2021-03-13, 18:55
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Varför avråder du om du gör det själv? Haha Eller du kanske har det bra ekonomiskt i och för sig.

Vilken sida köper du BTC ifrån då? Verkar som att t.ex. Coinbase inte accepterar kreditkort.
Alltså, jag köper med kreditkort, men direkt efter köpet gör jag en inbetalning från mitt bankkonto till mitt kreditkort så att jag inte har någon skuld.

Crypto.com och Wirex oftast. Coinbase har jag kört med tidigare och de har tagit mitt kreditkort.

Mig veterligen är det inte lätt för dom att avgöra om ditt kort är credit eller debit.
Citera
2021-03-13, 19:15
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Syftet med Bitcoin är att skapa ett monerärt system utan tillit ja.. Det står i första raderna i Bitcoins white paper.

Jo men själva idén var ju att användarna skulle ha Bitcoin direkt. Du beskriver Bitcoin som ett system för avveckling mellan banker som i sin tur erbjuder krediter i BTC. Då har du plötsligt ett alternativt ”Fiat”-system.

Alla mina invändningar kvarstår faktiskt. Någon som vill betta emot att Bitcoin är värdelöst inom tio år? Nej just ja ni kommer ju att vara luspanka om ni förlorar 😂

Over and out för mig. Mitt råd: fundera på ett eget confirmation bias och ha för i helvete inte hela ert sparande i Bitcoin.
Citera
2021-03-13, 20:35
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Over and out för mig.
HAVE FUN STAYING POOR!

Öppna en short på en exchange bara så kommer du bli rik om du har rätt.
Citera
2021-03-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad var BTC-priset för fyra år sedan menar du?

Det är väl lite cherry picking att hävda detta, men det är inte fel då priset var USD 897 den 1/1/2017
Citera
2021-03-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Alla börjar någonstans, stim checken som amerikanerna fick på 1200$(?) är några månader senare värd över 10000$ i bitcoin.

https://twitter.com/BitcoinStimulus/status/1369776149203722246/photo/1

Här kan man följa utveklingen.
Citera
2021-03-13, 21:45
Medlem
Citat:
$59K
Och 50.000 Euro i dag
Citera
2021-03-14, 00:41
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jo men själva idén var ju att användarna skulle ha Bitcoin direkt. Du beskriver Bitcoin som ett system för avveckling mellan banker som i sin tur erbjuder krediter i BTC. Då har du plötsligt ett alternativt ”Fiat”-system.

Alla mina invändningar kvarstår faktiskt. Någon som vill betta emot att Bitcoin är värdelöst inom tio år? Nej just ja ni kommer ju att vara luspanka om ni förlorar 😂

Over and out för mig. Mitt råd: fundera på ett eget confirmation bias och ha för i helvete inte hela ert sparande i Bitcoin.

220% på tre månader. Hihihii..
Citera
2021-03-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Stämmer ju inte riktigt. Miningen uppfanns för att lösa Byzantines Generals Problem.. Komma till konsensus om tillståndet i ett helt decentraliserat nätverk utan tillit. Miningen är vitalt för att upprätthålla säkerheten i nätverket eftersom den som sitter på 51% av miningkraften kan störa nätverket med att censurera och doublespenda. Därför är det viktigt att det går åt mycket energi till miningen .. det gör det dyrare att attackera och reversera transaktioner.

Just det, men när alla 21 miljoner BTC är minade i framtiden kommer ju nätverket ändå fungera utan mining. Då skulle man väl teoretiskt sett kunna bestämma att nu lägger vi ner miningen men behåller nätverket. T.ex om staterna förbjuder mining. Det lär ju inte hända, men ändå.
Citera
2021-03-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Varför avråder du om du gör det själv? Haha Eller du kanske har det bra ekonomiskt i och för sig.

Vilken sida köper du BTC ifrån då? Verkar som att t.ex. Coinbase inte accepterar kreditkort.

Jag har alltid varit extremt noga med att göra mina inköp med en debitkort. Kan märkligt nog inte förklara varför, men det har kännts mer low key och har uppenbarligen haft en lugnande effekt på kortutgivaren, då jag aldrig har flaggats eller nekats köp.

Har använt debitkort på Coinbase, Coinmama, Bread, Kraken, Hotbit, Binance, Huobi, Bittrex, Indodax och ByBit.

Nemas problemas.
Citera
2021-03-14, 21:46
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Just det, men när alla 21 miljoner BTC är minade i framtiden kommer ju nätverket ändå fungera utan mining. Då skulle man väl teoretiskt sett kunna bestämma att nu lägger vi ner miningen men behåller nätverket. T.ex om staterna förbjuder mining. Det lär ju inte hända, men ändå.
Nej, nätverket fungerar inte utan mining.. Det jag skrev ovan gäller fortfarande .. Mycket energi måste läggas på mining för att upprätthålla säkerheten, och för att blocken ska skapas i jämn takt. Hur menar du blocken ska skapas var 10e minut med nya transaktioner utan miners?

Det är viktigt att om 20 år när block rewarden är nära noll, att det då är höga transaktionsavgifter i nätverket som ger incitament till mycket miningkraft, annars sjunker säkerheten i nätverket och det blir billigare att attackera.
Citera
2021-03-15, 08:03
Avslutad
10% av valarna har tydligen sålt på sista tiden.

https://youtu.be/OmcmLph-aK8
Citera
2021-03-15, 08:16
Medlem
happilappis avatar
Citat:
10% av valarna har tydligen sålt på sista tiden.

https://youtu.be/OmcmLph-aK8

En av de mer oroande indikatorerna. Samma grej när vi började nå toppen 2017/18. Än så länge så tyder det mesta på att vi ska upp mer dock men jag gissar på att vi börjar närma oss en topp som lär hålla i sig ett par månader minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in