2021-03-16, 03:28
Medlem
Slängde ihop en sammanfattning av hur många artiklar som publicerats per person sedan den 22 December här:

Sammanställning

Vet inte om vi möjligtvis har någon som kan tyda om publiceringarna bland de olika anställda är låga eller höga? Tänker delvis på Ivars 3 per månad (ca). Borde siffrorna upp/ner beroende på anställda?

Kan noteras att vissa är exkluderade ifrån listan, tog de som finns med på Bulletin Teamet plus två jag hittade på startsidan.
Citera
2021-03-16, 08:55
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SJSInvest
Slängde ihop en sammanfattning av hur många artiklar som publicerats per person sedan den 22 December här:

Sammanställning

Vet inte om vi möjligtvis har någon som kan tyda om publiceringarna bland de olika anställda är låga eller höga? Tänker delvis på Ivars 3 per månad (ca). Borde siffrorna upp/ner beroende på anställda?

Kan noteras att vissa är exkluderade ifrån listan, tog de som finns med på Bulletin Teamet plus två jag hittade på startsidan.

Ja, en del har väl andra uppgifter utöver att skriva? Arpi gör (gjorde?) ju t.ex. podcasts också, även om det förvisso inte varit någon sprudlande aktivitet på den fronten heller.
Citera
2021-03-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Ja, en del har väl andra uppgifter utöver att skriva? Arpi gör (gjorde?) ju t.ex. podcasts också, även om det förvisso inte varit någon sprudlande aktivitet på den fronten heller.

Allas siffra får ju ses från just det perspektivet, bra journalistik ska ju ta ett tag att producera. Samtidigt visar sammanställningen löjligt låga siffror för många namn som inte producerar dussinartiklar eller opinion. Man har ju inte producerat någon journalistik som förvarar en lägre siffra än en artikel per dag för nyhetsjournalister och ett par krönikor per vecka för tyckonomerna.
Citera
2021-03-16, 11:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Allas siffra får ju ses från just det perspektivet, bra journalistik ska ju ta ett tag att producera. Samtidigt visar sammanställningen löjligt låga siffror för många namn som inte producerar dussinartiklar eller opinion. Man har ju inte producerat någon journalistik som förvarar en lägre siffra än en artikel per dag för nyhetsjournalister och ett par krönikor per vecka för tyckonomerna.
Arpi lär sitta i ändlösa möten och telefonsamtal med styrelsen och kollegor/anställda, så att hans produktivitet gällande skriven text är låg kanske inte är så förvånande.
Citera
2021-03-16, 11:36
Medlem
Nordisk-Styrkas avatar
Samnytt kan berätta att den nystartade högerliberala tidningen Bulletin bryter mot lagen. Bolagsverket saknar nämligen information rörande verklig huvudman. När vi pratar med myndigheten får vi veta att personerna bakom aktiebolaget aldrig anmält detta. Enligt Ekobrottsmyndigheten är förfarandet vanligt när man vill dölja ett bulvanförhållande.

https://samnytt.se/avslojar-bulletin-bryter-mot-lagen-doljer-verklig-huvudman/
Citera
2021-03-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive

Som det har nämnts tidigare så var Arpi väldigt tydlig inför lanseringen att han är inte ledarskribent utan han är poddansvarig men att han även kommer skriva någon krönika. Han höll ett tempo med ett avsnitt per 5-6 dagar. Det är mer än ett avsnitt i veckan vilket får anses vara standard för podcasts.

Sedan tog det stopp i februari när han tvingades ersätta Neuding som chefredaktör.
Citera
2021-03-16, 12:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Styrka
Samnytt kan berätta att den nystartade högerliberala tidningen Bulletin bryter mot lagen. Bolagsverket saknar nämligen information rörande verklig huvudman. När vi pratar med myndigheten får vi veta att personerna bakom aktiebolaget aldrig anmält detta. Enligt Ekobrottsmyndigheten är förfarandet vanligt när man vill dölja ett bulvanförhållande.

Ajdå... Och när jag söker på organisationsnumret får jag fram att styrelsen endast består av två personer; en ledamot och en suppleant. Båda med efternamnet Tholin. Är inte detta lite väl tunt?
Citera
2021-03-16, 13:25
Medlem
dialektikers avatar
Alltså jag har inte satt mig in i exakt vad de har för krönikor på Bulletin, utan jag har bara allmänt känt mig anti hela projektet med uppblåsta krönikor kaka på kaka, men bläddrade igenom lite rubriker bland krönikörerna igår. INTE en enda jäkla rubrik lockade.
Fy fan vilket trist tjat där de skriver kaka på kaka om migrationspolitik, jämställdhet, straffskärpning, antisemitism, kvotflyktingar, konstfack-vita havet, skolan, vurmar för sin högerspökepolitik osv

Missförstå mig rätt. Visst håller jag med i flera ämnen, men jag orkar inte med kaka på kaka med likartade krönikor som upprepat tjatar om ämnena.
Sen är det svårt att placera just mig på den politiska skalan, men jag kan tycka att högeridioter kan vara lika brända som vänsteridioter.

Nej, Bulletin behövs inte, säger jag (och ändrar mig från det jag tidigare sagt om att de skulle behövas).
Jag vill varken ha vänstervriden media eller högerspöke-media.
Kapitalistsvin som inte ser problemen med vad nyliberalismen orsakat. Jag spyr på dessa lika mycket som jag spyr på vänstern.
Kapitalistsvin som trampar på medborgare som ligger ner genom sin "morska-upp-dig" attityd. Nej tack, glöm att jag vurmar för er blaska.

Tack för spektaklet. Och jag tror inte på något sätt att detta koncept skulle göra någon skillnad mot vänstervriden media. Bara existensen av Bulletinen har motsatt effekt.
Citera
2021-03-16, 13:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Salomon Schulman är en kul judisk gubbe (läkare) som skriver medryckande, givetvis om judiska ämnen. I dag om den judiske filosofen Spinoza:

Salomon Schulman: Att studera Spinoza: En berusande känsla av befrielse

Ta det för vad det är. Spinoza var viktig på sin tid och Schulman är en bättre judisk skribent än många andra.

Den intresserade mig inte nämnvärt med att snöa in på en filosof. Men Svante Nordins sammanfattning om den kontinentala och analytiska filosofin var fantastisk.
Citera
2021-03-16, 13:34
Medlem
dialektikers avatar
Tack Tino om du blev spiken i kistan för Bulletin. Du gör de där krönikörerna en tjänst.
Citera
2021-03-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Styrka

Intressant:
Citat:
– Varför sitter inte Kjell Arvidsson och Fredrik Wester i styrelsen? Varför sitter inte våra två största investerare i styrelsen, frågar Arpi på redaktionsmötet.
– [Sluddrar] Vad är det för frågor du ställer? Vad har det med saken att göra. I hans fall av skatteskäl, försvarar sig Sanandaji.

Både Kjell Arvidsson och Fredrik Wester är IT-investerare och miljardärer. Samnytt har sökt både Arvidsson och Wester för en kommentar, men i skrivande stund har de inte återkommit.

Så Sanandaji, Tohlin och Tarki är antagligen springpojkar åt Arvidsson och Wester?
Kanske även i andra sammanhang?

Men Arpi borde väl ställt den frågan innan han hoppade på projektet om han upplever det som ett problem?
Citera
2021-03-16, 15:13
Medlem
Ratads avatar
För många egon på för liten yta. Själv förstod jag inte alls poängen med den här tidskriften mer än att den skulle vara ett vanity project för de inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in