2021-03-16, 12:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Skickligt navigerat om man vill gå på pumpen om och om igen =) .
Om man vill kunna anmäla för våldtäkt, vad har man för motiv till det?
Stålars? Uppmärksamhet?

En störning, känns det mer som.
Citera
2021-03-16, 12:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Sadism och sadism, men kvinnor med en "offeraura" triggar ofta psyko- och sociopatiska män.

Ja, sadism var kanske inte rätt ord.
Citera
2021-03-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är inte riktigt sant.

GL har tidigare engagerat sig även i Veija Borg, som han försökte få fri, fast Veija Borg var helt uppenbart skyldig.

Vad som snarast kan fastslås är att GL har ett osvikligt omdöme -- han har alltid fel. Och som den sanne narcissisten lär han sig aldrig av detta utan ägnar sig åt att försvara sina felslut så länge det bara går.
Fast det var före han bytte sida. Först menade han att det dömdes oskyldiga och fick massa Justitie-mördande galningar mot sej. Sedan omfamnade han sina tidigare kritiker och förde fram deras syn.
Citera
2021-03-16, 12:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är i och för sig rätt novis, men är det inte lättare att leta efter friande HR dom. De är väl inte jättevanliga?

Målsägandes namn står antagligen inte i domen, vare sig från TR eller HR.

Däremot bör det väl stå i papprena för förtalsmålet i april.
Citera
2021-03-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
GL har dock haft samma inställning själv så hunden bet honom i handen nu.
Precis. Hur kan ha varit så naiv som trott alla som anklagas e skyldiga. Skamligt
Citera
2021-03-16, 12:53
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Stålars? Uppmärksamhet?

Det finns säkert en del "fattiga" kvinnor som lockas av ersättningen. Den är nu (om det inte höjts annu mer?):

"Nämnden för brottsskadeersättning vid Brottsoffermyndigheten har beslutat att höja brottsskadeersättningen vid våldtäkt. Ersättningen för kränkning höjdes från 75 000 kr till 100 000 kr och ersättningen för sveda och värk höjdes från 10 000 kr till 15 000 kr. Höjningen beror på den skärpta syn på sexualbrott som bl.a. kommer till uttryck genom förändringar i lagstiftningen om sexualbrott."

Att få 115 000 kronor skattefritt lockar nog en del med rymligt samvete. En studentska kan slippa ta studielån för över ett år för denna summa...
Citera
2021-03-16, 12:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Stålars? Uppmärksamhet?

Sådana här personer drivs av ett hat mot den vite mannen.
Citera
2021-03-16, 12:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Stålars? Uppmärksamhet?

Stålar blir det väl bara första gången. Försäkringsbolag betalar ju ut direkt vid anmälan. Blir det två, tre gånger blir det ju svårt att få pengar där. Åker personen dessutom på att åtalas för falsk anmälan kan det ju minst lika mycket i skadestånd.

Så gissningsvis mer en fråga om uppmärksamhet. Kan givet vara att personen är psykisk sjuk också. Tror sig faktiskt blivit utsatt. Det har man ju läst om några gånger. Men där brukar det i regel vara att kvinnan då inte namngett en person utan mer bara att en främmande man bröt sig in och våldtog henne. Där polisen ganska snabbt kan säga att det inte hänt.
Citera
2021-03-16, 12:58
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det finns säkert en del "fattiga" kvinnor som lockas av ersättningen. Den är nu (om det inte höjts annu mer?):

"Nämnden för brottsskadeersättning vid Brottsoffermyndigheten har beslutat att höja brottsskadeersättningen vid våldtäkt. Ersättningen för kränkning höjdes från 75 000 kr till 100 000 kr och ersättningen för sveda och värk höjdes från 10 000 kr till 15 000 kr. Höjningen beror på den skärpta syn på sexualbrott som bl.a. kommer till uttryck genom förändringar i lagstiftningen om sexualbrott."

Att få 115 000 kronor skattefritt lockar nog en del med rymligt samvete. En studentska kan slippa ta studielån för över ett år för denna summa...

ah, tack för info
Citera
2021-03-16, 12:59
Medlem
Om någon här vet vilken tingsrätt som tar upp förtalsmålet i April som disskuterats i tråden så vet vi ganska snabbt vem MÄ är.

Någon???
Citera
2021-03-16, 13:00
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
När vi ändå är inne på GLs blogg måste jag ta upp detta igen, publicerat exakt en månad efter den ödesdigra jul-bjudningen:

”Efter att ha läst ut Cissi Wallins bok ”Allt som var mitt, Historien som inte får berättas” skrev jag BRAVO! på den sista sidan. Jag rekommenderar den varmt. Boken är en uppvisning i mod, integritet och skickligt författarskap.”
(http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-296/)

För att citera Nobelpristagaren Zimmerman: he ”had no idea what kinda shit was about to go down”.
Eller så hade han det och är helt spritt språngande.

Hoppsan!
Läser hans fru sedan 1975 dog i september år 2018.
Nu var det fritt fram i sårbarhetens förnamn att
leva ut sitt.
Citera
2021-03-16, 13:00
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Kan du skriva detta på svenska och förhålla dig till det jag har skrivit och inte på det du har tänkt?
Ursäkta felskrivningen! Det jag tänkte var att vi känner till endast ett namn och saknar koll på alla andra tusentals tjejer som passar beskrivningen. Jag tror inte du känner alla dom tjejerna och kan avföra dom som möjliga BO? Tills det är gjort, så släpp Sunit*

Citat:
Att hon är advokat betyder inte att hon inte kan studera. Detta är inte motstridigt men vilseledande vilket ligger i linje med hur MSM agerar.
Det är mer som inte stämmer, släpp henne!
Jag tänker inte fylla tråden med mer argumentaion runt detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in