2021-03-16, 11:06
Medlem
Motherships avatar
Vem skulle detta tänkta BO vara? Finns det verkligen ingen som sitter inne med mer information. Ni som pallat läsa GL´s blogg och sånt, finns det inte något matnyttigt där?
Citera
2021-03-16, 11:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Så du har koll på att tjejer i rätt ålder i aktuellt område? Imponerande! :-)
Jag håller förvisso med om att media är experter på att missa detaljer, men i detta fallet, att missa att hon är advokat, det är lite too much.

Dessutom är tonen i det hon skriver på bland annat Facebook om "Mig och Göran" så långt från vad man väntar sig efter en våldtäkt.
Fast ser man till Janne Kladd och hans ”offer” så var det både krogbesök och resor i vissa fall efter ”våldtäkten”. Cissi Wallin var glad och uppspelt efter att Virtanen ”våldtagit” henne.
Inte för att det behöver vara advokaten men att hon skriver förtroligt om honom på sociala medier behöver inte säga så mycket i landet upp och ned.
Citera
2021-03-16, 11:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Intressant, kan du ge mer info om henne så vi kan bedöma hur väl hon passar in på beskrivningen?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har snyggastefittan givit ledtrådar, om man nu tror på hen.

Vad som behöver göras, och som jag är helt oförmögen till att göra, är att kolla de förtalsdomar i Metoo-grejen som har fallit, jag tror det är under vår och sommar år 2020. Sedan vet jag inte hur långt ev överklaganden har kommit, eller om de ens fått prövningstillstånd i HR.

Snyggfittan menade Soran-förtalsmålet, en av dem kvinnorna. Det kan förklara GLs blogginlägg och funderingar omkring att våldtäktsoffer ska/bör få namnge sina GMs oavsett dom eller inte, skyldig/oskyldig.

GL kanske hjälpte till med överklagan för BO.....

Är det inte offentligt VEM som gjorde polisanmälan?? För det kan ju ha varit en annan Metoo-aktivist....som är väninna till BO.
Citera
2021-03-16, 11:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så du har koll på att tjejer i rätt ålder i aktuellt område? Imponerande! :-)

Kan du skriva detta på svenska och förhålla dig till det jag har skrivit och inte på det du har tänkt?

Citat:
Jag håller förvisso med om att media är experter på att missa detaljer, men i detta fallet, att missa att hon är advokat, det är lite too much.

Dessutom är tonen i det hon skriver på bland annat Facebook om "Mig och Göran" så långt från vad man väntar sig efter en våldtäkt.

Att hon är advokat betyder inte att hon inte kan studera. Detta är inte motstridigt men vilseledande vilket ligger i linje med hur MSM agerar.
Citera
2021-03-16, 11:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det inte offentligt VEM som gjorde polisanmälan?? För det kan ju ha varit en annan Metoo-aktivist....som är väninna till BO.
Så är det sannolikt. Det känns som om det borde vara någon av galningarna i kretsen kring "Gardet" & Cissi Wallin.
Citera
2021-03-16, 11:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Tycker bara synd om GL blir oskyligt dömd!!!!!!
Att någon student tagit honom som lockbete.
Såklart. Jag har tidigare i tråden tagit upp att det kan vara en honungsfälla.

Dina inlägg, förutom det jag svarar på, blir dock inte klarare för det.
Citera
2021-03-16, 11:17
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det sannolikt. Det känns som om det borde vara någon av galningarna i kretsen kring "Gardet" & Cissi Wallin.

I dessa kretsar är det ju vanligt att man övertalar varandra om att man blivit våldtagen, fast man inte själv såg det så från början. Att säga att man alls inte blev våldtagen törs man ej, av rädsla att bli utfryst som en dålig feminist.

I detta fall räckte det säkert med åldersskillnaden för att få feministerna att ropa våldtäkt.
Citera
2021-03-16, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vem än den här kvinnan än är, så ska hon alltså vara 30 eller 31 år gammal vid händelsen. Inget barnarov alltså.
Hon bör ha förstått precis vad som var på gång eller i alla fall insett risken och tagit den under övervägande Antagligen såg hon stora fördelar med att ligga med karln, men söp sig kanske full för att slippa äcklas.Att sedan anmäla för våldtäkt är svinaktigt.
Eller så blev hon helt enkelt för full och en onykter kåtbock utnyttjade det via att ha samlag med henne helt mot hennes vilja.
Citera
2021-03-16, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
I dessa kretsar är det ju vanligt att man övertalar varandra om att man blivit våldtagen, fast man inte själv såg det så från början. Att säga att man alls inte blev våldtagen törs man ej, av rädsla att bli utfryst som en dålig feminist.

I detta fall räckte det säkert med åldersskillnaden för att få feministerna att ropa våldtäkt.
Kanske någon som använder Instagram kan kolla om "Gardet" har skrivit något om fallet.
Citera
2021-03-16, 11:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
" Gör ni någon egen utredning kring om de förtalsdömda personernas berättelser om övergrepp är sanna?

– Nej det kommer vi inte göra. Kriterierna för att få pengar är att du har en förtalsdom som uppkommit för att du har berättat om ett övergrepp i samband med metoo. Då tittar vi på det och kan tillsammans hjälpas åt att betala ditt skadestånd, säger Maria Sveland. "

https://www.svt.se/kultur/fortalskassan-maria-sveland-lo-kauppi-skadestand-kvinnor-fortal-forovare

" På internationella kvinnodagen passerade dock en händelse förbi, vars blotta oerhördhet motiverar ett utförligt genmäle. Den 8 mars rapporterade SVT nämligen att inflytelserika feminister, däribland författaren Maria Sveland, lanserat en s.k förtalskassa. Syftet är att betala böter och skadestånd åt kvinnor som fällts för ärekränkningsbrott efter att offentligt ha anklagat män för sexuella övergrepp."

https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-att-finansiera-fortal-ar-inte-feminism/?fbclid=IwAR0uhY54A-xqd6roSsAWuhWIXsZ0vbZxe0TbIeKErZ03KUTtL5yVEMtQfnY
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-16 kl. 11:24. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Vad har den här tjejen som bevis på att hon blivit våldtagen? Läkarundersökt precis efter? Några konkreta bevis eller bara en berättelse i efterhand? Kan bli svårt bevisa att en våldtäkt verkligen ägt rum. Vem vet om hon talar sanning? Kan ju vara rent påhitt och förtal, eller?

Hon har "en stark berättelse" förstår du väl! Precis som Lars Ohly hade en stark berättelse om att han spelat fotboll med Nacka Skoglund. Ifrågasätt inte, acceptera och omfamna den starka berättelsen. Annars riskerar vi att till sist hamna i en situation där vi ifrågasätter Nils Holgerssons underbara resa också. Och det är ett samhälle vi inte vill ha.

Acceptera den starka berättelsen.
Citera
2021-03-16, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Är han känd som bonuspappa för både män och kvinnor eller bara för kvinnor? Om han bara är känd för att vara det till kvinnor kan man förstås undra hur de kvinnor som söker upp honom tänker. Hjälp i karriären för lite sex?
Känns som att han hellre hjälper tjejer, men vet givetvis inte.
Men det finns något med hans utseende, hans sätt att prata, ja hela hans sätt att föra sej som ger en "snuskgubbevarning" om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in