2021-03-15, 11:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nu har Thischkos styvmor ”utvandrat”, pappan Saed bor kvar i huset i Uddevalla.

"Utvandrat"? Vart?
Citera
2021-03-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nu har Thischkos styvmor ”utvandrat”, pappan Saed bor kvar i huset i Uddevalla.
Hmmm... huset låg ju ute för försäljning?
Citera
2021-03-15, 12:41
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm... huset låg ju ute för försäljning?
Huset ligger fortfarande ute för försäljning, och har stått tomt länge. Utvandrat? Till?
Citera
2021-03-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Huset ligger fortfarande ute för försäljning, och har stått tomt länge. Utvandrat? Till?
De var väl från irakiska kurdistan? Eller iranska... Hur som helst kan jag tänka att OM hon (eller de) dragit, så är det ett område där de kan språket och kulturen.
Citera
2021-03-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De var väl från irakiska kurdistan? Eller iranska... Hur som helst kan jag tänka att OM hon (eller de) dragit, så är det ett område där de kan språket och kulturen.
Då kan jag tänka mig att han följer efter när han får huset sålt. Det var nästan det jag trodde. Dom kommer att dra. Vem ska nu hälsa på T i fängelset? Kusinerna kanske eller vad dom var, dom som kom från södra Sverige och skulle ha bilen reparerad.
Citera
2021-03-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Då kan jag tänka mig att han följer efter när han får huset sålt. Det var nästan det jag trodde. Dom kommer att dra. Vem ska nu hälsa på T i fängelset? Kusinerna kanske eller vad dom var, dom som kom från södra Sverige och skulle ha bilen reparerad.
Om jag minns rätt var dom från Alingsås. Och kusiner brukar det krylla av i vissa släkter. De umgås ju knappt med andra. Så han får nog besök av nån i alla fall.
Citera
2021-03-15, 14:41
Medlem
Caticorns avatar
https://www.fortinova.se/lediga-lagenheter/goteborgsvagen-23-c/

Är ganska säker på att det är T’s lägenhet.
Citera
2021-03-15, 15:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
https://www.fortinova.se/lediga-lagenheter/goteborgsvagen-23-c/

Är ganska säker på att det är T’s lägenhet.

Det kan det säkert vara. Normalt är ett fängelsestraff inte så att hyresvärden kan säga upp någon hyresgäst för - men det kostar ju hela tiden att betala hyra = han har väl insett att han inte har råd att ha den stå tom och en hyresvärd kan ju också säga Nej till att han får hyra ut den i 2:ahand pga av sitt pågående fleråriga straff. Nåväl - lägenheten verkar totalrenoverad från golv till tak och allt! Tacknämligt för den som flyttar in vill nog inte behöva städa vare sig blod/fekalier eller likfläckar Fast själv skulle jag aldrig vilja flytta in i en lägenhet eller hus där ett mord med största sannolikhet har skett.
Citera
2021-03-15, 15:12
Medlem
Det verkar som det är Tiskos lägenhet..
Någonting som jag inte visste är att han står registrerad på ett företag?
Citera
2021-03-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det verkar som det är Tiskos lägenhet..
Någonting som jag inte visste är att han står registrerad på ett företag?

Vad menar du? Menar du Emperians?

Edit. Han står som styrelsesuppleant. Den enda styrelseledamoten står som "Skyddad person". Skulle inte förvåna mig om det är hans farsa - men det låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-15 kl. 15:31.
Citera
2021-03-15, 15:30
Medlem
Det är Tishkos gamla lägenhet. Man kan söka på honom på Hitta.se och där står det att han bor på Göteborgsvägen 23 C.

Som någon annan skrev. Även om lägenheten är totalrenoverad så skulle nog inte jag heller vilja bo i en lägenhet där man vet att ett mord har begåtts.
Citera
2021-03-15, 15:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det kan det säkert vara. Normalt är ett fängelsestraff inte så att hyresvärden kan säga upp någon hyresgäst för - men det kostar ju hela tiden att betala hyra = han har väl insett att han inte har råd att ha den stå tom och en hyresvärd kan ju också säga Nej till att han får hyra ut den i 2:ahand pga av sitt pågående fleråriga straff. Nåväl - lägenheten verkar totalrenoverad från golv till tak och allt! Tacknämligt för den som flyttar in vill nog inte behöva städa vare sig blod/fekalier eller likfläckar Fast själv skulle jag aldrig vilja flytta in i en lägenhet eller hus där ett mord med största sannolikhet har skett.

Japp 100% säkert att det är Ts lägenhet om man tittar på skissen.

Jisses. Ingen i Uddevalla kan väl ha undgått att höra om lilla Wilma som styckades i badrummet och vars huvud låg i sovrumsgarderoben på adressen Göteborgsvägen 23 C?!?

Jag skulle aldrig klara av att ens duscha än mindre sova i den lägenheten...

😳😱🤢

Likadant på Gårdsjögatan 6A vån 1 i Askersund där Jonna Henningsson styckadmördade Lovisa Lind i badrummet 💙
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in