Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Det fetmarkerade skrev jag inte i mitt inlägg, men det är något som är vanligt, och din tanke där anser jag vara både välgrundad och sannolik.
I övrigt så tror jag precis som dig i ditt förra inlägg att GL sannolikt är helt förbrukad förtroendemässigt.
Han får väl odla nya intressen som pensionär med 100% fritid, om han inte blir åtalad och dömd till mellan 2-4 år i fängelse.
Tackar. När det finns så ytterst lite info försöker vi ju få ut så mycket som möjligt av den.
Om det blir så att rubriceringen förblir våldtäkt är det allvarligt.
Jag har svårt att tänka mig annat än att Lambertz kommer att bli socialt icke önskvärd framöver utifrån den infon som finns i nuläget. Häktad misstänkt för våldtäkt av en ung kvinna vid 71 års ålder är svårsmält för de flesta. Vad händer om han blir åtalad och dömd? Antar att han då blir placerad bland andra sexualbrottslingar ungefär som Arnauld blev.
Givet Lambertz frenesi när det gäller Quick kanske hans nya intresse blir att rentvå sig själv med samma monotona envishet. Han kanske inte tar in hur omgivningen ser på honom utan tänker att han ska ställa saker till rätta.