2021-03-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu är du mer än lovligt förvirrad. Det finns ingen lag bara för att du fantiserar om den, Ebba Busch stärker sina aktier genom att stå upp mot Binninge, det kommer att märkas på nästa opinionsmätning. Det blir en rekyl efter detta som kommer att slå dig med häpnad. Ni är inte så många som gillar barnmisshandlare som du tror.

Nej hon stärker sannerligen inte sina aktier. För gemene man så är ord som att hon utnyttjat sin ställning mot en betydligt äldre och svagare man det som ligger sanningen närmast.

Dessutom har hon mage att försöka förverkliga sitt fulspel genom rätten.
Sådant här beteende är upprörande, minst sagt
Att Ebba dessutom drar upp sådant som överhuvudtaget inte har med husaffärer att göra, gör inte det hela bättre.
2021-03-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Olof Svensson på AB är ganska bra.
Lite om spelet i rätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQWw6b/anklagelsen-mot-ebba-busch-i-ratten-medveten-om-esbjorns-nedsatta-fo
Intressant läsning.

Citat:
Ebba Busch tillägger att hon först den 4 september fick en indikation på att Esbjörn inte skulle fullfölja överenskommelsen. Hon ringde Esbjörn och fick då uppfattningen att hans brorson var närvarande. I protokollet framgår att hon har uppfattningen att Esbjörn påverkats av andra att inte fullfölja affären.
2021-03-16, 17:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Hur menar du att hon lurat honom och i så fall hur skulle det vara bevisat? Frågar åt en kompis...

Alla upplever olika om jag frågar en gång inget tjat, men om jag frågar två gånger säger grabben va du tjatar.

Och det är ej bevisat att hon lurade honom dock kanske han ej förstod att hon faktiskt skulle bo där. svarar åt en kompis
2021-03-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur gör man om det är blyinfattad kulo mm järntråd a40tal? 6 A säkring typ https://imgur.com/a/jt7XTgH
Hur många element får du då dit utan att det blir för varmt
6 amp x220 volt=1320 watt 3 st på 440watt.
2021-03-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
1971 ? Jag bytte ut mitt pelletsystem för ca 3 år sedan. Installationskostnaden var ca 30000 och då gjöt jag fundamentet själv.
Vi installerade bergvärme inkl en del nya element. Inkl borrning o allt ca 160 000 då efter rot. I år bytte vi själva ut övriga element. Grabben jobbar med borrning och vvs si köpte material då till självkostnadspris. Jag skulle bli oerhört förvånad om inst av bergvärme komplett i detta hus kostar under 200000. Troligen 250 000 eftersom rot nog inte finns i tillräcklig omfattning.
2021-03-16, 17:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att döma av artikeln så har inget nytt inkommit, nu har jag i och för sig inte tagit ut dagboksbladet för idag men igår var det ju inget nytt mer än att Binninge avträdde som försvarare åt E*björn.

Det intressanta är ju vilken advokat som kan tänka sig att hoppa på den här röran, kan ju inte vara så kul att städa upp efter Binninge.
Om det blir någon kompetent, handlar det nog mest om att sy ihop säcken och försöka förklara för Esbjörn att detta kommer han inte vinna.
Paragraf 31 och 33 måste anses vara kört i det här laget.
Återstår möjligtvis att försöka göra något av Ebbas facebookinlägg, om att låta Esbjörn backa.
Men jag är ingen jurist skall jag tillägga.
2021-03-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jo M-gård brukar vara med och styra honom ex till Barry psyk..

Och vad är m-gård..?

Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Hon dansade på bord! Knappast rekommenderat att göra under världens största pandemi.
Om hon inte blev smittad så beror det på att andra tog avstånd! Och att ta avstånd från Ebba gör man rätt i!

Jag har inte sett några som helt bevis på att Ebba har följt smittskyddsrestriktionerna.

Om det är någon som följt smittskyddsrestriktionerna så är det Esbjörn innan Ebba kom och började spotta ut corona och säkert andra smittoämnen på honom.

Tur att Esbjörn har ett bra immunförsvar för annars kanske han inte skulle funnits idag.

Vilket var säkert vad Ebba ville. Lättare att förhandla med ett dödsbo än med en man som vet hur man står på sig!

Såklart att Ebba inte följt restriktionerna.
Dom gäller alla utom henne själv.
hon vart ju först på fest tidigare.
Sen träffa en i riskgrupp och köpa dennes hus.
Som hon dessutom träffa flera ggr.

Hur mycket immunförsvar säljaren har vet vi inget om.
2021-03-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nej hon stärker sannerligen inte sina aktier. För gemene man så är ord som att hon utnyttjat sin ställning mot en betydligt äldre och svagare man det som ligger sanningen närmast.

Dessutom har hon mage att försöka förverkliga sitt fulspel genom rätten.
Sådant här beteende är upprörande, minst sagt
Att Ebba dessutom drar upp sådant som överhuvudtaget inte har med husaffärer att göra, gör inte det hela bättre.
Gemene man har genomskådat fulspelet bakom Esbjörns ”ånger” för länge sedan. Det finns ingen bättre metod än att klä av skojare i en domstol. Det är den framtiden som har fått Esbjörns ombud att kasta in handduken. Han vet att han har kluddat till allt fullständigt.
2021-03-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har nog alltid varit beroende av att någon fixar mat, tvätt och markservice åt honom. Enligt testen 2010 var han helt värdelös i köket. Många äldre gubbar är hjälplösa utan en gumma, det betyder inte att de är dumma i huvudet.

Jag blir äcklad av Ebbas beteende, som utnyttjar denna äldre mans sårbarhet.
För se sårbar är han ju enligt dig
2021-03-16, 17:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om det blir någon kompetent, handlar det nog mest om att sy ihop säcken och försöka förklara för Esbjörn att detta kommer han inte vinna.
Paragraf 31 och 33 måste anses vara kört i det här laget.
Återstår möjligtvis att försöka göra något av Ebbas facebookinlägg, om att låta Esbjörn backa.
Men jag är ingen jurist skall jag tillägga.

Det halmstrået försöker inte en kompetent advokat greppa efter, det som skrevs på Facebook innehöll ju vissa villkor som skulle vara uppfyllda för att Ebba Busch skulle backa, t.ex att det skulle vara E*björns egen vilja och inte andras, personen med generalfullmakten har ju effektivt kvävt den lösningen med sin numera raderade tråd.
2021-03-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror Esbjörn vill ha det som sommarstuga. Han har ju svårt att klara sig själv. Så ensam i huset vore nog inte så bra.

Fast då får du gå längre ner. Och att du inte hittar något där är väldigt ovanligt.
Ca 15% av hushållen i Sverige har egen brunn och det vanligaste är visst en 5-6 meter.
varför har han då inte varit där på en faslig massa år? Varför har han låtet det förfalla så till den grad?
Du tillskriver den här personen en väldig massa saker som strider mot all rim och reson med tanke på vad vi vet.
2021-03-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Och vad är m-gård..?

Såklart att Ebba inte följt restriktionerna.
Dom gäller alla utom henne själv.
hon vart ju först på fest tidigare.
Sen träffa en i riskgrupp och köpa dennes hus.
Som hon dessutom träffa flera ggr.

Hur mycket immunförsvar säljaren har vet vi inget om.
Säljaren verkar frisk och kry till hälsan men sur och tvär till sinnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in