2021-03-16, 14:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Nej visst men han måste IMO ändå anses gå före p.g.a starka insatser i landslaget tidigare. Jag förstår hur du tänker att det ändå inte är några viktiga matcher och därför onödigt att satsa på säkra kort. Vilket jag till viss del håller med om, jag tror Janne vill ge Bengtsson lite självförtroende inför ett stundande EM i det här fallet.
Viktiga är dom ju. Det ju VM-kval för sjutton. Och lurigt motstånd även om vi bör vinna. Men iaf jag tycker man bör köra med bästa potentiella lag och inte det "säkraste". Såpass bör man kunna våga i dessa matcher.
Citera
2021-03-16, 14:16
Medlem
ni blir triggade för lätt.

Zlatan har alltid kört med en jargong, och en del av det är med glimten i ögat.

14 mål i milan är ju bättre än någon annan anfallare i landslaget.
Citera
2021-03-16, 14:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
ni blir triggade för lätt.

Zlatan har alltid kört med en jargong, och en del av det är med glimten i ögat.

14 mål i milan är ju bättre än någon annan anfallare i landslaget.

Zlatan lider av en narcissistisk personlighetsstörning så det här handlar om mer än jargong. Jag tror inte att han är så dum (även om han är lågintelligent) att han faktiskt tror att han är Gud men att han ser sig som störst, bäst, vackrast och viktigast i alla sammanhang är uppenbart. För övrigt så skiter jag i att han gjort 14 mål i den där förfallna pensionärsligan.
Citera
2021-03-16, 14:23
Medlem
Lundbondens avatar
Alltså Andreas Granqvist. Sparka Janne förhelvete.
Citera
2021-03-16, 14:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Alltså Andreas Granqvist. Sparka Janne förhelvete.

Är du förvånad? Janne Andersson har varit tydlig hela tiden med att Granen är given om han är skadefri. Därmed inte sagt att han borde vara uttagen.
Citera
2021-03-16, 14:34
Medlem
Cents4s avatar
Litar på Janne här. Har han tagit ut honom så är det hans principer som gäller, finns inte en chans att han skulle riskera det han byggt upp med landslaget där han har gått med på någon allanballan Zlatan likt Hamrens tid. Sedan att Zlatan håller på och fjantar sig på diverse sociala medier är typiskt, han älskar uppmärksamheten.

Är mer oroad över att spelare som Granqvist och Larsson blir uttagna. Granqvists bäst före gick ut efter VM 2018. Larsson hade en riktig svag säsong i AIK förra året, inte mycket som talar för att han gör det bättre i år.
Citera
2021-03-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Men om man kollar på gamla insatser så är isåfall Granqvist en självklarhet. Men visst kan köpa att Bengtsson gjort det bra men nu är Augustinsson tillbaka = 0 speltid för Bengtsson. Då kan man lika gärna testa Gudmundsson eller Kaib för man vet ju inte om de gör det bättre än Bengtsson gjort om man inte testar dem.
Jo men Granqvists bejublade insatser för Sverige ligger betydligt längre tillbaka i tiden än Bengtssons.

Och jag kan verkligen inte tro att Granen är skadefri.
Citera
2021-03-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Zlatan lider av en narcissistisk personlighetsstörning så det här handlar om mer än jargong. Jag tror inte att han är så dum (även om han är lågintelligent) att han faktiskt tror att han är Gud men att han ser sig som störst, bäst, vackrast och viktigast i alla sammanhang är uppenbart. För övrigt så skiter jag i att han gjort 14 mål i den där förfallna pensionärsligan.
hahaha snälla sluta ta allt han säger så seriöst
Citera
2021-03-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Litar på Janne här. Har han tagit ut honom så är det hans principer som gäller, finns inte en chans att han skulle riskera det han byggt upp med landslaget där han har gått med på någon allanballan Zlatan likt Hamrens tid. Sedan att Zlatan håller på och fjantar sig på diverse sociala medier är typiskt, han älskar uppmärksamheten.

Är mer oroad över att spelare som Granqvist och Larsson blir uttagna. Granqvists bäst före gick ut efter VM 2018. Larsson hade en riktig svag säsong i AIK förra året, inte mycket som talar för att han gör det bättre i år.

Larsson hade inte en dålig säsong i AIK förra året.

Gillar Quaison, men med tanke på att han varit borta länge och har en dålig säsong i allmänhet tycker jag man kunde tagit in Jordan Larsson istället.
Citera
2021-03-16, 14:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Granqvist är inte uttagen för att spela. Janne var väldigt tydlig där, att Granen är femtevalet. I praktiken är han ju uttagen som ledare snarare än spelare.

Larsson har varit bra i landslaget när han spelat, och så länge som han fortsätter visa upp en så pass hög lägstanivå som han gjort i landslagströjan kommer han fortsätta bli uttagen. Håller dessutom inte med om att han hade en "riktigt svag säsong i AIK" - tyckte han hörde till deras bästa spelare, och kikar vi rent statistiskt sticker han ut som en av de bästa mittfältarna i Allsvenskan även 2020.
Citera
2021-03-16, 14:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
hahaha snälla sluta ta allt han säger så seriöst

Alla vet vilken självbild den mannen har om man bortser från diverse zlatanister som hyser en närmast homoerotisk kärlek till narcissisten. Du borde för övrigt lära dig skriva som en vuxen människa då detta inte är ett klotterplank för fjortisar.
Citera
2021-03-16, 14:48
Medlem
zlatte kommer dundra in ett drömmål i återkomsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här