Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Bortsätt från att detta börjar utveckla sig till ett episkt drama så undrar jag hur länge man är en "ung kvinna", enligt Expressen så är man det ännu när man är 30+ som i dethär fallet.
*"...som misstänkt för att ha våldtagit en ung kvinna som under lång tid sett honom som en slags..."
Antingen är han skyldig men det kan lika gärna vara hon som är kaninkokerska déluxe!
Och vad utfallet av en rättegång faktiskt blir i detta fall behöver inte ha någon koppling till vad som faktiskt hände där på julafton.
Men alldeles oavsett Lambertz skuld så kan idioten Lambertz gott ha det!

Ja, det känns som rättvisan hunnit ikapp GL. Men tyvärr är jag mer benägen att tro på din teori om kaninkokerska i detta fall. Även om GL helt gick vilse i fallet TQ, så känns det inte rätt att "spika upp honom på korset" i detta korståg mot män från kaninkokerskor och hämndgiriga lesbiska kärringar inom "me-too" och rättsväsendet.
Här har vi enligt Expressens artikel ett fruntimmer som under fyra år varit inblandad i 3 fall med våldtäkter, varav en gärningsman dömdes av tingsrätten med friades i hovrätten. De andra två är Soran I. som tydligen stämt kaninkokerskan för förtal och nu uppenbarligen GL.
Men vad är det för låtsas-poliser och ansvarig åklagare i detta fall med GL? Är det "me-too"-aktivister i hästsvans? Jag trodde det var straffbart med falsk tillvitelse och obefogade åtal? Skall inte en förundersökning beakta båda parters intressen, även ta upp det som styrker GL berättelse?
Nej, det här börjar likna ett rättsövergrepp. Hoppas verkligen att i så fall GL stämmer "skiten ur" åklagare och alla inblandade.
För ingen tror väl att den här kvinnan lyckats bli våldtagen tre gånger på fyra år av tre olika män? I så fall måste hon helt sakna självbevarelsedrift. Det sägs att definitionen av intelligens är att inte göra om samma misstag gång på gång och förvänta sig olika resultat.
Vad vet vi om kvinnan som pekas ut här, J*lia L*ndh, *=u och i, från Solna? Studerar hon juridik? Hur gammal är hon? Är hon "me-too"-aktivist? Finansierar hon sina studier med skadestånd från män istället för studiemedel? Att vara 30 år och studera låter som ett sent karriärbyte, vad har hon gjort innan? Har hon familj och barn?