2021-03-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag blir äcklad av Ebbas beteende, som utnyttjar denna äldre mans sårbarhet.
För se sårbar är han ju enligt dig
Man är inte sårbar för att man tillhör en generation som aldrig behövt laga mat, tvätta eller köra dammsugare.
2021-03-16, 17:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Och vad är m-gård..?
Margareta Majkgård, kursgårdsmadamen som Esbjörn bor hos.
Citat:
Såklart att Ebba inte följt restriktionerna.
Dom gäller alla utom henne själv.
hon vart ju först på fest tidigare.
Sen träffa en i riskgrupp och köpa dennes hus.
Som hon dessutom träffa flera ggr.

Hur mycket immunförsvar säljaren har vet vi inget om.
Nu är vi där igen med dans på borden.
Visa bilder eller sluta ljuga.
2021-03-16, 17:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det halmstrået försöker inte en kompetent advokat greppa efter, det som skrevs på Facebook innehöll ju vissa villkor som skulle vara uppfyllda för att Ebba Busch skulle backa, t.ex att det skulle vara E*björns egen vilja och inte andras, personen med generalfullmakten har ju effektivt kvävt den lösningen med sin numera raderade tråd.
Nej; att det var villkorat, har jag försökt förklara många gånger, i denna tråd.
Då återstår att sy ihop säcken och få Esbjörn att acceptera verkligheten.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-16 kl. 17:20.
2021-03-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Var har jag skrivit att partiledare inte får köpa hus?

Jag tycker att man ska behandla andra schysst och korrekt (citat av Ebba) och att de med makt har större ansvar än de utan makt att göra det. De "starka" ska vara aktsamma mot småfolket.

Du behöver givetvis inte dela min uppfattning.
Förklara varför det är bedrägeri när en partiledare köper ett hus - men en husaffär när en ickepartiledare köper ett hus.
Det blir ju för alla normalt funtade att just partiledare ite kan köpa hus - för då är det bedrägeri.
Du lyckas inte på något sätt föklara det rimliga i den åsikten.
2021-03-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om det blir någon kompetent, handlar det nog mest om att sy ihop säcken och försöka förklara för Esbjörn att detta kommer han inte vinna.
Paragraf 31 och 33 måste anses vara kört i det här laget.
Återstår möjligtvis att försöka göra något av Ebbas facebookinlägg, om att låta Esbjörn backa.
Men jag är ingen jurist skall jag tillägga.

Bästa för Esbjörn vore att kasta in handduken.

Jag har ändå några funderingar.

Alltså det köpekontraktet som finns påskrivit är det giltigt?
Vart ju nåt prat tidigare om att det inte registrerats hos boverket.

Ebba erbjöd honom 200t + att betala rättegångskostnaderna.
Varför skulle hon göra det om hon har allt på det gröna?
Känns mer som att försöka betala lite extra, för att verkligen övertyga säljaren.
2021-03-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Den här löjliga halmgubben igen.

Det är för h-e ingen som påstått att partiledare inte får köpa hus. Det är ingen som påstår att inte Ebba Busch får köpa hus.

Var får ni allt ifrån?
Det är ju det ni sitter och säger- Att så fort Ebba köper hus är det bedrägeri.
Och eftersom hon är just partiledare så...
Men inge har lyckats förklara varför det är bedrägeri när en partiledare köper hus - men inte när någon annan köper ett hus.
Det är från dig och dina gelikar vi får allt.... Du förstår väl själv vad du skiver hoppas jag?
2021-03-16, 17:23
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Känns mer som att försöka betala lite extra, för att verkligen övertyga säljaren.
(Min understrykning)
För att få huset snabbare, rättegång sägs bli först till hösten.
Säkert också för att slippa tidningsskriverier, hon är ju en känd person.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-16 kl. 17:26.
2021-03-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så varför antyder du att jag inte skulle få komma till tals då?

Och jo,i denna härvan är sista ordet sagt för länge sedan, nu är det bara upprepningar. Men det förstår varken du eller Esbjörn, kan vi notera

Se där ja. Där kom det återigen. Du har alla rätt, medan motståndet har alla fel.
Jo då, även du får komma till tals. Jag skrev ju att ALLA får komma till tals.
Även en självgod individ som du borde rimligen förstå att sista ordet inte är sagt. Vilket du av naturliga skäl inte vill skylta med utåt.
Vi får dock hoppas att vi slipper se fler partiledare framöver utnyttja sin ställning för att göra affärer med våra sårbara gamlingar.
2021-03-16, 17:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nu hittade jag det här men det gör ju inte det hela solklarare.......

https://lawline.se/answers/vad-ar-skillnaden-mellan-en-generalfullmakt-och-en-framtidsfullmakt
Nu har jag hittat rätt på generalfullmakten. Den verkar inte vara en framtidsfullmakt utan en allomfattande livstidsfullmakt. Den torde ge "generalen" rätt att ställa ombud åt Esbjörn i hustvisten.
2021-03-16, 17:26
Medlem
Citat:

Jag tror hon tycker hon gett ett schysst pris för fastigheten med tanke på skicket och alllt jobb som måste göras.
Att hon erbjuder mera samt andra kostnader tyder jag som att kan vi sluta med det här nu, jag vill bo NU!
2021-03-16, 17:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har aldrig försvarat "juristen" Binninge! Du kan inte hitta ett enda inlägg från mig med sådant innehåll. Däremot är det min bedömning att Ebba kan fällas för förtal av "juristen".

I mina inlägg är Esbjörn en av småfolket och Ebba en av rikets makthavare. "Juristen" ser jag som en allvarlig störning som inte bidragit med något av värde alls.

Ja det stämmer faktiskt, då du ondgjort dig över val av ombud och att han inte är kompetent.
Du har framhållit din vilja om att Esbjörn ska välja en riktig jurist istället.
Sen är Ebba även hon en av småfolket om än på en högre politisk post.
Ung, kvinna, frånskild, 2 små barn, utan eget boende, jobb på annan ort, föräldrarna får hjälpa henne få livspusslet att gå ihop och som lök på laxen utsatt för ett mediadrev utan rimliga proportioner.
För att hon köpt ett vanskött sommarhus intill barnens pappa och sina föräldrar!
Du är inte någon Ebbait (hette det så) men inser det juridiskt riktiga i fallet, det ÄR Ebbas hus allt dravel runtomkring är bara chimärer för att vinna billiga poäng.

Nå Binningejuristen kanske måste kvarstanna de 2v som återstår av fristen för inlämnande av bevis, medger inte tingsrätten byte av ombud innan dess är det bara han rättar in sig i ledet.
Undrar om han förstår att man inte bara kan hoppa av som ombud när man vill?
Han kan få förbud att agera ombud om det vill sig riktigt illa (eller riktigt bra kanske?)
2021-03-16, 17:28
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har helt rätt, jag hade otur när jag tänkte. Eller rättare sagt, minnet svek om straffsatsen för vad som krävs för att bli avsatt. Förmodligen början på en lindrigare kognitiv funktionsnedsättning.
Om jag ska vara helt ärlig ... ... så finns det ingenting som tyder på kognitiv nedsättning i ditt fall!

Intressant är ju att det inte är obligatoriskt att slänga ut ledamoten ur riksdagen vid allvarliga brott men det är obligatoriskt att domstolen ska pröva frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in