2021-03-16, 16:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Utan ledsagare..? Han hade väl ingen ledsagare.
Klart hon vart snabb, hon var kanske rädd att han tveka.

Jo M-gård brukar vara med och styra honom ex till Barry psyk..
2021-03-16, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Innan min fabror gick in i väggen så jobbade han med att installera värmesystem. Han var egenföretagare så nog visste han det mesta inom det. Han fakturerade aldrig mer än 4 siffriga belopp så var ni får era 6 siffriga belopp ifrån vet jag inte. Ni kanske jobbar som VVS försäljare och försöker lura folk!?
Mmmm .. det går utmärkt att bygga in extra typ som bastustenar i den öppna spisen , behöver man bara elda en gång per dygn. Det kan hemtjänst hjälpa Esbjörn med. . Och se till att spjället sköts riktigt så förloras ingen värme ..

Annars blir det ju ett sug ut genom skorstenen.. det drar ut värmen. .
2021-03-16, 16:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det som är dyrt är om man skall styra grejer via appar i telefonen och sådant. Ett gammalt hederligt "analogt" system är det jag pratar om.

Pratar du elvärme eller vattenvärme?
2021-03-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men du har fortfarande inte tur när du tänker. Man kan inte begå brott när man är partiledare. Därför hittas det på omständigheter för att Ebba Busch ska framstå som en ensamstående mamma, som blivit lurad av en åldring och hans ondskefulla omgivning, där ord som bedrägeri inte finns med på kartan, för de krafter som vill ha kvar Ebba Busch.

Gränsen går inte i den juridiken du efterfrågar. Där endast lag eller tvång får bort en olämplig politiker.

Gränsen går om det blir ett rättsligt efterspel, oavsett graden av förtal, oavsett om åklagaren eller Binninge driver sin talan själv. Ebbas framtid ligger i Binninges händer.
Nu är du mer än lovligt förvirrad. Det finns ingen lag bara för att du fantiserar om den, Ebba Busch stärker sina aktier genom att stå upp mot Binninge, det kommer att märkas på nästa opinionsmätning. Det blir en rekyl efter detta som kommer att slå dig med häpnad. Ni är inte så många som gillar barnmisshandlare som du tror.
2021-03-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det som gällde var att begränsa sociala kontakter till det absolut nödvändiga, detta stod Ebba och skrek sig högröd över var för slappt samtidigt som hon själv var ute och festade loss och dansade på bord.

Under en tid där gamla människor inte får träffa sina barn och barnbarn eftersom det anses innebära för stor smittorisk springer alltså EBT hemma hos en 81-åring och tjatar om att få köpa hans gård.
Det var inte restriktionerna i augusti 2020. Det vet du själv också. Allmänna sammankomster på över 50 personer var gränsen då.
2021-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Innan min fabror gick in i väggen så jobbade han med att installera värmesystem. Han var egenföretagare så nog visste han det mesta inom det. Han fakturerade aldrig mer än 4 siffriga belopp så var ni får era 6 siffriga belopp ifrån vet jag inte. Ni kanske jobbar som VVS försäljare och försöker lura folk!?
Jag tycker du ska ta och googla lite, du kan börja med radiatorer och räkna lite så blir du trovärdigare.
2021-03-16, 16:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:

4-siffriga belopp? Alltså alltid under 10 000? Debiterade han per dag då?
2021-03-16, 16:45
Medlem
arbetets avatar
Så det blir ingen ny advokat då:
/.../Aftonbladet kunde i går berätta att det är oklart vem som är Esbjörns juridiska ombud, detta efter att Johann Binninge hoppat av. En ny advokat är tillfrågad av Binninge, men efter att ha begärt ut dagboksblad från tingsrätten meddelar han nu att han inte åtar sig uppdraget.

– Det är alldeles för omfattande och komplext för att jag ska kunna åta mig det här. Det är omöjligt för mig att lämna in bevisning inom två veckor, säger advokat Joseph Christenson.

Johann Binninge ber att få återkomma med kommentar senare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQWw6b/anklagelsen-mot-ebba-busch-i-ratten-medveten-om-esbjorns-nedsatta-fo
2021-03-16, 16:45
Medlem
Citat:

1971 ? Jag bytte ut mitt pelletsystem för ca 3 år sedan. Installationskostnaden var ca 30000 och då gjöt jag fundamentet själv.
2021-03-16, 16:50
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Det är dock inte bevisat att hon tjatade. Det som är bevisat är att hon lurade Esbjörn och för det skall hon betala dyrt!
Hur menar du att hon lurat honom och i så fall hur skulle det vara bevisat? Frågar åt en kompis...
2021-03-16, 16:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Olof Svensson på AB är ganska bra.
Lite om spelet i rätten.
Citat:
Ebba Busch var medveten om att Esbjörn, 81, hade en kognitivt nedsatt förmåga och att han inte förstod vad han skrev under när han sålde huset.

Det hävdar 81-åringen och hans ombud i rätten.

KD-ledaren dementerar påståendet och kräver att Esbjörn betalar 400 000 kronor i vite om han inte flyttar från fastigheten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQWw6b/anklagelsen-mot-ebba-busch-i-ratten-medveten-om-esbjorns-nedsatta-fo
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-16 kl. 16:56.
2021-03-16, 17:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Olof Svensson på AB är ganska bra.
Lite om spelet i rätten.

Att döma av artikeln så har inget nytt inkommit, nu har jag i och för sig inte tagit ut dagboksbladet för idag men igår var det ju inget nytt mer än att Binninge avträdde som försvarare åt E*björn.

Det intressanta är ju vilken advokat som kan tänka sig att hoppa på den här röran, kan ju inte vara så kul att städa upp efter Binninge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in