2021-03-15, 19:30
Medlem
09GRs avatar
Hög feber och muskelvärk i två dagar. Nu är jag en man i min bästa ålder så det klarar jag men om jag varit lite äldre och svagare så hade det varit betydligt svårare.

Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Vad jag kan utläsa av uppgifterna om de norska vårdanställda har de drabbats av
Trombotisk trombocytopen purpura.

TTP är ju en autoimmun sjk och kan triggas igång av en del läkemedel och autoimmuna tillstånd. Intressant ifall den gemensamma nämnaren för dessa patienter är TTP.
2021-03-15, 19:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuarn
Det är väldigt intressant varför man då inte har klarlagt detta?

Vet du förresten om vaccintillverkarna är vinstmaximerande företag?

Om så är fallet, kan det vara relevant för min första fråga?
AZ:s vaccin är väl betydligt billigare än tex Pfizer och säljs dessutom som "non profit" till låg och medelinkomstländer:
https://www.theguardian.com/global-development/2020/nov/23/oxford-astrazeneca-results-covid-vaccine-developing-countries
2021-03-15, 20:04
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Vad jag kan utläsa av uppgifterna om de norska vårdanställda har de drabbats av
Trombotisk trombocytopen purpura.

Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Hög feber och muskelvärk i två dagar. Nu är jag en man i min bästa ålder så det klarar jag men om jag varit lite äldre och svagare så hade det varit betydligt svårare.

TTP är ju en autoimmun sjk och kan triggas igång av en del läkemedel och autoimmuna tillstånd. Intressant ifall den gemensamma nämnaren för dessa patienter är TTP.

norge rapporterar om oroväckande många unga personer som fått blodfläckar på kroppen efter vaccinationen, och att dessa måste genast uppsöka sjukvård.

kolla på bilden här: https://en.wikipedia.org/wiki/Thrombotic_thrombocytopenic_purpura
2021-03-15, 20:27
Medlem
Citat:

En mycket intressant förklaring.
2021-03-15, 22:26
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Man behöver inte vara vaccinforskare för att förstå att dessa vaccin kraschar immunförsvaret.

De förklarades så tydligt att jag också kunde förstå, dessutom av en som arbetat hela livet med utveckla vacciner åt GAVI och andra.
De som injiceras med vaccinet byter ut sitt naturliga immunförsvar mot något som klarar av att hantera denna typen av Coronavirus, men de muterar ständigt och nu har man ett immunförsvar som bara klarar av att hantera en enda typ av hot.

Jag har hört Dr. Dolores (minns inte hennes efternamn nu, Irländsk doktor) säga ungefär samma sak, och antalet döda vid nästa influensa kommer vara astronomiskt höga.

Att de här människorna som går och kavlar upp armen och låter sig injiceras med någonting som de inte vet inte ett dugg om, för att försvara sig mot något så ofarligt som Coronavirus med så låg dödlighet att de är jämförbart med säsongsinfluensan (vilket det troligen är under ett nytt namn) och kallar alla som inte litar blint på massmedia för ”tinfoilhat” är inte de smartaste människorna, men det här önskar jag dem inte.

Länkar till Highwire talk video. ”A Coming Covid Vaccine Catastrophe”
https://thehighwire.com/videos/a-coming-covid-catastrophe/

LÅT BLI VACCINET!
2021-03-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
De förklarades så tydligt att jag också kunde förstå, dessutom av en som arbetat hela livet med utveckla vacciner åt GAVI och andra.
De som injiceras med vaccinet byter ut sitt naturliga immunförsvar mot något som klarar av att hantera denna typen av Coronavirus, men de muterar ständigt och nu har man ett immunförsvar som bara klarar av att hantera en enda typ av hot.

Jag har hört Dr. Dolores (minns inte hennes efternamn nu, Irländsk doktor) säga ungefär samma sak, och antalet döda vid nästa influensa kommer vara astronomiskt höga.

Att de här människorna som går och kavlar upp armen och låter sig injiceras med någonting som de inte vet inte ett dugg om, för att försvara sig mot något så ofarligt som Coronavirus med så låg dödlighet att de är jämförbart med säsongsinfluensan (vilket det troligen är under ett nytt namn) och kallar alla som inte litar blint på massmedia för ”tinfoilhat” är inte de smartaste människorna, men det här önskar jag dem inte.

LÅT BLI VACCINET!

Detta kommer från dig! En person som har hört något från Dr Dolores!😀
Fan man blir så jävla trött på idioter som dig!!!

Snart 15.000 har dött i lilla sverige. Och 500.000 i Usa. Liten dödlighet!!!
Dags att sluta titta på youtube och läsa Conspiracy theories. Idiot. Ta ett studie besök på intensiven. Men det är väl bra att personer som du rensas bort från denna jord. Synd bara att du kan smitta andra.
2021-03-15, 23:00
Medlem
Talespins avatar
Citat:

LÅT BLI VACCINET!

Japp. Det som just nu pågår är fullständigt absurt. En jävla mardröm.

Hur fan kan folk frivilligt trycka i sig dessa vaccin.
2021-03-15, 23:03
Medlem
Franke88s avatar
Citat:

LÅT BLI VACCINET!

Alla vacciner gör mer skada än nytta. Faktum är att det inte finns några bevis på att de hjälper överhuvudtaget. “Virus” existerar inte ens. Alla “virussjukdomar” är en bluff. Det är vacciner och andra läkemedel som ligger bakom alla stora historiska pandemier (Spanska sjukan, pesten, AIDS, rabies, malaria mm). Det är först nu efter folk blivit vaccinerade som dödstalen kommer visa sig på riktigt. Dessa dödstal kommer sedan att skyllas på en ny variant av Covid.

Citat:
In a book entitled, “Bechamp or Pasteur,” by E. D. Hume, there may be found much proof pertinent to our discussion. A notable failure of the Pasteur treatment was that of a young postman, named Pierre Roscol, who, with another man, was attacked by a dog supposed to be mad, but was not bitten, for the dog’s teeth did not penetrate his clothing; but his companion received severe bites. The latter refused to go to the Pasteur Institute and remained in perfect health; but the unfortunate Roscal was forced by the postal authorities to undergo the treatment, beginning March 9th. On the following April 12th severe symptoms set in with pain at the point of inoculation, not at the place of the bite, for he had never been bitten. On April 14th he died of paralytic “hydrophobia” (rabies), the new disease brought into the world by Pasteur.

Another interesting recorded case is that of a lady, who returning from bathing, stated that she had been bitten by a dog. “The anxious parents rushed her for Pasteur treatments, she became violently ill, death followed. On the way home from the funeral the girl companions who were bathing with her told the parents of the dead girl that she was not bitten by a dog but by her young man friend.

https://www.vaccinationinformationnetwork.com/rabies-pasteur-and-the-rabies-vaccine/
Senast redigerad av Franke88 2021-03-15 kl. 23:10.
2021-03-15, 23:31
Medlem
Citat:

Nu vet vi ju inte om det är så men det var väldigt intressant det här med TTP, har vi en ny vaccinskandal på gång? Att vaccinerna kan trigga igång en autoimmun sjukdom som de misstänker i Norge låter inte bra, vi får hoppas EMA kommer fram till en annan slutsats för vi har ju nästan alla väntat på ett vaccin som fungerar samtidigt som det har så få biverkningar som möjligt.

Det verkar i alla fall bara vara AZ vaccinet det handlar om i det här fallet.
Narkolepsi som en del fick av svininfluensavaccinet är också en form av autoimmun sjukdom, åtminstone typ 1 av 2.

Citat:
Typ 1 beror på en autoimmun reaktion som innebär att kroppens immunsystem angriper de hjärnceller som producerar ett hormon som reglerar vakenhet och sömn. Personer som fick symtom efter att ha vaccinerats med vaccinet Pandemrix har narkolepsi typ 1

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/sallsynta-halsotillstand/narkolepsi/
2021-03-15, 23:34
Medlem
Förstår inte grejen med alla konspirationsteorier som sprids,går inte läsa en enda sida utan samma skit. Skiter i vad ni tycker då ni är först i det naturliga urvalet men varför konstant spamma det, vad får man ut av det? Era sidor som ingen vettig människa kollar är inne på kan verka hur trovärdiga som helst för ni tror allt som dom matar in i huvudet som inte har något vetenskapligt stöd överhuvudtaget. Ett tiotal blodproppar på nästan 20 miljoner vaccineringar, det är farligare att ta en Alvedon.

Som bäst får tillräckligt många tankar i huvudet att dom inte vaccinerar sig, och hela vaccinationen blir helt lönlös (vilket kommer hända). Vad det i slutändan leder till är att vi aldrig blir av med restriktioner, inget mer festande, resande, normal frihet osv. Sjukhusen konstant överfulla närmsta åren (kanske inte under somrarna), personal som bränner ut sig. När era föräldrar inte kan andas när de blivit exponerade för tillräckligt höga nivåer av viruset kommer det inte finnas plats på intensiven, samma sak om du är med i en trafikolycka. Detta är hur kommande 5 åren kommer se ut på grund av er som sprider obevisad skit samt alla som inte vaccinerar sig.

Nu bryr jag mig inte själv så mycket då jag klarar mig bra i isolering men man kan ändå inte låta bli förundras hur dum människan är, nästan så man hoppas den utrotar sig själv så en vettigare art tar över
2021-03-16, 00:51
Avslutad
Hennes man dog dagen efter sprutan: ”Vi måste fortsätta tro på vaccinet”

https://www.aftonbladet.se/a/0K35Og
2021-03-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Förstår inte grejen med alla konspirationsteorier som sprids,går inte läsa en enda sida utan samma skit. Skiter i vad ni tycker då ni är först i det naturliga urvalet men varför konstant spamma det, vad får man ut av det? Era sidor som ingen vettig människa kollar är inne på kan verka hur trovärdiga som helst för ni tror allt som dom matar in i huvudet som inte har något vetenskapligt stöd överhuvudtaget. Ett tiotal blodproppar på nästan 20 miljoner vaccineringar, det är farligare att ta en Alvedon.

Som bäst får tillräckligt många tankar i huvudet att dom inte vaccinerar sig, och hela vaccinationen blir helt lönlös (vilket kommer hända). Vad det i slutändan leder till är att vi aldrig blir av med restriktioner, inget mer festande, resande, normal frihet osv. Sjukhusen konstant överfulla närmsta åren (kanske inte under somrarna), personal som bränner ut sig. När era föräldrar inte kan andas när de blivit exponerade för tillräckligt höga nivåer av viruset kommer det inte finnas plats på intensiven, samma sak om du är med i en trafikolycka. Detta är hur kommande 5 åren kommer se ut på grund av er som sprider obevisad skit samt alla som inte vaccinerar sig.

Nu bryr jag mig inte själv så mycket då jag klarar mig bra i isolering men man kan ändå inte låta bli förundras hur dum människan är, nästan så man hoppas den utrotar sig själv så en vettigare art tar över
har du missat att vaccinet inte förhindrar smitta? vaccinet förhindrar bara hur allvarliga symptom du får så att vaccinera bort corona kommer troligtvis aldrig att hända.

vaccinet skall absolut ges till de grupper där symptomen riskerar att göra stor skada men att ge det till unga friska individer har flera negativa sidor. precis som man inte ger influensa vaccin till alla människor borde man även inte ge dessa vaccin till alla grupper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in