2021-03-15, 13:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skulle "drygt 40 år" kunna betyda 45?

Drygt betyder lite mer så drygt 40 år är rimligen ca 41-43 år.
Citera
2021-03-15, 13:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag personligen kulle nog inte använda "drygt" på det viset. Men det finns det säkert dom som kan tänkas göra. Jag antar att du har någon kandidat i 25-års-åldern.
Citera
2021-03-15, 13:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det är väl egentligen att dra lite väl ut på det, men vill man (media) förvilla lite, så jaa, inte omöjligt. Tycker jag.
Citera
2021-03-15, 13:52
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Nej. MÄ är drygt 40 år yngre än Lambertz.
Citera
2021-03-15, 13:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
"Målsägande är en kvinnlig juridikstudent som har varit i kontakt med den häktade mannen för juridiska råd."

" Studenten tog kontakt för studierelaterade spörsmål och juristen uppges ha varit väldigt stöttande. Utöver juridik ska samtalen även ha handlat om livsfrågor och med tiden blev juristen som en ”extrapappa”.

– Hon har sett upp till honom som den här stora juristen. Hon har haft ett grundmurat förtroende för honom, säger målsägandebiträde Clea Sangborn till Expressen.

Inför jul ska juristen ha frågat ifall studenten ville fira julafton tillsammans med honom.

– Eftersom hon inte hade några andra planer så tackade hon ja. De hade aldrig träffats tidigare utan bara haft kontakt via telefonen.

– Hon blir så full att hon däckar. Hon vaknar av att han har sex med henne. Hon försöker få honom att sluta men lyckas inte, säger Clea Sangborn till DN.

https://www.lundagard.se/2021/03/12/jurist-haktad-for-att-ha-valdtagit-student/
Citera
2021-03-15, 14:01
Medlem
Citat:
Står det något EXAKT om hur mycket äldre GM var, gentemot MÄ? Jag har sett "40 år" och av biträdet något i stil med "åtminstone 40 år". Skulle man kunna tänka sig att GM är nästan exakt 45 år äldre än MÄ?

Finns det något som framgått i media som absolut vederlägger uppfattningen om att åldersskillnaden skulle kunna vara 45 år

Den person som jag hört talas om är 35-36 år yngre än Lambertz. Något födelsedatum har jag inte sett som verifierar målsäganden ålder. Det lär vi aldrig få så till vida hon inte själv träder fram. Så allt kring 40 år är völni nuläget tänkbart.
Citera
2021-03-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är klart det är en bevisfråga och då BO sannolikt är jurist förstår hon bättre än dig hur hon minimerar sin risk att dömas. Explicita påståenden om att GL har begått våldtäkt leder till högre risk än att få någon annan att göra anmälan och att hon uppger att hon somnade dyngrak.

Jag är jurist. Om hon resonerar som du så har hon inte lyckats fastställa gällande rätt.

Hur kommer det sig att det är så svårt att förstå vad som träffar det straffbart området och vad som kan bevisas träffa det straffbart området. Jag har hela tiden sagt att det är svårt att bevisa ett tillvitelsebrott men det innebär inte att det inte är ganska tydligt i det här sammanhanget om det träffar det straffbart området. Om du mördar någon men kommer undan så innebär det inte att du inte begått ett brott. Det innebär bara att du inte dömts till ansvar.
Citera
2021-03-15, 14:21
Medlem
NU är hans namn ute
https://samnytt.se/avslojar-hd-profilen-goran-lambertz-begard-haktad-for-valdtakt/
Citera
2021-03-15, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Eftersom Lambertz är 71 år är nog en rimlig gissning att MÄ är 25-30 år. Om hon varit yngre hade nog MÄ-biträdet uttryckt sig annorlunda eftersom det uppfattas som ett mer chockerande brott om MÄ varit runt 20 år.

Jo om faktiskt ung studenska dvs runt 20 hade det nog framgått. Allt tyder här på klar då jurist närmare 30 än 20.
Citera
2021-03-15, 14:25
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
NU är hans namn ute
https://samnytt.se/avslojar-hd-profilen-goran-lambertz-begard-haktad-for-valdtakt/
Får man skriva namn när någon bara är misstänkt?

Är hon med på några av bilderna mån tro...
Citera
2021-03-15, 14:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
NU är hans namn ute
Den skrevs 11/3...
Citera
2021-03-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Får man skriva namn när någon bara är misstänkt?

Är hon med på några av bilderna mån tro...

Ja tidningarna får skriva ut namn.. alla tidningar har sina egna policys men de får skriva ut namn.

nej jag har inte hittat några bilder p dem tillsammans skille vilja veta vad hennes namn är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in