2021-03-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kan inte svara på det. Inte hängt med i Soran-härvan. Men tror att han anmäldes för våldtäkt innan 2018.

Ja, just det. Tror den kvinnan anmälde honom redan 2017.
Citera
2021-03-16, 12:19
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Enligt Lambertz är hon trovärdig.
Undrar om han inte ändrat ståndpunkt idag.
Citera
2021-03-16, 12:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Jag önskar jag kunde se GW läsa denna nyhet när han satt och drack kaffe, det kunde blivit en hit på youtube.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ja, just det. Tror den kvinnan anmälde honom redan 2017.
Just den här Julia som Soran anmälde för förtal, var ju helt okänd för allmänheten & Flashback innan Soran anmälde henne. Det fanns 2-3 andra fall som var omskrivna, men just detta drogs fram i ljuset av Sorans anmälan. Vilket känns lite otaktiskt av honom.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Enligt Lambertz är hon trovärdig.

Precis. Tidigare anmälningar ska inte heller spela någon roll. Varje fall är unikt. Hennes försvar för väl citera exakt vad Lambertz sagt gällande det här. Varje kvinna är trovärdig och man ska lyssna på hennes berättelse.

Någon skrev innan att han verkar lite autistiskt och det kanske stämmer. Väl medveten om hennes historik så väljer han ändå om vi tar hans påstående som sanning att ha frivilligt sex med henne. Tre anmälningar tyder ju på ett visst mönster.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Kan det ej ligga Lambertz i fatet att han gått i god för kvinnan och menat att hennes våldtäktsanklagelser är försvarliga?

Att gå från den positionen till att hävda att hon är labil får ej Lambertz att framstå som trovärdig.
Ja han har verkligen målat in sig i ett hörn nu.

Men som den store jurist han är så har han säkert ett svar på det också.

Ja herr domare, hon är trovärdig när hon anklagar andra män får våldtäkt men inte mig.

Rätt åt gubben! Han skulle behållt kalsongerna på.
Citera
2021-03-16, 12:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det är inte den kvinnan. Nu aktuella kvinna är inte dömd ännu för förtal. Förhandlingen är i april i år

Ok, tack .

Nej, med Expressens nya bombartikel så misstänkte jag att det inte var riktigt rätt.

Men hon verkar ju inte riktig i huvudet heller....bli "våldtagen" i ett helt år.......typ.
Citera
2021-03-16, 12:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En mycket berättigad fråga som kommer få berättigad blixtbelysning i detta fall, dock krävs det en fd JK för att det ska få uppmärksamhet, gott så.

Nu till min syn på kvinnan:

I vanliga fall brukar vi i forumet visa BO/MÄ stor hänsyn så långt det går men...

I just det här fallet så finns det mot bakgrund av hennes förmåga att under en period av endast några få år upprepade gånger bli utsatt för tre våldtäkter all anledning att titta närmare på vem kvinnan och hennes väninna är:

• 2018 - Kvinnan anmäler man #1 för våldtäkt - #1 Döms till 2 år och 6 månaders fängelse av tingsrätten - I HovR så frikänns #1 pga bristande bevismaterial - #1 erhöll ett skadestånd
  • 2019 - Kvinnan anmäler man #2 för våldtäkt, en våldtäkt som hon i sociala medier beskriver som 'tortyr' - Förundersökningen läggs ned och inget åtal väcks. - Hennes inlägg har dock fått stor spridning.
  • #2 anmäler kvinnan för 'grovt förtal'
  • Kvinnan åtalas för 'grovt förtal' - rättegång i April
  • Kvinnan kontaktar GL med anledning av hennes åtal gällande förtal.
  • 2020 - GL och kvinnan firar jul tillsammans.
  • 2021 Januari - Kvinnans väninna anmäler GL för våldtäkt en förundersökning startas, GL blir nu man #3.
  • 2021 Mars - #3 anhålls och häktas, häktningen överklagas till HovR. - Häktningen kvarstår.
  • 2021 - #2 avser även anmäla kvinnan för 'falsk tillvitelse' när förtalsmålet är avgjort

Tre olika män har blivit anmälda och vad vi vet nu så har minst två frihetsberövats, kanske alla tre vilket i sig är en oerhörd kränkning. Kvinnan har även trots avsaknad av fällande domar spridit uppgifter i sociala medier vilka fått stor spridning och åsamkat #2 stor skada, även om han inte är fälld så finns det alltid dom som tror på kvinnan och kommer anse att #2 är en våldtäktsman.

Detta belastar rättsapparaten på ett sätt den inte är avsedd för och berövar riktiga brottsoffer stora utredningsresurser.

Hennes 'track record' är i mina ögon det sämsta tänkbara och diskvalificerar henne att åtnjuta den hänsyn som forumet i 'vanliga fall' brukar visa brottsoffer.

/Provokatör

Är det Soran som är #2? Det behöver vi veta och då vet vi ju också vem kvinnan är.
Citera
2021-03-16, 12:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis. Tidigare anmälningar ska inte heller spela någon roll. Varje fall är unikt. Hennes försvar för väl citera exakt vad Lambertz sagt gällande det här. Varje kvinna är trovärdig och man ska lyssna på hennes berättelse.

Någon skrev innan att han verkar lite autistiskt och det kanske stämmer. Väl medveten om hennes historik så väljer han ändå om vi tar hans påstående som sanning att ha frivilligt sex med henne. Tre anmälningar tyder ju på ett visst mönster.

Det är klart tidigare anmälningar ska spela stor roll då sådana här mål nästan enbart handlar om BO's trovärdighet.
Citera
2021-03-16, 12:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Tidigare anmälningar ska inte spela någon roll. Däremot bör ju kvinnans trovärdighet spela roll, och i det kan tidigare anmälningar ha relevans. Jag tror jag tycker så, iaf...

Han kanske inte kände till båda de tidigare anmälningarna.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Är det Soran som är #2? Det behöver vi veta och få vet vi ju också vem kvinnan är.

Kan det rimligen vara någon annan än J-Lia?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja han har verkligen målat in sig i ett hörn nu.

Men som den store jurist han är så har han säkert ett svar på det också.

Ja herr domare, hon är trovärdig när hon anklagar andra män får våldtäkt men inte mig.

Rätt åt gubben! Han skulle behållt kalsongerna på.

Det är inte GL som behöver hävda detta, det gör hans advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in