2021-03-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Det börjar ju bli mer och mer osannolikt den här historien med tanke på kvinnans historik.

Jag sätter mina sista slantar på att det är GL som är BO i den här soppan.

De flesta kvinnor råkar inte ut för en enda våldtäkt under ett helt liv. Hur sannolikt är det att just denna kvinna skulle råka ut för minst tre av olika män under bara några år?

Hon verkar vara mytoman, helt nedpsykad av meetoo mobben.

Är du helt säker på det? Tycker jag träffat så många som någon gång blivit våldtagna, särskilt med tanke på hur våldtäkt definieras numera.
Citera
2021-03-16, 13:01
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
2019 anmälde kvinnan en annan man för våldtäkt, men utredningen lades ned innan det gick till åtal. Kvinnan gick själv ut på sociala medier och berättade om händelsen som hon beskrev som tortyr. Inlägget fick stor spridning och ledde till en anmälan om grovt förtal mot henne. Åtal är väckt mot kvinnan och rättegången ska hållas i april.
...
2018 anmälde kvinnan ytterligare en våldtäkt. Mannen dömdes i tingsrätten till två år och sex månaders fängelse, men när hovrätten tog upp fallet på nytt gjordes en annan bedömning och rätten ansåg att kvinnan gått till polisen med ett bevismaterial som inte var heltäckande. Mannen friades och erhöll skadestånd för tiden han suttit häktad.
...

Eftersom hon anmält tre män för våldtäkt på kort tid så bör hon outas så hon kan granskas av FB. Hon ska upp i ett mål i april för förtal, hon har beskrivit en våldtäkt på nätet som "tortyr", GL har skrivit dokument åt henne i eget namn i tingsrätten, bra ledtrådar för någon FB-detektiv.

Här är hon pixlad på en bild där det väl står "Västmanlands tingsrätt Västerås" på dörren.
Bilden är rimligen från en Västerås-tidning?
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-egna-ord-om-pastadda-valdtakten
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-16 kl. 13:07.
Citera
2021-03-16, 13:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Ursäkta felskrivningen! Det jag tänkte var att vi känner till endast ett namn och saknar koll på alla andra tusentals tjejer som passar beskrivningen. Jag tror inte du känner alla dom tjejerna och kan avföra dom som möjliga BO? Tills det är gjort, så släpp Sunit*

Det är mer som inte stämmer, släpp henne!
Jag tänker inte fylla tråden med mer argumentaion runt detta nu.

Jag har inte hävdat det heller, försök hålla isär dina tankar från mina ord.
Rimligen släpper vi inte misstankarna mot någon innan vi har belägg för det däremot.
Citera
2021-03-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Om någon här vet vilken tingsrätt som tar upp förtalsmålet i April som disskuterats i tråden så vet vi ganska snabbt vem MÄ är.

Någon???

Är inte säker, vet om stund, men tror att det är Solna tr.

Btw. Aktuell MÄ har mongoliskt ursprung. Det hade även en av dem hon satte dit 2018, men som friades 2019. Solna tr B 8505-18
Citera
2021-03-16, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Stålar blir det väl bara första gången. Försäkringsbolag betalar ju ut direkt vid anmälan. Blir det två, tre gånger blir det ju svårt att få pengar där. Åker personen dessutom på att åtalas för falsk anmälan kan det ju minst lika mycket i skadestånd.

Så gissningsvis mer en fråga om uppmärksamhet. Kan givet vara att personen är psykisk sjuk också. Tror sig faktiskt blivit utsatt. Det har man ju läst om några gånger. Men där brukar det i regel vara att kvinnan då inte namngett en person utan mer bara att en främmande man bröt sig in och våldtog henne. Där polisen ganska snabbt kan säga att det inte hänt.
Samtliga "tredje vågens feminister" är psykiskt sjuka.
Citera
2021-03-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Eftersom hon anmält tre män för våldtäkt på kort tid så bör hon outas så hon kan granskas av FB. Hon ska upp i ett mål i april för förtal, hon har beskrivit en våldtäkt på nätet som "tortyr", GL har skrivit dokument åt henne i eget namn i tingsrätten, bra ledtrådar för någon FB-detektiv.

Här är hon pixlad på en bild där det väl står "Västmanlands tingsrätt Västerås" på dörren.
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-egna-ord-om-pastadda-valdtakten

Det var ju en väldigt intressant twist.

Men skulle ju vara extremt manipulativt att bygga upp en relation till Lambertz för att sedan falskanmäla honom vid första bästa tillfälle, en sorts utstuderad ondska. Då känns det faktiskt rimligare att hon är ett serieoffer, även om det också känns misstänkt.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2021-03-16 kl. 13:15.
Citera
2021-03-16, 13:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan

Btw. Aktuell MÄ har mongoliskt ursprung. Det hade även en av dem hon satte dit 2018, men som friades 2019. Solna tr B 8505-18
Det där med "mongol" passar givetvis in på att "inte fira jul".

Allt detta får mig att tänka Kenneth Aalborg & det gula vinet "Mongol".
Citera
2021-03-16, 13:13
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Det är ju Cissi Wallin som är pixlad.
Citera
2021-03-16, 13:14
Medlem
kan det vara detta som hände 2018 vet inte om det är rätt fall
https://www.xn--vldtkt-euae.com/man-friades-i-hovratten-kvinna-ansags-opalitlig
Citera
2021-03-16, 13:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jag tog bort CW!

Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan

Hmm, asiat. Många av dem har lägre/ingen tolerans för alkohol, men det borde hon ha känt till om hon är i 30-årsåldern.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-16 kl. 13:21. Anledning: ta bort
Citera
2021-03-16, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det är ju Cissi Wallin som är pixlad.
Visst är det det.
https://www.svd.se/expert-om-cissi-wallin-atalet-lar-bli-haftig-kritik/i/senaste
Citera
2021-03-16, 13:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Det var ju en väldigt intressant twist.

Men skulle ju vara extremt manipulativt att bygga upp en relation till Lambertz för att sedan falskanmäla honom vid första bästa tillfälle, en sorts utstuderad ondska. Då känns det faktiskt rimligare att hon är ett serieoffer, även om det också känns misstänkt.

Det rimliga är att hon hatar män och falskanmäler dem hon får en bra chans att falskanmäla. Det finns många sådana här feminister i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in