2021-03-15, 08:26
Medlem
Har alltid uppfattat GL som flummig ,har aldrig direkt kunnat ge raka besked.
Har svårt att sätta ord på vissa situationer.
Diskussionen med GW var förödande för GL ,det som ändå imponerade på mig var att GT kom till studion. Tyvärr var han inte på läst ,nog.

Fundera på om han drabbats av demens ,frontal lobsdemens ger en förändrad personlighet med sexuella inslag.
Han borde vara intelligent nog att inse att bjuda hem en ung student på julafton, dricka alkohol och avsluta med våldtäkt ,är ett dåligt alternativ som enligt hans yrkeserfarenhet ,kan sluta illa.
Nja det är något som inte stämmer.

Han blir friad för det här ,ord mot ord , men hans namn är bränt, vilken avslutning på ett yrkesliv som topp jurist!
Citera
2021-03-15, 08:30
Medlem
Räkodlarens avatar
Mina spekulationer gällande MÄ (eller BO).. Jag är väldigt osäker på vad som är fakta resp. vad journos dragit för egna slutsatser. GL är omgiven av intresserade och ambitiösa jurister, både studenter och andra. Jag tror dock inte att MÄ är student (fortfarande). GL har sannolikt mest haft utbyte med personer som är alldeles i slutet av studietiden. Rookies behöver inte hjälp av GL. De jag tänker på är studenter som behöver hjälp med uppsatsämnen, yrkeskontakter, och/eller frågor av mera akademisk karaktär.

Kan därför säkert tänka mig att MÄ är 30, och någorlunda etablerad. Efter att ha trålat runt bland kontakter har jag landat i att MÄ är en junior advokat, Sunita. Det som talar emot detta är att jag fick ett PM där detta dementerades, och att MÄ:s namn skulle vara Elvira med än så länge okänt efternamn. Kan vara en smokescreen, vad vet jag. Det som också talar emot att det skulle vara Sunita är att de släppte en debattartikel tillsammans i mitten av januari, vilket känns osannolikt om det skulle begåtts sexualbrott strax innan.

Märkligt att det är så hysch:igt, vi kan ju vara helt säkra på att namnet offentliggörs när åtal väcks.
/R
Citera
2021-03-15, 08:32
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw9
Göran Lambertz borde veta bättre än att bjuda in till en honungsfälla driven av alkohol. Så låt se vad som sker fram till rättegången. Kanske är det en riktigt otrevlig historik som kommer i dagen som ingen riktigt vet idag utom åklagare, advokater och domare samt då givetvis Lambertz och den anklagande. Att Lambertz häktas 3 månader EFTER händelsen utan minsta tekniska bevis är oroväckande för alla svenskar. Det innebär att ALLA svenskar kan bli häktade för i stort samma sak utan ha en aning om vad som skett. Utsago från EN PERSON och skvaller från dess omgivning är ingen bevisning. Bara påståenden.
Sverige på rättsligt farlig väg oavsett Lambertz julaftonsfestande med kvinnor.
Vad för dig att tro att det inte finns teknisk bevisning?
Citera
2021-03-15, 08:36
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
En av de stora skandalerna i vårt system idag. Det liknar häxprocess mot män där de kan åtalas och dömas utom någon teknisk bevisning.
Utan teknisk eller kringbevisning blir ingen dömd.
Citera
2021-03-15, 08:46
Medlem
Lucianuss avatar
Den nyhäktade GL skrivet nu att jurister är bättre på att bedöma relevans.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-278/

Iom att häktningsframställan bifölls är det väl bara att acceptera och sedan lugnt se fram mot en fällande dom. Ärligt talat kan man fundera lite över hur en anstaltsvistelse kommer att bli för honom...
Citera
2021-03-15, 08:51
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Utan teknisk eller kringbevisning blir ingen dömd.
Nja det stämmer inte riktigt. Det räcker med att bo berättelse verkar trovärdig. Finns inget i lagen som säger att det måste finnas teknisk bevisning.
Citera
2021-03-15, 08:53
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Nja det stämmer inte riktigt. Det räcker med att bo berättelse verkar trovärdig. Finns inget i lagen som säger att det måste finnas teknisk bevisning.
Håller inte med dig.
Citera
2021-03-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räkodlaren
Mina spekulationer gällande MÄ (eller BO).. Jag är väldigt osäker på vad som är fakta resp. vad journos dragit för egna slutsatser. GL är omgiven av intresserade och ambitiösa jurister, både studenter och andra. Jag tror dock inte att MÄ är student (fortfarande). GL har sannolikt mest haft utbyte med personer som är alldeles i slutet av studietiden. Rookies behöver inte hjälp av GL. De jag tänker på är studenter som behöver hjälp med uppsatsämnen, yrkeskontakter, och/eller frågor av mera akademisk karaktär.

Kan därför säkert tänka mig att MÄ är 30, och någorlunda etablerad. Efter att ha trålat runt bland kontakter har jag landat i att MÄ är en junior advokat, Sunita. Det som talar emot detta är att jag fick ett PM där detta dementerades, och att MÄ:s namn skulle vara Elvira med än så länge okänt efternamn. Kan vara en smokescreen, vad vet jag. Det som också talar emot att det skulle vara Sunita är att de släppte en debattartikel tillsammans i mitten av januari, vilket känns osannolikt om det skulle begåtts sexualbrott strax innan.

Märkligt att det är så hysch:igt, vi kan ju vara helt säkra på att namnet offentliggörs när åtal väcks.
/R

Kan vi? MÄ i sexualbrottmål benämns ofta Sekretess i handlingar från domstol.
Citera
2021-03-15, 09:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Man kan säga att GL har fallit på eget grepp.
Han har bidragit till nuvarande lagstiftning om jag förstår saken rätt.
Absolut är det så. Han är i högsta grad medskyldig & därför är det rätt kul att det (återigen) är någon sådan som drabbas av metoo-anklagelser. Han kan gott ha det.

I Sverige har det främst varit tokvänsteraktivister, "manliga feminister" & liknande som har åkt dit.
Citera
2021-03-15, 09:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Sedan att B.O skulle ha blivit fälld för förtal är lika svårt det. Vi vet inte vilket årtal det skulle ha kunnat skett. Anlitade B.O G.L för att få hjälp angående en överklagan i ärendet. Lite komplicerat ärende är det ju att B.O har blivit fälld för förtal och nu då anmält en före detta J.K.

Kan väl tillägga att en mentor utses 1 kalenderår i taget.
Att ha sex med en metoo-aktivist, oavsett om det är frivilligt, tyder på extremt dåligt omdöme. Ett rent kamikaze-beteende.
Att ens vistas ensam utan vittnen med en metoo-aktivist är vansinnigt korkat.

Att kalla det "tigga om problem" är inte ett tillräckligt kraftigt uttryck i sammanhanget. Detta är betydligt värre.
Det är som att stå med en snara om halsen & balansera på en stolsrygg, samtidigt som man spelar rysk roulette & jonglerar med en flaska nitroglycerin med vänsternäven.
Citera
2021-03-15, 09:24
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att ha sex med en metoo-aktivist, oavsett om det är frivilligt, tyder på extremt dåligt omdöme. Ett rent kamikaze-beteende.
Att ens vistas ensam utan vittnen med en metoo-aktivist är vansinnigt korkat.

Att kalla det "tigga om problem" är inte ett tillräckligt kraftigt uttryck i sammanhanget. Detta är betydligt värre.
Det är som att stå med en snara om halsen & balansera på en stolsrygg, samtidigt som man spelar rysk roulette & jonglerar med en flaska nitroglycerin med vänsternäven.
Om du ser till att inte våldta personen bör det inte vara något problem. Har du däremot svårt att bemästra din kåthet bör du avstå alla sammanhang med kvinnor.
Citera
2021-03-15, 09:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benke62p
.

Ja, men hon bör vara från Solna, Stockholm, för att passa in i MeToo-förtalsdomarna.

Och enligt målsägarbiträdet är BO drygt 40 år yngre än GL, så inte omöjligt att BO är ca 25 år.

Jag har inte lagt några pengar på att kolla upp domarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in