2021-03-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Alla snackarom att han har sprängts om det nu är så tror jag att han har haft sprängämnen eller granater gömda där, som han antagligen skulle hämta den dagen, på vägen ur hasandes ur grottan har en granat råkats brännas av av sig själv på något sätt. För jag förstår inte varför man ska ta livet av sig i en liten bergsskreva på sånt där sätt för? just där låter mer som jag förklarade ovanför det är vad jag tror.
Ja en möjlig teori; Han kanske stal granater och sprängämnen från försvaret och sålde dom till ngn turkisk terrorgrupp, skrevan var hämtningsplatsen, därav fotona på datorn som han raderat. För att memorera samt gps-klockan för att hitta exakt plats.
Citera
2021-03-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Ja en möjlig teori; Han kanske stal granater och sprängämnen från försvaret och sålde dom till ngn turkisk terrorgrupp, skrevan var hämtningsplatsen, därav fotona på datorn som han raderat. För att memorera samt gps-klockan för att hitta exakt plats.
En annan teori - han begick självmord...
Spionromaner i all ära, men de är just det - romaner.

Varför i herrans namn skulle någon stjäla och sälja något så extremt trivialt som trotyl, pentyl och handgranater. Det är som att stjäla tuggummi och försöka sälja till FBI.
Senast redigerad av martinator 2021-03-15 kl. 19:33.
Citera
2021-03-15, 19:48
Medlem
De där skobilderna är värda en mässa. Jag såg bilder på typen, märket på dessa skor som inget hade med DAs skor att göra, mer än atthans bror sagt att D troligen haft sådana på sig. Men skon i klipphålan var ju en exakt kopia på typskon (bilderna) . Det måste ha blivit en trådsanning att det var skon på polackens bild. Jag har följy trådarna hela tiden. Jag tror inte ett ögonblick på självmord.Inte ett ögonblick. Han hade så mycket givey, en god fe måste ha närvarat
när han föddes.
Citera
2021-03-15, 19:50
Medlem
Funderar på att åka till berget vid Tyresta och tända några ljus för Deniz på ...på.lördag.
.för att Hedra honom.vad som.än hände så är det så tragiskt
Citera
2021-03-15, 19:54
Medlem
Citat:

Nej inte för att sälja till terrorgrupper haah, men han kanske bara behövde dom till något, tror det är fler som snor lite hit och ditt i försvaret. Hur som helst jag tror det är det mest sannolika i alla fall att han hade granater sprängämne gömt där som han skulle hämta just den dagen och då brann en granat av när han skulle hasa sig ut ur grottskrevan. För att ta sig dit trycka sig in i en skreva för att ta livet av sig låter väldigt långsökt enligt mig, speciellt hur han vart dagarna innan osv.
Citera
2021-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Funderar på att åka till berget vid Tyresta och tända några ljus för Deniz på ...på.lördag.
.för att Hedra honom.vad som.än hände så är det så tragiskt
Tänd ett från mig också. Jag tänker att han nog var en storartad person. Det finns nog mer bakom att han dog änvi kan fatta.
Citera
2021-03-15, 20:19
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Hur dog han då? Fallolycka?

Ja, jag tror mer på olycka än självmord och mord.
Citera
2021-03-15, 20:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Du menar att han råkade spränga sig själv i luften av ren otur?
Citera
2021-03-15, 20:27
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du menar att han råkade spränga sig själv i luften av ren otur?
Jag tror inte han är sprängd.
Citera
2021-03-15, 20:33
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Tänd ett från mig också. Jag tänker att han nog var en storartad person. Det finns nog mer bakom att han dog änvi kan fatta.
Nej. Tänd inga ljus där. Eldningsförbud i hela nationalparken utom angivna platser och dessutom risk för gräsbrand i nuläget.
Citera
2021-03-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Nej inte för att sälja till terrorgrupper haah, men han kanske bara behövde dom till något, tror det är fler som snor lite hit och ditt i försvaret. Hur som helst jag tror det är det mest sannolika i alla fall att han hade granater sprängämne gömt där som han skulle hämta just den dagen och då brann en granat av när han skulle hasa sig ut ur grottskrevan. För att ta sig dit trycka sig in i en skreva för att ta livet av sig låter väldigt långsökt enligt mig, speciellt hur han vart dagarna innan osv.
Den mest troliga teorin hittills, för sprängd blev han, men tror inte heller på självmord. Ej fallolycka utan sprängolycka. Det var väl mörkt och svårt o lyckas laborera ut det han gömt.
Senast redigerad av Suntoucher76 2021-03-15 kl. 20:46.
Citera
2021-03-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Fallolycka eller sprängolycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in