2021-03-15, 00:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det finns inte utrymme hos mig för varken några fria fantasier eller att outa någon person vare sig inom rättsväsende, MSM eller någon person i övrigt.

För att inte bli alltför detaljerad så har jag korrigerat texten i mitt inlägg till:
"Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de sexuella händelser som utfördes."

I häktningsframställan anges f.ö. rubriceringen våldtäkt, vilket också åkl nämnde i samband med den kortfattade info som lämnades till media. Inget tal om "oaktsam våldtäkt" ifrån åkl vid det tillfälle som jag själv tittade på i en intervju via TV4.

F.ö. har jag f.n. ingen ytterligare info av intresse för trådens ämne, men återkommer givetvis om så blir fallet.

Ett rätt långt inlägg för att medge att du kom med grundlösa fantasier som du nu backade ifrån.
Citera
2021-03-15, 00:45
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag trodde inte heller att Lambertz hade någon position längre, men jag hade fel.
Han sitter i Lagrådet.
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jo. Han är ledamot i Lagrådet, https://www.lagradet.se/om-lagradet/
Han var ledamot i Lagrådet, men han har angetts vara befriad ifrån den uppgiften.
För att slippa komplexa dialoger (mitt antagande) så anges det att Lagrådet behöver närvarande ledamöter, vilket GL p.g.a. nuv. omständigheter är förhindrad till att uppfylla.
Citera
2021-03-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du har ju referenser på wiki som du kan följa, var det för svårt?

Varför ska jag följa en referens på Wikipedia när jag vet vad gällande rätt är och när texten dom här citerade dessutom beskriver den fel?
Citera
2021-03-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
"Mycket bra"?? En jävla tomte, som nån annan sa här. En dåraktig och urusel jurist som är oförmögen till konsekvent tänkande, och som tagit sig fram genom sitt såsseengagemang, som så många andra sopskallar på höga poster i Sverige. Nu tror nog den idioten att han ska frias p.g.a. bristande bevisning, men se där tar han fel, som vanligt!

Om du bortser från hans engagemang i Quick ärendet vad tycker du då har varit dåligt i hans agerande genom åren? Vad baserar du ditt påstående om att han skulle vara en urusel jurist?
Citera
2021-03-15, 01:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ett rätt långt inlägg för att medge att du kom med grundlösa fantasier som du nu backade ifrån.
Ett rätt onödigt inlägg för att påvisa ditt missnöje med att en faktanörd som jag korrigerar ett inlägg.

Istället för att sura rekommenderar jag dig att i Politikforum ta upp din syn på "könsrelaterad orättvisa" i svensk lagstiftning. Då är du dessutom "on topic" igen.
Citera
2021-03-15, 01:02
Medlem
Citat:
Han var ledamot i Lagrådet, men han har angetts vara befriad ifrån den uppgiften.
För att slippa komplexa dialoger (mitt antagande) så anges det att Lagrådet behöver närvarande ledamöter, vilket GL p.g.a. nuv. omständigheter är förhindrad till att uppfylla.
Japp och senast kända där G.L var med i lagrådet är 18 dagar sedan. Då var han med och beslutade i "Ett stärkt barnperspektiv i vårdnadstvister". 2021-02-25.

https://www.lagradet.se/wp-content/uploads/2021/02/Ett-stärkt-barnrättsperspektiv-i-vårdnadstvister.pdf
Citera
2021-03-15, 01:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ja, där var de snabba. Bra spanat! När jag skrev mitt inlägg fanns han fortfarande med på Lagrådets hemsida som ledamot av första (?) avdelningen. Jag skulle tro att allt är över för Lambertz oavsett om han döms eller inte. Förtroendet är borta.
Citera
2021-03-15, 01:28
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det finns inte utrymme hos mig för varken några fria fantasier eller att outa någon person vare sig inom rättsväsende, MSM eller någon person i övrigt.

För att inte bli alltför detaljerad så har jag korrigerat texten i mitt inlägg till:
"Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de sexuella händelser som utfördes."

I häktningsframställan anges f.ö. rubriceringen våldtäkt, vilket också åkl nämnde i samband med den kortfattade info som lämnades till media. Inget tal om "oaktsam våldtäkt" ifrån åkl vid det tillfälle som jag själv tittade på i en intervju via TV4.

F.ö. har jag f.n. ingen ytterligare info av intresse för trådens ämne, men återkommer givetvis om så blir fallet.
Jo, du kanske vet något av intresse. Åtminstone intressant för mig.

Innebär rubriceringen att åklagaren menar att det handlar om våldtäkt och inte oaktsam våldtäkt (vilket är rimligt givet infon)? Tänker att åklagaren kanske tar höjd i häktningsframställan och kanske backar lite när det är dags att väcka åtal. Om det nu leder ända fram till åtal.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-15 kl. 01:49.
Citera
2021-03-15, 01:46
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jo, du kanske vet något av intresse. Åtminstone intressant för mig.

Innebär rubriceringen att åklagaren menar att det handlar om våldtäkt och inte oaktsam våldtäkt (vilket är rimligt givet infon)? Tänker att åklagaren kanske tar höjd i häktningsframställan och kanske backar lite när det är dags att väcka åtal. Om det nu leder ända fram till åtal.
Det fetmarkerade skrev jag inte i mitt inlägg, men det är något som är vanligt, och din tanke där anser jag vara både välgrundad och sannolik.

I övrigt så tror jag precis som dig i ditt förra inlägg att GL sannolikt är helt förbrukad förtroendemässigt.
Han får väl odla nya intressen som pensionär med 100% fritid, om han inte blir åtalad och dömd till mellan 2-4 år i fängelse.
Citera
2021-03-15, 02:06
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det fetmarkerade skrev jag inte i mitt inlägg, men det är något som är vanligt, och din tanke där anser jag vara både välgrundad och sannolik.

I övrigt så tror jag precis som dig i ditt förra inlägg att GL sannolikt är helt förbrukad förtroendemässigt.
Han får väl odla nya intressen som pensionär med 100% fritid, om han inte blir åtalad och dömd till mellan 2-4 år i fängelse.
Tackar. När det finns så ytterst lite info försöker vi ju få ut så mycket som möjligt av den.
Om det blir så att rubriceringen förblir våldtäkt är det allvarligt.

Jag har svårt att tänka mig annat än att Lambertz kommer att bli socialt icke önskvärd framöver utifrån den infon som finns i nuläget. Häktad misstänkt för våldtäkt av en ung kvinna vid 71 års ålder är svårsmält för de flesta. Vad händer om han blir åtalad och dömd? Antar att han då blir placerad bland andra sexualbrottslingar ungefär som Arnauld blev.

Givet Lambertz frenesi när det gäller Quick kanske hans nya intresse blir att rentvå sig själv med samma monotona envishet. Han kanske inte tar in hur omgivningen ser på honom utan tänker att han ska ställa saker till rätta.
Citera
2021-03-15, 02:07
Medlem
Mantillas avatar
Hahaha, vilket "sammanträffande"! Kolla hans första blogginlägg sedan våldtäktsaftonen, postat 27/12:
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-292/
Citat:
5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.
© Göran Lambertz

Medveten om vad han gjort förefaller Mr. No-Brains börja bereda sitt "försvar", dock med ett övergrepp i rättssak (han har väl tänkt att BO skulle läsa detta), och dessutom "In Publicum"! *asgarv*.
Citera
2021-03-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
En jurist i vardande i 30 års åldern. Det låter för mig som någon som möjligtvis skulle gå en linje/kurs för att komplettera en utbildning som personen kanske redan praktiserat i arbetslivet. Juridik kan ex vara att personen vill läsa in något som gäller ex inom skatteförvaltning advokat mm. 30 års ålder är är ingen 18 åring så något måste B.O haft med sig i bagaget sedan tidigare. Frågan är hur slipad är B.O?.

Här är vi nära, postat av snyggastefittan men tyvärr verkar postaren fått kalla fötter. Vi skulle bara ha behövt veta inom vilken branch förtalet rör sig om eller om det var av privat natur.

-Jag vill inte outa mig. Men det kommer väl visa sig när utredningen blir klar. Hon tog kontakt med GL för att han på sätt och vis stöttade Cissi Wallin avseende att få berätta om sin våldtäktsman. Hon har själv hängt ut en man tidigare som våldtäktsman. För detta har hon åtalats. Hon tog kontakt med GL för att få stöd och hjälp med bl a förtalsmålet. OBS! Ta det för vad det är. Självklart behöver ni inte lita på vad jag skriver. Allt kommer förr eller senare att komma fram. Men åter igen, det ligger inte en valp begraven här. Det ligger en hel kennel.

En given kandidat som BO bör vara J*lia L*ndh (u,i) som dömdes för förtal av Soran Ismael för något år sedan. Hon är 24-25 år, bor i Solna och studerar juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in