makthavare. "Juristen" ser jag som en allvarlig störning som inte bidragit med något av värde alls.
Ja det stämmer faktiskt, då du ondgjort dig över val av ombud och att han inte är kompetent.
Du har framhållit din vilja om att Esbjörn ska välja en riktig jurist istället.
Sen är Ebba även hon en av småfolket om än på en högre politisk post.
Ung, kvinna, frånskild, 2 små barn, utan eget boende, jobb på annan ort, föräldrarna får hjälpa henne få livspusslet att gå ihop och som lök på laxen utsatt för ett mediadrev utan rimliga proportioner.
För att hon köpt ett vanskött sommarhus intill barnens pappa och sina föräldrar!
Du är inte någon Ebbait (hette det så) men inser det juridiskt riktiga i fallet, det ÄR Ebbas hus allt dravel runtomkring är bara chimärer för att vinna billiga poäng.
Nå Binningejuristen kanske måste kvarstanna de 2v som återstår av fristen för inlämnande av bevis, medger inte tingsrätten byte av ombud innan dess är det bara han rättar in sig i ledet.
Undrar om han förstår att man inte bara kan hoppa av som ombud när man vill?
Han kan få förbud att agera ombud om det vill sig riktigt illa (eller riktigt bra kanske?)