2021-03-16, 12:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
-"Här har jag en kvinna som tre gånger falskanmält andra för våldtäkt & därefter blivit åtalad för förtal"-
-"hm..."-
-"Jag tror jag bjuder hem henne på julafton, utan vittnen & knullar lite"-

hahahaa, jaa, ungefär så.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Detta är otroligt! Man ska aldrig bli förvånad men nu känns det som att GL fick bättre läge. Gillar inte honom men är det som man kan tro så kanske han bara är en skitstövel och inte en våldtäktsman.

Håller helt med. Gillar honom inte heller, men oskyldiga ska ju inte dömas, även om man inte gillar dem.

Jag är mest förvånad över att han gick in i fällan, om det nu var en fälla.....GL kan ju ha drabbats av gubbsjuka, demens, depression på gamla dagar och blivit ett lätt offer, både för sig själv och andra. Men det är ju rätt tyst från andra potentiella väldtäktsoffer i denna tråd, jag tolkar det som att det inte finns några......jag tror inte att de skulle ha kunnat vara tysta i ex denna tråd.
Citera
2021-03-16, 12:12
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Soran blev anmäld av tre olika kvinnor, J*li* är en av dem.
Vilka är de andra två?
Enligt snyggafittan är den förstnämnda fel kvinna.

Rättegång nästa månad.

Nu lutar det nog mot att Lambertz lurats in i en fälla.
Han kan gått våndas lite nu för han har själv medverkat till att skapa den här situationen.

Här kommer trovärdighet att väga tungt och den här kvinnans trovärdighet är ju körd i botten nu.

Enligt Lambertz är hon trovärdig.
Citera
2021-03-16, 12:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Då bör det alltså inte röra sig om samma kvinna som dömts för förtal av S*ran Ism*il? Eller är den domen överklagad och väntar på dom?

Jag kan inte svara på det. Inte hängt med i Soran-härvan. Men tror att han anmäldes för våldtäkt innan 2018.
Citera
2021-03-16, 12:14
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Åh fan. Kanske jag hade rätt när jag tidigt i tråden antog en honungsfälla?

Tack för länken.

Knappast en fälla. Fällor brukar inte ha stora varningsskyltar som säger åt en att hålla sig borta.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bortsätt från att detta börjar utveckla sig till ett episkt drama så undrar jag hur länge man är en "ung kvinna", enligt Expressen så är man det ännu när man är 30+ som i dethär fallet.

*"...som misstänkt för att ha våldtagit en ung kvinna som under lång tid sett honom som en slags..."

Antingen är han skyldig men det kan lika gärna vara hon som är kaninkokerska déluxe!

Och vad utfallet av en rättegång faktiskt blir i detta fall behöver inte ha någon koppling till vad som faktiskt hände där på julafton.

Men alldeles oavsett Lambertz skuld så kan idioten Lambertz gott ha det!

Ja, det känns som rättvisan hunnit ikapp GL. Men tyvärr är jag mer benägen att tro på din teori om kaninkokerska i detta fall. Även om GL helt gick vilse i fallet TQ, så känns det inte rätt att "spika upp honom på korset" i detta korståg mot män från kaninkokerskor och hämndgiriga lesbiska kärringar inom "me-too" och rättsväsendet.

Här har vi enligt Expressens artikel ett fruntimmer som under fyra år varit inblandad i 3 fall med våldtäkter, varav en gärningsman dömdes av tingsrätten med friades i hovrätten. De andra två är Soran I. som tydligen stämt kaninkokerskan för förtal och nu uppenbarligen GL.

Men vad är det för låtsas-poliser och ansvarig åklagare i detta fall med GL? Är det "me-too"-aktivister i hästsvans? Jag trodde det var straffbart med falsk tillvitelse och obefogade åtal? Skall inte en förundersökning beakta båda parters intressen, även ta upp det som styrker GL berättelse?

Nej, det här börjar likna ett rättsövergrepp. Hoppas verkligen att i så fall GL stämmer "skiten ur" åklagare och alla inblandade.

För ingen tror väl att den här kvinnan lyckats bli våldtagen tre gånger på fyra år av tre olika män? I så fall måste hon helt sakna självbevarelsedrift. Det sägs att definitionen av intelligens är att inte göra om samma misstag gång på gång och förvänta sig olika resultat.

Vad vet vi om kvinnan som pekas ut här, J*lia L*ndh, *=u och i, från Solna? Studerar hon juridik? Hur gammal är hon? Är hon "me-too"-aktivist? Finansierar hon sina studier med skadestånd från män istället för studiemedel? Att vara 30 år och studera låter som ett sent karriärbyte, vad har hon gjort innan? Har hon familj och barn?
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-16 kl. 12:38.
Citera
Medlem
Motherships avatar
Använde hon GL till att skriva rättsutlåtandet i förtalsärendet?
Sen kanske GL märkte att det var något annorlunda med kvinnan, då kanske han fick samma behandling?
Citera
Medlem
goofers avatar
Det här kommer att koka ner till vem som är trovärdigt.
Två fulla ensamma personer har samlag och den ena parten säger att allt är frivilligt och andra att hon utnyttjas när hon sover.

Ena parten är "mount everest" inom juridik och den andra har flera anmälda våldtäkter i bagaget.

Kan det sluta på mer än ett sätt?

Kvinnan är minst sagt labil.
Citera
2021-03-16, 12:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En fråga, får försvaret ens fråga denna kvinna om hennes tidigare anmälningar under en rättegång mot GL?

Försvaret får mig veterligen fråga vad de vill. Sedan må åklagaren eller målsägarbiträdet slå ned på frågorna.
Citera
2021-03-16, 12:17
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ja, det känns som rättvisan hunnit ikapp GL. Men tyvärr är jag mer benägen att tro på din teori om kaninkokerska i detta fall. Även om GL helt gick vilse i fallet TQ, så känns det inte rätt att "spika upp honom på korset" i detta korståg mot män från kaninkokerskor och hämndgiriga lesbiska kärringar inom "me-too" och rättsväsendet.

Här har vi enligt Expressens artikel ett fruntimmer som under fyra år varit inblandad i 3 fall med våldtäkter, varav en gärningsman dömdes av tingsrätten med friades i hovrätten. De andra två är Soran I. som tydlig stämt kaninkokerskan för förtal och nu tydligen GL.

Men vad är det för låtsas-poliser och ansvarig åklagare i detta fall med GL? Är det "me-too"-aktivister i hästsvans? Jag trodde det var straffbart med falsk tillvitelse och obefogade åtal? Skall inte en förundersökning beakta båda parters intressen, även ta upp det som styrker GL berättelse?

Nej, det här börjar likna ett rättsövergrepp. Hoppas verkligen att i så GL stämmer "skiten ur" åklagare och alla inblandade.

För ingen tror väl att den här kvinnan lyckats bli våldtagen tre gånger på fyra år av tre olika män? I så fall måste hon helt sakna självbevarelsedrift. Det sägs att definitionen av intelligens är att inte göra om samma misstag gång på gång och förvänta sig olika resultat.

Vad vet vi om kvinnan som pekas ut här, J*lia L*ndh, *=u och i, från Solna? Studerar hon juridik? Hur gammal är hon? Är hon "me-too"-aktivist? Finansierar hon sina studier med skadestånd från män istället för studiemedel? Att vara 30 år och studera låter som ett sent karriärbyte, vad har hon gjort innan? Har hon familj och barn?

Hon är ju inte helt utpekad, snarare lutar det mot att det inte är hon
Citera
2021-03-16, 12:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Det obehagliga är nog att denna kvinna nu finslipat sin taktik.
Citera
2021-03-16, 12:18
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En fråga, får försvaret ens fråga denna kvinna om hennes tidigare anmälningar under en rättegång mot GL?

En mycket berättigad fråga som kommer få berättigad blixtbelysning i detta fall, dock krävs det en fd JK för att det ska få uppmärksamhet, gott så.

Nu till min syn på kvinnan:

I vanliga fall brukar vi i forumet visa BO/MÄ stor hänsyn så långt det går men...

I just det här fallet så finns det mot bakgrund av hennes förmåga att under en period av endast några få år upprepade gånger bli utsatt för tre våldtäkter all anledning att titta närmare på vem kvinnan och hennes väninna är:

• 2018 - Kvinnan anmäler man #1 för våldtäkt - #1 Döms till 2 år och 6 månaders fängelse av tingsrätten - I HovR så frikänns #1 pga bristande bevismaterial - #1 erhöll ett skadestånd
  • 2019 - Kvinnan anmäler man #2 för våldtäkt, en våldtäkt som hon i sociala medier beskriver som 'tortyr' - Förundersökningen läggs ned och inget åtal väcks. - Hennes inlägg har dock fått stor spridning.
  • #2 anmäler kvinnan för 'grovt förtal'
  • Kvinnan åtalas för 'grovt förtal' - rättegång i April
  • Kvinnan kontaktar GL med anledning av hennes åtal gällande förtal.
  • 2020 - GL och kvinnan firar jul tillsammans.
  • 2021 Januari - Kvinnans väninna anmäler GL för våldtäkt en förundersökning startas, GL blir nu man #3.
  • 2021 Mars - #3 anhålls och häktas, häktningen överklagas till HovR. - Häktningen kvarstår.
  • 2021 - #2 avser även anmäla kvinnan för 'falsk tillvitelse' när förtalsmålet är avgjort

Tre olika män har blivit anmälda och vad vi vet nu så har minst två frihetsberövats, kanske alla tre vilket i sig är en oerhörd kränkning. Kvinnan har även trots avsaknad av fällande domar spridit uppgifter i sociala medier vilka fått stor spridning och åsamkat #2 stor skada, även om han inte är fälld så finns det alltid dom som tror på kvinnan och kommer anse att #2 är en våldtäktsman.

Detta belastar rättsapparaten på ett sätt den inte är avsedd för och berövar riktiga brottsoffer stora utredningsresurser.

Hennes 'track record' är i mina ögon det sämsta tänkbara och diskvalificerar henne att åtnjuta den hänsyn som forumet i 'vanliga fall' brukar visa brottsoffer.

/Provokatör
Citera
2021-03-16, 12:18
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det här kommer att koka ner till vem som är trovärdigt.
Två fulla ensamma personer har samlag och den ena parten säger att allt är frivilligt och andra att hon utnyttjas när hon sover.

Ena parten är "mount everest" inom juridik och den andra har flera anmälda våldtäkter i bagaget.

Kan det sluta på mer än ett sätt?

Kvinnan är minst sagt labil.

Kan det ej ligga Lambertz i fatet att han gått i god för kvinnan och menat att hennes våldtäktsanklagelser är försvarliga?

Att gå från den positionen till att hävda att hon är labil får ej Lambertz att framstå som trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in