2021-03-16, 11:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Använd hjärnan själv, vem har bekräftat att detta är tjejen?
Ingen förutom någon som gissar det här!

Toppjuristens advokat Ola Salomonsson säger:

– Jag kan konstatera att den här personen varit involverad som målsägare i tre liknande fall på fyra år. Det är anmärkningsvärt.
Citera
2021-03-16, 11:59
Medlem
Mer.info.007s avatar
Varför sitter hon ens hos en herre 70+ I corona tider? Och han kan åka till bordell i Asien? Var inte gränserna stängda.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
-"Här har jag en kvinna som tre gånger falskanmält andra för våldtäkt & därefter blivit åtalad för förtal"-
-"hm..."-
-"Jag tror jag bjuder hem henne på julafton, utan vittnen & knullar lite"-
Lite som att gå till sängs med en apterad landmina.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
https://www.coursehero.com/file/51671645/Solna-TR-B-2985-19-Aktbil-7-Forundersokningsprotokoll-23-pdf/

Är det ens hon?

update: googlade doc, var bara några sidor för fler behövde man regga sig, men borde ju ligga i nån tråd här på fb

Hon är nämnd i tråden förut, några gånger.

Men jag trodde att hon "bara" anklagat Soran för våldtäkt, men det verkar ju vara fler än han, då.

Jag tycker inte att det stämmer riktigt.
Citera
2021-03-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benke62p
solna tingsrätt målnr: B2985-19

är det nån som har denna?

Det är väl domen mot den kvinna som åtalades för förtal av S*ran Ism*il, som har länkats i tråden om honom. Dock verkar inte länken funka längre.
Citera
2021-03-16, 12:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Efter att ha läst artikeln tvivlar jag på att GL kommer bli fälld. Jag tror inte det blir en rättegång utan det hela kommer läggas ner. Det som e frågan e varför GL omger sej med personer som menar att alla som anklagas för ett brott e skyldiga.

GL har dock haft samma inställning själv så hunden bet honom i handen nu.
Citera
2021-03-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det skulle kunna vara denna.....

" Mål: B 2985-19
Solna tingsrätt har i dag dömt en kvinna för grovt förtal av en känd manlig komiker och skribent. Påföljden har bestämts till villkorlig dom och 50 dagsböter. Kvinnan ska också betala skadestånd till mannen med drygt 50 000 kr."

https://www.domstol.se/en/nyheter/2020/03/kvinna-doms-for-grovt-fortal-av-komiker/

" Vill inte betala skadestånd

Kvinnan medger att det var hon som publicerade inlägget i Facebookgruppen, men nekar till brott och vill inte betala skadestånd. Hon menar bland annat att hon inte har haft uppsåt att sprida meddelandet på ett sådant sätt att det är förtalsgrundande och hon hävdar också att uppgifterna i inlägget är sanna."

https://www.mitti.se/nyheter/solnakvinna-doms-for-grovt-fortal-mot-kand-tv-profil/lmtcy!8251811/

Det är inte den kvinnan. Nu aktuella kvinna är inte dömd ännu för förtal. Förhandlingen är i april i år
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
-"Här har jag en kvinna som tre gånger falskanmält andra för våldtäkt & därefter blivit åtalad för förtal"-
-"hm..."-
-"Jag tror jag bjuder hem henne på julafton, utan vittnen & knullar lite"-
Har det verkligen hänt? Har kvinnan falskanmält tre gånger tidigare?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har det verkligen hänt? Har kvinnan falskanmält tre gånger tidigare?

2 ggr
Citera
2021-03-16, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läste du inte Expressenlänken som släpptes alldeles nyss??

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
Läst nu!
Citera
2021-03-16, 12:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
2 ggr
Så du vet vem det är, och du har en pålitlig källa? Citera och länka, tack.
Citera
2021-03-16, 12:06
Medlem
kristallklars avatar
Lambertz har alltså hjälpt en tjej som säger sig ha blivit våldtagen, och utmålat sig som låtsaspappa för henne, för att sedan ha sex med henne när hon var full. Åldersskillanden är 40 år.

Kanske inte åtalbart – det återstår att se – men gravt ansvarslöst och gränslöst beteende såklart. Skamstraffet kommer att kosta honom mer än 18 månader i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in