2021-03-15, 16:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
https://www.expressen.se/nyheter/hogt-uppsatt-domare-stottar-toppjuristen/
Vad är det med sociala medier som gör att i övrigt (förmodligen) sansade människor gör så idiotiska saker? En hög domare som ’gillar’ ett inlägg som detta:
” Allt mitt stöd i denna vansinnesfärd inom vår totalt sinnesslöa rättsystem vi lever i.”

Att hon öht uttalar sig om en kollega/vän som med all sannolikhet kommer att åtalas för våldtäkt, redan det är omdömeslöst av en domare. Men detta är hål i huvudet.
Citera
2021-03-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Är det svensk straffrätt du lärt dig, du har uppenbarligen inte svenska som förstaspråk?

Vad baserar du den slutsatsen på?
Vad är det du menar att jag inte kan läsa?
Citera
2021-03-15, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar att han antingen gjort en tidsinställd publicering, eller har någon på utsidan som publicerar hans färdigskrivna texter. För det handlar inte explicit om fallet.
Sannolikheten att just detta ämne skulle komma bara av random är noll.
GL har på något sätt fått detta utlagt, vilket egentligen är omöjligt med restriktioner, men tydligen inte för GL.
Citera
2021-03-15, 16:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Sannolikheten att just detta ämne skulle komma bara av random är noll.
GL har på något sätt fått detta utlagt, vilket egentligen är omöjligt med restriktioner, men tydligen inte för GL.
Hans tidigare krönikor de senaste månaderna har haft likartat innehåll. Han har givetvis vetat att en utredning pågick mot honom & varit förberedd på att han skulle kunna bli häktad.
Citera
2021-03-15, 16:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vad baserar du den slutsatsen på?
Vad är det du menar att jag inte kan läsa?

han säger inte att du inte kan läsa, utan att det är uppenbart att svenska inte är ditt förstaspråk.

"det straffbart området" låter kanske som en imponerande juridisk fras för dig, men för en svensk skaver det direkt
Senast redigerad av jugbandblues 2021-03-15 kl. 16:49.
Citera
2021-03-15, 16:47
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
En vanlig normalt funtad svensk kvinna skulle väl knappast fira jul tillsammans med en ensam svensk man .och dessutom dricka en massa alkohol. Vi kan nog räkna bort en hel del .då det inte dricks alkohol i vissa kulturer..Hon måste ju ha god vana av att umgås med män för att ens tacka ja till julfirandet på tu man hand .
Själv gissar jag på någon med rötter i öst-europa..

Obs att kvinnan normalt inte firar jul, hon brukar åka utomlands under jularna.

I vilka länder, kulturer eller religioner firar man inte Jul? Och där det samtidigt är ok att bli full?
Citera
2021-03-15, 16:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hans tidigare krönikor de senaste månaderna har haft likartat innehåll. Han har givetvis vetat att en utredning pågick mot honom & varit förberedd på att han skulle kunna bli häktad.
Om det är så blir jag förbannad. Varför ska någon skvallra för någon som är misstänkt för våldtäkt? Fy fan för den.
Citera
2021-03-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Konstigt det där med högutbildade akademiker och problematiken med gränsdragningen för vad som är ok och inte gällande den egna sexualiteten. Uppenbarligen verkar det vara något som inte klickar riktigt, den höga utbildningen till trots.

Angående den här specifika sexualförbrytarens position går mina tankar till någon myndighet eller något verk utanför själva rättsväsendet.

Eh sker garanterat lika ofta i lågutbildade kretsar, skillnaden är väl att det allt som oftast saknar nyhetsvärde då. Det finns förvisso säkerligen ett fåtal personer som är så framgångsrika att de får storhetsvansinne och tror sig stå över alla regler men det är nog, trots allt, en ytterst försumbar skara.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om det är så blir jag förbannad. Varför ska någon skvallra för någon som är misstänkt för våldtäkt? Fy fan för den.
Det kan ju vara så att sms & liknande, från kvinnan som anmälde honom, fick honom att förstå vartåt det barkade.
Citera
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det var en man som Thorsson köpte sex av vill jag minnas.

Minns det också.
Citera
2021-03-15, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Obs att kvinnan normalt inte firar jul, hon brukar åka utomlands under jularna.

I vilka länder, kulturer eller religioner firar man inte Jul? Och där det samtidigt är ok att bli full?
Firar Zigenare jul? Super gör dom iallafall.
Citera
2021-03-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja, men 1177 hänvisar ju i sin tur till lagen längre ned på sidan.

De har fel. Läser du paragrafen, som någon ovan har hänvisat till så ser du det. Sjukvården ska man fråga när det gäller sjukdomar. Bilmekanikerna när det gäller bilar och jurister när det gäller lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in