2021-03-15, 11:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är mer som tyder på att du har psykiska besvär, som sitter och hittar på att du är jägare och fysiker. Eftersom du uppvisar uselt logiskt tänkande, så är du rimligtvis varken eller.

Att familjen har en uppblåst bild av sin son och kritiserar polisen - hur fan går det ihop med att de hämtar info från flashback? Om något så spär det på bilden av ett självmord, men att föräldrarna har svårt att acceptera det, än så länge.

Vad GW svamlar om i TV, när han dessutom påstår att han inte tagit del av utredningen, är totalt irrelevant. Det begriper du va?

Det är ingen som hittar på något här. Det räcker att du tittar på min posthistorik så borde även någon som du förstå detta. Du verkar ha svårt att förstå grundläggande saker. Eftersom det skrivits mycket här om sprängning är det inte helt orimligt att information nått familjen på något sätt. Sörjande människor är ofta sårbara, och lättpåverkade.

Jag har i tidigare inlägg redan skrivit att GW inte tagit del att utredningen, men är det något han bemästrar så är det sannolikheter och statistik.
Citera
2021-03-15, 11:43
Medlem
arda version 2?
Citera
2021-03-15, 11:47
Medlem
Polisen har inte lagt ner de två utredningarna de påbörjat, en om människorov och den andra om mord, de har däremot slagit ihop dem eftersom det rör sig om samma person. Man antar mord när någon hittas död till att börja med. För att få resurser.

Men de har också sagt att det troligtvis inte ligger något brott bakom personens död.
Det tycker jag var alltför tidigt uttalande, men något får polisen att lägga locket på, antagligen alla spekulationer på media och folks stora intresse för Deniz Arda.
Citera
2021-03-15, 11:48
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
GW och hans magkänsla nu..Hur vore det med lite mer konkret faktabaserad information istället? Tråden skulle må bra av det, i mitt tycke iallafall

Ja, vi får väl hoppas att det kommer ett svar, där man kan slå fast vad som skett.
Citera
2021-03-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Undra hur de känner varandra. En gammal dejt?

Kanske genom en gemensam utlandsmission....
Citera
2021-03-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag utgår från att:
1. Det är okej att ha åsikter på FB utan att behöva höra att man ska ”skrolla vidare”
2. De flesta människor som lyckats leta sig fram genom etern till FB är även kapabla att tillgodogöra sig både forskningsrapporter och relevanta hemsidor
3. Frågor om hur någon träffade en person man dejtat och ”hur umgänget såg ut” har mycket lite att göra med suicidala tendenser och varningssignaler. Du är bara nyfiken.

Du har ingen aning om vem jag är, vart jag kommer ifrån, vad mina anledningar är eller vad som tynger min ryggsäck. Hoppa ner från tronen och sluta tilldela egenskaper till människor du inte känner.
Citera
2021-03-15, 11:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det är ingen som hittar på något här. Det räcker att du tittar på min posthistorik så borde även någon som du förstå detta. Du verkar ha svårt att förstå grundläggande saker. Eftersom det skrivits mycket här om sprängning är det inte helt orimligt att information nått familjen på något sätt. Sörjande människor är ofta sårbara, och lättpåverkade.

Jag har i tidigare inlägg redan skrivit att GW inte tagit del att utredningen, men är det något han bemästrar så är det sannolikheter och statistik.

Det är naturligtvis totalt hjärndött att uppfatta det som att familjen skulle dra någon slutsats från flashback, snarare än att det som skrevs tidigt här faktiskt stämmer.

Gissningsvis är det tusentals som sitter på förstahands eller åtminstone väldigt pålitlig info i saken, förstår inte varför vissa upplever det osannolikt att korrekt info hittar hit?

GW är ute och cyklar, även sannolikhetsmässigt, i det här fallet. Vanligaste dödsorsaken för män under 35 är suicid. Om man skulle bena ut det än mer, för t.ex. soldater som varit i strid, så är det nog ännu vanligare med just suicid.

Fallskärmskärmsjägare och kustjägare som däremot snubblar och dör på en löprunda lär vara nästintill obefintligt, rent statistiskt.

Personligen tror jag dock GW vet precis vad som hänt, men väljer att inte diskutera det. Han skruvar på sig och svamlar ovanligt mkt. Det är osannolikt att han inte fått förstahandsinfo, men det är en diskussion för en annan tråd.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-15 kl. 12:26.
Citera
2021-03-15, 11:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusflowern
Du har ingen aning om vem jag är, vart jag kommer ifrån, vad mina anledningar är eller vad som tynger min ryggsäck. Hoppa ner från tronen och sluta tilldela egenskaper till människor du inte känner.
Kunde säga detsamma. Jag har jobbat inom vården i många år, och en stor del av de åren med människor med psykisk ohälsa. Nu forskar jag inom humanistisk disciplin och dessutom har jag genom åren haft tre personer i min direkta närhet som tagit sitt liv. Jag sitter knappast på någon tron, men jag anser att hur en tjej som dejtat DA, bevisligen för en bra tid tillbaka sen, upplevde sin relation till honom då samt hur de träffades inte är någons business annat än henne egen.
Citera
2021-03-15, 12:21
Medlem
Citat:
Polisen har aktivt sagt: "Vi har inga misstankar om brott och om inte ny info tillkommer så läggs utredningen ned på sikt".

Det är väl rätt jävla tydligt att de har en aning om vad som hänt, om de uttalar sig så 1v efter fynd, tycker du inte?

Fast hade det varit helt 100 vad som hänt så hade de väl lagt ner den? Känns som, i mina ögon, att man inväntar obduktion innan man lägger ner utredningen helt?
Citera
2021-03-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja faktiskt. Men jag har inte sagt något om sprängning. Bara att det är mer sannolikt ett självmord än olycka.

Det är möjligt, tycker det är jävligt skumt att man kryper ner i en skreva med huvudet först för att spränga sig (om han nu har gjort det). Känns lite för komplicerat på nåt sätt.
Citera
2021-03-15, 12:25
Medlem
Citat:
Det är mer som tyder på att du har psykiska besvär, som sitter och hittar på att du är jägare och fysiker. Eftersom du uppvisar uselt logiskt tänkande, så är du rimligtvis varken eller.

Att familjen har en uppblåst bild av sin son och kritiserar polisen - hur fan går det ihop med att de hämtar info från flashback? Om något så spär det på bilden av ett självmord, men att föräldrarna har svårt att acceptera det, än så länge.

Vad GW svamlar om i TV, när han dessutom påstår att han inte tagit del av utredningen, är totalt irrelevant. Det begriper du va?

Fast då är ju din åsikt också irrelevant eftersom du heller inte tagit del av utredningen?
Citera
2021-03-15, 12:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Fast hade det varit helt 100 vad som hänt så hade de väl lagt ner den? Känns som, i mina ögon, att man inväntar obduktion innan man lägger ner utredningen helt?

Att polisen är klar med obduktion och fastställt dödsorsak är ju inte detsamma som att de fastställt om det är 100% att han gjort det av egen hand, eller inte.

Precis som polisen säger, om inte ny info tillkommer så läggs FU ned. Vad tyder det på?

Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det är möjligt, tycker det är jävligt skumt att man kryper ner i en skreva med huvudet först för att spränga sig (om han nu har gjort det). Känns lite för komplicerat på nåt sätt.

Det är väl ändå betydligt mer komplicerat att lyckas snubbla ner i den där lilla "perfekta" skrevan?

Har länkat studie tidigare om självmord med handgranat. Mkt samband som stämmer med D.

B.la. PTSD från strid, val av plats (landsbygden) och givetvis att han är man.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-15 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in