2021-03-15, 01:34
  #4489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Samma som GWs, om man hittar någon på samma plats är det sannolikt en olycka. Polisen utesluter brott, så olycka/medicinsk anledning/självmord är det som återstår.

https://www.tv4.se/klipp/va/13326486/gw-om-elitsoldatens-dod-magkanslan-sager-att-det-var-en-olyckshandelse

Du kör verkligen hängslen och bälte med den slutsatsen, heltäckande med alla möjliga svar

GW var snar med ett utlåtande utan vare sig fullständig bakgrundsinformation eller obduktionsrapport, vad han säger här väger lite i sammanhanget
Citera
2021-03-15, 01:35
  #4490
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, förstår du hur ljud färdas?

Skrevan är ungefär cylinderformad (dvs. inte konisk med bas uppåt eller neråt) med sprickor åt alla sidor, någon meter djup. Öppningen är säg 50 cm ÖV och drygt en meter NS, nästan horisontell (möjligen lutad ett fåtal grader söderut). Ponera sprängning inne i håligheten, hur skulle ljudet sprida sig?
Citera
2021-03-15, 01:37
  #4491
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Du kör verkligen hängslen och bälte med den slutsatsen, heltäckande med alla möjliga svar

GW var snar med ett utlåtande utan vare sig fullständig bakgrundsinformation eller obduktionsrapport, vad han säger här väger lite i sammanhanget

Tja, och man hittar någon avliden i en bergsskreva vad brukar det vara? Fallolycka, självmord, aliens, lesbiska terrorister?
Citera
2021-03-15, 01:39
  #4492
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Skrevan är ungefär cylinderformad (dvs. inte konisk med bas uppåt eller neråt) med sprickor åt alla sidor, någon meter djup. Öppningen är säg 50 cm ÖV och drygt en meter NS, nästan horisontell (möjligen lutad ett fåtal grader söderut). Ponera sprängning inne i håligheten, hur skulle ljudet sprida sig?

Har du sprängt en handgranat/sprängdeg själv? Då inser du att din fråga inte är direkt relevant.
Citera
2021-03-15, 01:43
  #4493
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Att familjen konstaterat något kan man ta med en nypa salt, invandrare som försöker hantera sorgen med en massa konstiga uttalanden(från både mor och far).

Jag har sett människor som omkommit i bergsmiljö som hamnat på mer märkliga platser än DA.

Och vad är mest troligt om någon hittas avliden i en bergsskreva.. att han ramlat, eller klättrat dit och tagit livet av sig? Utan att lämna(vad vi vet) något meddelande till familjen.

Finns ingen info just nu som talar för olycka.

Dvs. 0% sannolikhet.
Citera
2021-03-15, 05:23
  #4494
Medlem
Han mördades kallblodigt,och gärningsmannens blod kommer flyta ur avskurna halsen.När de väl får tag på denne. Ingen olycka,inget självmord,han mördades enligt en H A på FB sidan..Så övertygande skrivit tron om mord.
Citera
2021-03-15, 07:06
  #4495
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Finns ingen info just nu som talar för olycka.

Dvs. 0% sannolikhet.

Klart det finns. Men vi får väl se vad polisen eventuellt går ut med i slutändan.
Citera
2021-03-15, 07:31
  #4496
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Att familjen konstaterat något kan man ta med en nypa salt, invandrare som försöker hantera sorgen med en massa konstiga uttalanden(från både mor och far).

Jag har sett människor som omkommit i bergsmiljö som hamnat på mer märkliga platser än DA.

Och vad är mest troligt om någon hittas avliden i en bergsskreva.. att han ramlat, eller klättrat dit och tagit livet av sig? Utan att lämna(vad vi vet) något meddelande till familjen.
Är vi där nu igen.
Ca: 1000 män tar livet av sig varje år mot kanske en om året som dör av olycka vid löpning vid olycka.
En man som inte brukar springa långt skulle ut på sin första femmils runa springer inte i den terrängen, det som om någon skulle göra sitt första vasalopp utanför spåret i djupsnö.
Citera
2021-03-15, 07:35
  #4497
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Klart det finns. Men vi får väl se vad polisen eventuellt går ut med i slutändan.
Att det är så fullständigt tyst i media efter konstaterat att det var DA man hittat är beviset på självmord. Om man kan något alls om hur media fungerar (och vilken tillgång till info de har), så förstår man att hade detta rört sig om en olycka (vilket media alltså vetat om) har det varit reportage och artiklar om den ”fantastiska elitsoldaten som förolyckades så olyckligt mitt i djupa skogen”. Att det är locket på betyder enbart en sak: självmord.
Citera
2021-03-15, 07:39
  #4498
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusflowern
Men då kan väl du fortsätta vara bitter och skrolla bort de inlägg du inte vill läsa, så andra som faktiskt vill lära sig av andras erfarenheter kan få göra det. Forskning kan vara svårläst och hemsidor kan omöjligt fånga upp alla tusentals exempel.
Jag utgår från att:
1. Det är okej att ha åsikter på FB utan att behöva höra att man ska ”skrolla vidare”
2. De flesta människor som lyckats leta sig fram genom etern till FB är även kapabla att tillgodogöra sig både forskningsrapporter och relevanta hemsidor
3. Frågor om hur någon träffade en person man dejtat och ”hur umgänget såg ut” har mycket lite att göra med suicidala tendenser och varningssignaler. Du är bara nyfiken.
Citera
2021-03-15, 07:55
  #4499
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Att det är så fullständigt tyst i media efter konstaterat att det var DA man hittat är beviset på självmord. Om man kan något alls om hur media fungerar (och vilken tillgång till info de har), så förstår man att hade detta rört sig om en olycka (vilket media alltså vetat om) har det varit reportage och artiklar om den ”fantastiska elitsoldaten som förolyckades så olyckligt mitt i djupa skogen”. Att det är locket på betyder enbart en sak: självmord.

Jag är fan nog böjd att hålla med dig.
Är man så fruktansvärt tränad och utbildad så tar man sig fram på tandköttet till bebyggelse om man skulle bryta benen under träning.
Det är inga direkt skitutbildningar han har ”genomlidit” och klarat av.
Bra djävla mycket med stål där.
Sorgesamt som satan anser jag.
Må han vila i frid!
Citera
2021-03-15, 07:56
  #4500
Medlem
Ingen har hört en explosion. Såvida polisen inte bekräftat att han sprängdes så kan man inte ta mammans uppgifter som sanning.

Vi vet inte hur länge kroppen legat där. Vi vet inte med säkerhet att han tog sig dit på egen hand.

Att bombgruppen var på plats kan ha flera förklaringar. Det kan till och med vara så enkelt att polacken upptäckte att kroppen var lite utspridd och man med den uppgiften misstänkt sprängning.

Den som sett en älg som legat i skogen i en månad vet att den sprids ut. Den som inte sett det kanske kan tro att den sprängts.

En annan förklaring kan vara att man, av anledningar okända för oss, misstänkt att kroppen var försåtsminerad.

Det kan naturligtvis även vara så att han sprängt sig själv, av misstag eller medvetet.

Gissningsvis får vi aldrig något svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in