2021-03-14, 22:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Om sossarna har fått över 90% röster i vissa valkretsar så är min första fråga: har du polisanmält valfusket? Så får det aldrig gå till i en demokrati, det finns inte 90% stöd för ett parti i en hel valkrets, människor är inte stöpta i samma form till den graden.

Jag håller med om att det är helt osannolika siffror. Mycket misstänkt. Kan bero på valdistrikt med starka klanstrukturer där även klanen kontrollerar valförrättare/röstmottagare.

Nej jag har inte polisanmält, jag vill inte hamna i trubbel. Jag är en vanlig enkel person.

Nu var det inte en valkrets, utan valdistrikt vilka är betydligt mindre.
Citera
2021-03-16, 15:43
Medlem
Kackotopis avatar
Driver Socialdemokraterna hemliga trollfabriker? (Riks)

Vad tror ni om detta?: https://www.youtube.com/watch?v=u5AO-srlQGs allt är ju möjligt när det kommer till sosseriet...
Citera
2021-03-16, 15:43
Moderator
Meijis avatar
Lite citat. Dick Erixon skriver i Samtiden:

Citat:
Det blir vanligare att vänsterpolitiker säger sig vara utsatta för hat och hot i sociala medier. Det är inte uteslutet att mycket är orkestrerat av dem själva för att 1) smutskasta sina motståndare och 2) utmåla sig som glorifierade offer.

Det är hög tid att ge följare och deltagare av sociala medier lite konsumentinformation. När S-politiker som Annika Strandhäll skriker högt om att det finns massor med rasism och att de själva är utsatta för hatkampanjer, är det inte uteslutet att alltihopa är orkestrerat av dem själva eller av egna supportrar.

[---]

Förre S-ministern Annika Strandhäll går till vidrigt angrepp på det hon uppenbarligen menar är Sverigedemokrater. Men kontot som framför hatfyllda kommentarer följs av endast 5 personer och är nyskapat. Det har genast börjat skriva det som S vill anklaga sverigedemokrater för, till just Strandhälls medarbetare.

Det är alltså ett anonymt och obetydligt troll som skriver det som Annika Strandhäll sedan blixtsnabbt ger enorm uppmärksamhet. Varför?

https://samtiden.nu/2021/03/sa-bedrar-strandhall-och-s-debatten-med-hatinlagg/

/Moderator
Citera
2021-03-16, 15:45
Medlem
JBernards avatar
Det tvivlar jag inte på en sekund. Sossarna har alltid sysslat med negativa politiska kampanjer då deras eget budskap inte längre attraherar några väljare.
Citera
2021-03-16, 16:11
Medlem
Qusimotos avatar
Alla partier driver en trollfabrik
Citera
2021-03-16, 16:28
Medlem
RedForces avatar
Nä Socialdemokraterna försöker förbjuda trollfabriker. Då kan de inte driva dem. Det säger sig självt.

Men det är inte bra att länka till den youtubekanalen som du gör. Den är högerextrem och har ibland med nazister. Hela kanalen är fascistiskt och då förstår man att det enda de kan göra är att försöka svartmåla sina motståndare. I detta fallet är motstårndaren demokrati, frihet och medmänsklighet. Alltså Socialdemokraterna.

Ibland blir jag lite rädd över hur vanligt det är att folk går på fascistisk retorik. Expo har gjort en artikel om Riks där de står om bombhot mot muslimer m.m. Det här är farligt och det finns inget trovärdigt i anklagelsen i trådens rubrik.
Citera
2021-03-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Nä Socialdemokraterna försöker förbjuda trollfabriker. Då kan de inte driva dem. Det säger sig självt.

Men det är inte bra att länka till den youtubekanalen som du gör. Den är högerextrem och har ibland med nazister. Hela kanalen är fascistiskt och då förstår man att det enda de kan göra är att försöka svartmåla sina motståndare. I detta fallet är motstårndaren demokrati, frihet och medmänsklighet. Alltså Socialdemokraterna.

Ibland blir jag lite rädd över hur vanligt det är att folk går på fascistisk retorik. Expo har gjort en artikel om Riks där de står om bombhot mot muslimer m.m. Det här är farligt och det finns inget trovärdigt i anklagelsen i trådens rubrik.

På tal om trollfabriker.

Källa på att Riks skriver om bomber mot muslimer. Obs, Riks är inte ansvariga för vad någon dönick skriver i kommentarsfälten - det är Youtubes ansvar.
Citera
2021-03-16, 16:55
Medlem
Citat:
Jag skrev källan. Det är Expo som gjort en artikel om Riks.se och det framgår tydligt.

Expo 😂
Citera
2021-03-16, 16:59
Medlem
Klart att de gör. Arvet från tiderna med staligt tv- och radiomonopol sitter fortfarande kvar. Nu måste de bara konkurrera på internet för att försöka upprätthålla de rätta röda åsikterna..
Citera
2021-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Jag skrev källan. Det är Expo som gjort en artikel om Riks.se och det framgår tydligt.

När det gäller Youtube så förstår jag inte varför de inte förbjuder fasicstiska, rasistiska hatkanaler som bara sprider sitt rasistiska hat i video efter video. Det finns flera såna kanaler och jag tycker inte att vi skall nämna dem här i tråden eftersom de borde vara förbjudet och olagligt.

Läs Expo för där står det tydligt och klart.

Nej det gjorde du inte. Kan du källhänvisa till artikeln?

Fråga youtube!
Citera
2021-03-16, 17:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Vad tror ni om detta?: https://www.youtube.com/watch?v=u5AO-srlQGs allt är ju möjligt när det kommer till sosseriet...

Jag är tveksam till det faktiskt. I alla fall inte på "vår" nivå. Däremot arbetar de ju med samma sak fast i form av kvällspress, radio och tv.

Jag har stött på några troll under de hetaste coronadiskussionerna förra våren som jag fick en känsla av att de var avlönade, baserat på mängden inlägg och tiden för när dessa gjordes. De drev dock en linje som låg i opposition mot S (just då), och var inte speciellt skickliga på varken språk eller retorik.
Jag antar att troll i detta fall får vara människor som låtsas agera som privatpersoner fast egentligen agerar för någon annans räkning.

MSB och andra professionella troll driver just nu en linje som försöker utmåla privatpersoner med (av makten) obekväma åsikter som agenter för främmande makt. Detta för att misskrediteta åsikterna, och elda på den självcensur vi redan kan se vart vi än vänder oss. Vi bör sålunda vara försiktiga med att ropa troll, även om frågeställningen är intressant.

Dem vanligaste formen av troll idag är nog annars intresseföreningar som gör grovjobbet mot betalning i form av olika sorters stöd.
Frågan är dock om dessa är *troll* när de faktiskt sympatiserar med föreningarna de är engagerade i?
Citera
2021-03-16, 17:18
Medlem
Det räcker ju med en snabb koll i valfritt aftoblader artikkelkommentar där man har flera hundra 4
50+ med profilbilder med dagens trend satt samman som. Hbtq, stöd flyntingen, jag tar sprutan etc.

S behöver värkligen inte avlöna folk i det hela taget.
Men man är dock experter på att skapa drevet, och politik av spiken i soppan.

Där man tog massa vänster kvinnor som skulle få brösten stekta i smör, dödat etc. Slutade med en ung S kille som skrivit detta. Och man visste om det.

Eftersom man aldrig behöver visa vad hat, hot, är så kommer vi aldrig få en korrekt bild.

Folk är idioter och det får polisen ta ställningarna till, och nätjätter, och folk i en video.

Men poäng är att det finns skit på alla sidor, och att kalla sina meningsmotståndare för skit är så jävla kontraproduktivt.

Även om nu Åkesson hakat på samma linje i bråket med kulturministern.

Fakta, en politiker har mördats i det sista och de på Nk.
Så svaret är nej S har inga trollfabriker men mediahus. Man äger också tv4 via Telia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in