Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
jag håller med om nästan allt du skriver.
Jag tvivlar inte heller på att hon helst skulle vilja riva stället. Men det får hon inte området har någon skyddsklass. Marielund byggdes i början av 1900 talet. Det var där borgarklassen hade sina sommarparadis. Så det är ganska troligt att det aldrig bott någon permanent i Esbjörns hus.
Den 22 februari skriver Ebba ett facebook inlägg om just brott mot äldre. Det börjar
’Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt.’
Visst är magstark att skriva när hon själv är om inte rättsligt misstänkt för att göra samma sak själv, så finns det moraliska misstankar mot henne för att ha gjort precis det.
Visste inte att Marielund var skyddsområde,men det låter bra att man där bevarar kulturhistoriska byggnader.
Uppenbarligen har Ebba ljugit när hon påstår att hennes ex.man bor i närheten när han bor i en lägenhet i Uppsala.Både Ebba och hennes ex.make är mantalsskrivna hos Ebbas föräldrar som bor i Marielund,så det där borde skatteverket kika lite närmare på.
Jag håller med om att det är väl magstarkt att allt Ebba skriver/säger nu är helt förkastligt och saknar trovärdighet.
Att Esbjörn nu skall ha ett nytt juridiskt ombud är knappast något han själv har valt eller letat upp.
Undrar faktiskt om han är medveten om alla turer runt den här Binninge,och knappast att Esbjörn själv aktivt valt det nya juridiska ombudet.
Är han också en som mer ser det här som ett mål mot KD/Ebba,eller har han ett genuint intresse att hjälpa/företräda Esbjörn?
Lite märkligt ändå att han inte har juridisk specialité inom fastighetsaffärer.