2021-03-15, 20:30
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Haha, Magnus Söderman är just nu helt galet arg på relationscoachen Lennart Matikainen i Kväll med Svegot. Underbart!

https://dlive.tv/RadioSvegot?ref=dlive-06299474

❤️

Är Dan & Co fortfarande positivt inställda till AfS? Matikainen är ett stort AfS-namn, en nolla som systemet gärna ser som förgrundsfigur för "det nationella motståndet".
Citera
2021-03-15, 20:49
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Är Dan & Co fortfarande positivt inställda till AfS? Matikainen är ett stort AfS-namn, en nolla som systemet gärna ser som förgrundsfigur för "det nationella motståndet".
Nej, jag tror inte att de är särskilt förtjusta i AfS längre.

Magnus är till sättet så otroligt lik min farfar. De hade älskat varandra om de hade träffats. Det är karlar som Magnus som jag har haft omkring mig när jag växte upp, inte några Frändebögar, Kasselstrandar och töntiga relationscoacher. Min pappa påminner även han om Magnus, även om min pappa är mycket mer egoistisk än vad guden från Kallhäll är. Tack för att du finns, Magnus!
Citera
2021-03-15, 21:21
Medlem
Joe Blows avatar
Är Kväll med Svegot en usel avart på en öppen-mick-stå-upp-scen? En låtsas vara arg och ryar medan de andra två skrattar åt hans krystat tillkämpade upprördhet. Vem fan betalar för detta larv?
Citera
2021-03-15, 21:32
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att de är särskilt förtjusta i AfS längre.

Magnus är till sättet så otroligt lik min farfar. De hade älskat varandra om de hade träffats. Det är karlar som Magnus som jag har haft omkring mig när jag växte upp, inte några Frändebögar, Kasselstrandar och töntiga relationscoacher. Min pappa påminner även han om Magnus, även om min pappa är mycket mer egoistisk än vad guden från Kallhäll är. Tack för att du finns, Magnus!

Är inte styrelseledamot Marcus Follin förtjust i AfS - etnonationalist Follin som tycker att om rasfrämmande människor vill bosätta sig här, sköta sig och starta restaurang, så ska de få det.
Men man är väl inom föreningen fri att välja parti.
Citera
2021-03-15, 22:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Är inte styrelseledamot Marcus Follin förtjust i AfS - etnonationalist Follin som tycker att om rasfrämmande människor vill bosätta sig här, sköta sig och starta restaurang, så ska de få det.
Men man är väl inom föreningen fri att välja parti.
Jag vet inte vad Marcus Follin tycker om AfS idag. När ska han ha sagt det där?

En riktigt bra sändning ikväll (som vanligt). Dagens svensk får bli Magnus Söderman. Det här var annat det än när Daniel Frändebög förra året satt i morgonprogrammet och gullade upp sig med den finska relationscoachen.
Citera
2021-03-16, 00:05
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Jag vet inte vad Marcus Follin tycker om AfS idag. När ska han ha sagt det där?

En riktigt bra sändning ikväll (som vanligt). Dagens svensk får bli Magnus Söderman. Det här var annat det än när Daniel Frändebög förra året satt i morgonprogrammet och gullade upp sig med den finska relationscoachen.

Det var i någon podd han förklarade sin "nationalistiska" syn.

Han har berättat att han får betalt för att åka runt och hålla föreläsningar, något han förmodligen tycker är väldigt smickrande. Dock har han väl inte så särskilt mycket att säga, han kan ge förklaringar om läget i Sverige som att "SD inte har en etnisk grund för sin politik, däremot AfS..."
AfS har inte heller någon etnisk grund för sin politik, det kan partier inte ha i den här demokratiska ordningen, makten visar nolltolerans mot sådant. Förutom Motståndsrörelsen så var det nedlagda SvP som hade regler för härkomst i sin politik, aktörer som befinner/befann sig på fel sida om denna klara gräns mellan dem som (trots svartmålning i media) får vara med i leken och dem som fördöms totalt.

Det här är ett exempel på att nationalismen är meningslös, det går att stoppa vad som helst i begreppet.
Någon beskrev Follin-gänget som "Träningsnationalism" vilket är väldigt passande. För den här typen av aktörer är det personliga intressen o.dyl. som är det viktiga, medan principer och riktlinjer blir sekundära.
I Follins fall blir det hans roll som självutnämnd vägledare med inbjudningar till konferenser och försäljning av produkter som hamnar i förgrunden, medan -ismens innehåll blir något halvdant reaktionärt.
Citera
2021-03-16, 10:55
Medlem
Joe Blows avatar
Om Svegot/DfS hade varit en seriös sammanslutning så hade man nu med några få år på nacken helt ärligt sett tillbaka på lanseringen av projektet och reflekterat över vad man uppnått. Vad var planerna? Vad hade man i sikte? Vad blev det? Var är det på väg?

Det är lätt att raljera om oljemålningar, den stora herrgården man hade i loggan, rena samhällen som skulle drivas, tiotals med Svenskarnas hus utspridda i landet, att Dan flytt till Tyskland, m.m. m.m. men det blir för billigt. Ledningen borde nyktert kunna diskutera hur långt man nått och varför det blivit som det är. Man kan ju inte neka till att det blev till en ren mediagrej som man uttryckligen sa att det inte skulle bli.
Citera
2021-03-16, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om Svegot/DfS hade varit en seriös sammanslutning så hade man nu med några få år på nacken helt ärligt sett tillbaka på lanseringen av projektet och reflekterat över vad man uppnått. Vad var planerna? Vad hade man i sikte? Vad blev det? Var är det på väg?

Det är lätt att raljera om oljemålningar, den stora herrgården man hade i loggan, rena samhällen som skulle drivas, tiotals med Svenskarnas hus utspridda i landet, att Dan flytt till Tyskland, m.m. m.m. men det blir för billigt. Ledningen borde nyktert kunna diskutera hur långt man nått och varför det blivit som det är. Man kan ju inte neka till att det blev till en ren mediagrej som man uttryckligen sa att det inte skulle bli.
Det går väl alldeles utmärkt? När restriktionerna lättar, så har Dan en avbetald sommarstuga lite avsides fylld med den senaste (högst nödvändiga) hifi-utrustningen, dit han kan bjuda sina tyska polare från ETN för att dricka öl och spela skinnskallemusik.

Bättre än så kan det väl knappast bli?
Citera
2021-03-16, 13:18
Medlem
Citat:

Svegot registrerades hos bolagsverket en månad innan Dan stod i direktsändning och lovade att det inte var ett nytt medieprojekt som dom lanserade. Så det går nog precis så som han har tänkt sig från första början.
Citera
2021-03-17, 09:48
Medlem
-Hengpung-s avatar
Fyfan vad dålig denna podden blivit på senare år. Inga intressanta gäster bjuder man in längre, inga intressanta diskussioner där man faktiskt vågar utmana sina tankar och idéer om världen, man sitter mest och håller med varandra i det stora hela om alla tråkiga ämnen man tar upp för femtioelfte gången.

Dan kan dock vara lite nyanserad ibland och gillar att diskutera.

Björn är mest tyst och reflekterande, men är smart tror jag fast det kommer ej fram i radio så bra.

Men den som är i särklass tråkigast att lyssna på är nämligen Magnus. Han har oerhört svårt att fullfölja sina resonemang i någon slags logisk ordning och hakar upp sig mycket. Man märker att han stannar till och tänker på vad han försöker säga när han pratar, vilket gör att det blir fel ofta och jobbigt att lyssna på. Han kan sällan också avsluta en mening utan att nämna den 'liberala demokratin' som han gör 325 gånger under en och samma sändning. Tror han att folk tycker han blir smartare ju fler gånger han kan säga en och samma sak? Att han är nationalist nämner han också orimligt många gånger. "Som nationalist tycker jag så här" blej blej. Nästan så man kan undra om han faktiskt är nationalist, han verkar lite osäker som att han misstänker att folk ej tror honom. Inte så svårt att lista ut vem det var som kom på namnet till deras magasin va?

Byt ut Magnus mot någon som kan diskutera och debattera istället och som inte drar sig för att låta sina argument utmanas utan att skälla och bli förbannad (som är ett sett för Magnus att dölja att han inte kan diskutera). Jalle Horn hade varit mer intressant att ha med i måndagssändingen, eller någon ny intellektuell förmåga som man kanske har span på. Kanske även bjud in lite gäster med olika åsikter så det blir lite debatt, och fler intervjuer hade jag gärna hört också, både från internationellt och nationellt håll.
Citera
2021-03-17, 11:52
Medlem
Offerviljas avatar
Trevligt att de idag när det är Saint Patrick's Day spelade ganska mycket irländsk musik i Sverige vaknar. Låtvalen hade dock kanske kunnat varit lite bättre. Inget The Pogues och inget The Dubliners, men Dropkick Murphys...

Det här är vackert:

Jim Brannigan - Kilkelly Ireland

---

Radio Svegot kör en extrasändning om några minuter:

https://dlive.tv/RadioSvegot
Citera
2021-03-17, 13:11
Medlem
BigHouses avatar
Citat:

Har DFS fortfarande kvar sin bostadskö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in