2021-03-16, 14:18
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Lite märkligt ändå att Skåne och Sörmland båda har ca 50% av den brittiska varianten.
Samtidigt minskar Skåne fortfarande tydligt medans Sörmland ökar kraftigt..
'

Ja det där tänker jag också mycket på, att Skåne minskar så kraftigt. Det är verkligen glädjande. Kan det ha med att de snabbtestar så många och därför får människor information att vara hemma och isolera sig?
Citera
2021-03-16, 14:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Troligen väldigt utbredd. Hur hade läget sett ut utan immuniteten på sina håll? Följsamheten är inte direkt optimal. Nationellt bör man också ha med sig att antalet utförda tester verkar öka veckovis.

Då Sverige ligger kring 10 procent positivity rate så testar vi för lite så mörkertalet är antagligen högre än i Danmark tex.
Citera
2021-03-16, 14:19
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Obehaglig typ. Tycker regeringen måste läsa på litegrann om virologi och anlita andra experter.

Tegnell är ingen virolog, han är epidemiolog. Tror inte han pluggat någonting inom virologi med tanke på allt han sagt hittills. Väldigt mycket av det han sagt skulle kunna refuteras av en juniorstudent.
Citera
2021-03-16, 14:20
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
En del p-piller ökar risken för det.

https://alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/workspace/SpacesStore/fb0e4a38-edab-4c5d-839e-41bba6f32f61/20200430%20p-piller%20och%20trombos.pdf?a=false&guest=true
Ja, och trots detta är detta något som fortsätter erbjudas kvinnor.

Detsamma kommer att gälla för AZ, risken finns. Men nyttan övestiger risken.

Hoppas bara att folk förstår detta,och vaccinerar sig.
Citera
2021-03-16, 14:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Känner vi till nåt annat läkemedel som har tromboser som biverkning?
Och som tas av en stor andel av befolkningen.

Virus infektioner kan ge tromboser så vaccineringar borde minska risken på sikt.

Dr rapporterade att vaccinerade var mer oförsiktiga o blir oftare infekterade inom nån vecka efter sprutan vilket kanske kan förklara en del? Dvs möjlig beteende förändring.
Citera
2021-03-16, 14:22
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tycker även det är intressant med Sydafrika/Brasilien varianterna.

20 procent av dessa i Dalarna o 5 procent i Stockholm tex. Hade gärna sett en helsekvensering av fler prover för att konfirmera tillväxten av dessa.
Ja, det är intressant. 20% i Dalarna!!?

Intressant även att Uppsala gick från 0.5% till 10% på en vecka.
Citera
2021-03-16, 14:23
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ja, och trots detta är detta något som fortsätter erbjudas kvinnor.

Detsamma kommer att gälla för AZ, risken finns. Men nyttan övestiger risken.

Hoppas bara att folk förstår detta,och vaccinerar sig.

Ja men man prioriterar nog p-piller med mindre risk först.
Jag måste säga att när jag får information kring AZ såhär så får jag en tanke, jag ska nog inte vaccinera mig. Det är reptilhjärnan.

Men jag ska ändå vaccinera mig för nyttan är större än risken att få någon biverkning.
Citera
2021-03-16, 14:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, det är intressant. 20% i Dalarna!!?

Intressant även att Uppsala gick från 0.5% till 10% på en vecka.

Uppsala hade superspridarevent på studentkorridorer.....
Citera
2021-03-16, 14:25
Medlem
Haha men nu får väl MSB ge sig, det finns väl inte en enda person som tror på dessa teorier? Pappersvändarna har tämligen gjort sitt jobb genom att bläddra på Flashback under lunchrasten.

Var är det för rykten som ''främmande makter'' sätter i rullning?
Senast redigerad av karlenn 2021-03-16 kl. 14:27.
Citera
2021-03-16, 14:26
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Haha men nu får väl MSB ge sig, det finns väl inte en enda person som tror på dessa teorier? Pappersvändarna har tämligen gjort sitt jobb genom att bläddra på Flashback under lunchrasten.

Ja man blir nästan förbannad. Att degradera sin befolkning att vi inte kan ta reda på själva vad vi behöver veta, utan deras inblandning.

- Det är lätt att fastna i sina känslor MSB
Citera
2021-03-16, 14:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, han har ju ingen kristallkula.

Man anser att det är riskfritt (relativt sett till dess nytta) tills att annat kan påvisas, det är helt rimligt.

Och det är biverkningarnas koppling till AZ som man utreder , under tiden är vaccinationerna med AZ pausade.

Samt man håller uppsikt över de om vaccinerats, samt ger information om vilka biverkningar som man ska vara vaksam på.

Ja IDAG ja. Andra länder pausade för flera dagar sedan. Vi ska som alltid vara senfärdiga. Tänk vilken ångest de ska ha nu, som har trott på Tegnell och Bergström och de andra, och varit iväg och tagit giftet de allra senaste dagarna. Efter att andra länder stoppade det. Och NU pausar Sverige, när det är för sent för dem, och de får order att noga granska sina kroppar efter tecken på saker som inte ska kunna hända...
Citera
2021-03-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn

Tänkte detsamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in