2021-03-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Det var glädjande att höra.
Jag önskar dig all lycka och framgång i din kamp. Ta hand om dig.
Tack snälla. Peppande ord behövs just nu 🙂
Citera
2021-03-15, 17:58
Medlem
Hon är torsk på Oxycontin. Jag gick på det i 4 månader. Ont i ryggen. Jag förstod att det inte var lätt att kontrollera dosen, fick lite förstoppning, hakade att det var farligt, hon är stor-torsk, hon behöver behandling, inte något annat. Det finns bra behandling om man bara erkänner. Jävla pundare.
Citera
2021-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Hon är torsk på Oxycontin. Jag gick på det i 4 månader. Ont i ryggen. Jag förstod att det inte var lätt att kontrollera dosen, fick lite förstoppning, hakade att det var farligt, hon är stor-torsk, hon behöver behandling, inte något annat. Det finns bra behandling om man bara erkänner. Jävla pundare.

Känner inte riktigt att det är din sak att avgöra det..
Att någon inte kan sluta ta mediciner utan vård säger mer om ditt psyke än om mitt.
Citera
2021-03-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsan03
Känner inte riktigt att det är din sak att avgöra det..
Att någon inte kan sluta ta mediciner utan vård säger mer om ditt psyke än om mitt.

Helt rätt! Grymt bra kämpat av dig!
Massa osanning och gissande i denna tråden så jag blir arg...
Har varit i exakt din sits, dock klarade jag inte av att klippa själv och fick hjälp via laro, slutade där efter ett tag.
Idag är jag ren och mår bra.

Tro mig, du kommer må mycket bättre!😊 Även om det kanske inte känns så för tillfället. Men du verkar hålla glöden uppe!
Man får låta det ta den tid det tar... ett tips är att prata om hur du känner med folk som du tycker om och litar på, försöka röra på dig i den mån du kan, om det så bara innebär att sätta sig i solen ute en stund. Bra mat gör också sitt!

Kör hårt!
Citera
2021-03-18, 00:44
Medlem
Jag önskar att det kommer gå bra för dig Morsan! Kämpa på, stå ut med skiten och ta en dag i taget tills det är över. Det var ungefär 18 månader sedan jag slutade igen efter ett par år på heroin och benzo. Jag mår idag jättefint, har inte samma underliggande smärta som du men jag hoppas att det kommer kännas lättare för dig med smärtan också i framtiden.

Lycka till och kom ihåg att det kan ta lång tid, flera år av tabletter som ska ut och du ska vänja dig vid att vara utan något som funnits i ditt system jättelänge. Låt dig läka på alla plan under lång tid, ge dig själv ett år av lugn och ro i den mån det går..
Citera
2021-04-06, 17:46
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Tack snälla. Peppande ord behövs just nu 🙂

Hur var påsken? Går det framåt med din rehabilitering?
Citera
2021-04-09, 13:00
Medlem
Citat:
Jag SKA klara detta! Så är det bara! Men måendet just nu är riktigt dåligt. Det är därför jag ber om hjälp här. Ge mig alla tips ni kan. HUR gjorde ni för att ta er igenom den värsta tiden? Jag kan tillägga att mina barn (tonårig gar) har ALDRIG saknat något! Jag har alltid funnits för dom. Dom är allt!

Har ingen erfarenhet av nedtrappning. Bara opiatberoende och CT.
Men om läkare hjälper dig med nedtrappning och det inte känns ”bra” kanske nedtrappningen ska ske långsammare? Att må bra kanske är orealistiskt men man gör väl en nedtrappning för att undvika det värsta helvetet.

Det enda tips jag kan ge är att tänka långsiktigt. Jag tror det är lätt att underskatta tiden det tar att komma ur AT-helvetet. Vi är alla olika men för mig var/är det viktigt att inte tänka ”imorgon är det över” eller ”imorgon kommer det vara bättre med AT:n”. Blir bara en björntjänst för mig.

Jag har försökt sluta och misslyckats och nu är jag inne på ett nytt försök och varit ren i drygt en månad.

Jag lider med er som har smärtor som grundproblemet. Jag självmedicinerade främst mot ångest. Och för mig har AT framför allt inneburit ångest och depression.

Jag blev lite paff första gången jag läste att opiat-AT handlar om veckor och månader och inte dagar. Men som sagt det hjälper mig att ställa in mig på att jag har flera veckors helvete framför mig.

Ta ledigt/semester/var sjukskriven en eller två veckor. Det hjälpte mig. Försök bibehålla övriga rutiner. Försök att ha en normal dygnsrytm. Ät nyttigt och regelbundet. Motionera. Ta en morgonpromenad.

Citat:
Jag SKA klara detta! Så är det bara! Men måendet just nu är riktigt dåligt. Det är därför jag ber om hjälp här. Ge mig alla tips ni kan. HUR gjorde ni för att ta er igenom den värsta tiden? Jag kan tillägga att mina barn (tonårig gar) har ALDRIG saknat något! Jag har alltid funnits för dom. Dom är allt!
Jag har också barn och det är inte givet att de far illa av att en förälder går igenom ett AT-helvete så jag tror att dina barn har det bra.
Citera
2021-04-11, 21:39
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:

Tanken är inte att man ska behöva vård för att sluta ta mediciner, utan det motsatta. Ta mediciner för att inte behöva vård. Hur går det med Oxyn? Borde vara nere på noll snart?
Citera
2021-04-13, 07:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum

På vilket vis känner du att ditt inlägg hjälper till här..?
Att TS är så pass stark och har självinsikt nog att skriva av sig här för att få råd/stöd är väl jävligt bra?
Det är trots allt forumet för ”Drogrehab”.
Uppenbarligen går det dessutom åt rätt håll för henne 👏🏼..!!

Om du nu har den inställningen till ”pundare”, varför ens skriva? Vad gör du i denna del av forumet ens?
Tror du det är vad man behöver höra när man kämpar för att bli fri från ett missbruk?

Vem som helst kan trilla dit på piller, känner folk man ”aldrig skulle tro” det om som varit/är grovt beroende av sin medicin.

Att sparka på någon som redan ligger är väl knappast någon bra lösning?

Någon annan skrev något i stil med att hon skulle ”ha tungan ute och se i kors” på 220mg?
Har en vän (med missbruk) som ligger på 250-300mg/dag, denne är precis som ”vanligt”, helt normal.
Det ända som händer är att personen håller sig frisk på den dosen.

Folk som dömer utan insikt. Finns inget värre.

Hejja dig TS, bra jobbat hittills ✨

Uppdatera gärna hur det går för dig!
Citera
2021-04-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
På vilket vis känner du att ditt inlägg hjälper till här..?
Att TS är så pass stark och har självinsikt nog att skriva av sig här för att få råd/stöd är väl jävligt bra?
Det är trots allt forumet för ”Drogrehab”.
Uppenbarligen går det dessutom åt rätt håll för henne 👏🏼..!!

Om du nu har den inställningen till ”pundare”, varför ens skriva? Vad gör du i denna del av forumet ens?
Tror du det är vad man behöver höra när man kämpar för att bli fri från ett missbruk?

Vem som helst kan trilla dit på piller, känner folk man ”aldrig skulle tro” det om som varit/är grovt beroende av sin medicin.

Att sparka på någon som redan ligger är väl knappast någon bra lösning?

Någon annan skrev något i stil med att hon skulle ”ha tungan ute och se i kors” på 220mg?
Har en vän (med missbruk) som ligger på 250-300mg/dag, denne är precis som ”vanligt”, helt normal.
Det ända som händer är att personen håller sig frisk på den dosen.

Folk som dömer utan insikt. Finns inget värre.

Hejja dig TS, bra jobbat hittills ✨

Uppdatera gärna hur det går för dig!

Jag menade att hon skulle erkänna sitt beroende på riktigt. Trams.
Citera
2021-04-26, 17:10
Medlem
Här är jag. 9 dagar utan oxy och jag lever. Inte mer. Inte mindre. Orkeslös, ont och massa konstiga symtom som jag antar tillhör..
Jag gör inte jättemycket varje dag, men det som är viktigast. Idag tog jag mig till affären till exempel. Det värsta är morgonen. När man vaknar och mår alldeles för jävligt. Kroppen skakar och man känner en sån hemsk oro i bröstet. Hur länge brukar det hålla i sig?
Jag har fått lergigan utskrivet av min läkare, det funkar att sova på.

"Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp"
/LW
Citera
2021-04-26, 17:57
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Här är jag. 9 dagar utan oxy och jag lever. Inte mer. Inte mindre. Orkeslös, ont och massa konstiga symtom som jag antar tillhör..

Det kommer bli bättre!
Ta en dag i taget och kämpa vidare.

Citat:
Det värsta är morgonen. När man vaknar och mår alldeles för jävligt. Kroppen skakar och man känner en sån hemsk oro i bröstet. Hur länge brukar det hålla i sig?

Jag vet inte.

Att du har symptom är igentligen bara ett bevis på att kroppens egen avgiftning fungerar.
Det kommer komma en dag då du är återställd och kan se tillbaka på det här som en erfarenhet.
I bästa fall har det gjort dig starkare och kanske kan du då hjälpa andra som är på väg in i eller är i samma situation som du lämnat.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in