2021-03-14, 23:26
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är du ju bara löjlig.
Nä självklart har jag inget bevis för han fått en strock. För han har ju inte fått det. Jag har frågat 1000 gånger hur det är totalt omöjligt att Ebba charmade honom att sälja huset i somras. Men det är helt självklart att han står under påverkan av sitt försvar och därför är det inte sant att han här ångrat sig.
Men du kommer väll att fråga om jag har källa på det här oxå.

Nej men nu vill jag ha en källa på att han har blivit av med körkortet, som du är så säker på att han blivit. Så källa på det tack.
2021-03-14, 23:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
När man klantat till det i trafiken, är det väl Transportstyrelsen som utreder om körkortet skall dras, inte domstolen.
Tror att rödljuskörning, räcker för indraget körkort.
Jaså. Jag var ganska säker på att indraget körkort kan vara en påföljd på ett brott.
Men det är klart att transportsyren kanske skickar något brev.
2021-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
När man klantat till det i trafiken, är det väl Transportstyrelsen som utreder om körkortet skall dras, inte domstolen.
Tror att rödljuskörning, räcker för indraget körkort.
Det räcker utmärkt, en rödljuskörning utan olycka kostade kortet i 2 månader + 1600 i böter som utedelades på plats då föraren erkände direkt
2021-03-14, 23:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja men det ordnar Esbjörn och Matz nu. Så är det riktigt giltigt. För det skrevs ju tidigare år 2007. Det ordnar de med två advokater närvarande bara . . Det går inte att köra över.
Annars får ju hovrätten gå in med en gång. . För huset har ett gåvobrev till Matz , rättmätig ägare av huset om något skulle hända Esbjörn. .

O det blir såklart rätt och riktigt registrerat i jordaboken och giltigt i två år, men gäller någon annans fastighet?
Nää sluta nu trolla det går ju inte begriper du väl, huset är redan sålt förra hösten.
Man kan inte varken ge bort eller testamentera bort något man inte äger.
Särskilt inte i efterhand!

Gåvobrev gäller direkt, samma som Matz gåvobrev till Esbjörn på 4/27.
Om Esbjörn dör och Matz sen ska äga något efter honom heter det testamente.
Om något händer Esbjörn och Matz i så fall ska ta över heter det framtidsfullmakt, men Matz äger inte något då han förvaltar.
Esbjörn har möjligen 1-2 BR han kan ge bort eller testamentera bort inget annat.

Sen var det ju det lilla abern med, om Esbjörn ens har rättshandlingsförmågan att skriva under något papir åt någon om något.
Det ryktas om en tvist i domstol där Esbjörn hävdar att han har en så svår psykisk sjukdom, att han inte var kapabel att skriva under?
2021-03-14, 23:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nu är du ju bara löjlig.
Nä självklart har jag inget bevis för han fått en strock. För han har ju inte fått det. Jag har frågat 1000 gånger hur det är totalt omöjligt att Ebba charmade honom att sälja huset i somras. Men det är helt självklart att han står under påverkan av sitt försvar och därför är det inte sant att han här ångrat sig.
Men du kommer väll att fråga om jag har källa på det här oxå.

Du skulle kunna bli charmad att göra något du inte vill?

Jag gissar att svaret på den frågan är ja. De flesta människor skulle kunna råka ut för det, utan att vara dementa.

Men det är väldigt långt ifrån att bli charmad till att gå igenom hela processen att sälja ett hus. Det handlar inte om att bli tillfälligt charmad ett ögonblick eller två. Det handlar om att bli charmad under två månader och begå en massa "misstag" man inte vill.

Skulle du kunna bli charmad så charmad att du under två månader bistår möten, information, värderingar, 2-dagars besiktning, kontraktsskrivning med mäklare som ordnar pappren och till sist träffas för att skriva under köpeavtalet. För att helt plötsligt dagen efter komma på att du ångrar dig.
Och sedan, under mer än ett halvår, vidhålla att du ångrat dig, men inte berätta att du blivit "charmad" att sälja huset mot din vilja, och till och med berätta för domaren i domstolen att du skrev under avtalet av egen fri vilja.

Du har en del att förklara, hur någon kan bli så charmad. Men min första fråga är, skulle du kunna bli så charmad av en svensk partiledare. Du får själv välja vem, kanske Sjöstedt, eller Lööf, eller Åkesson?
2021-03-14, 23:31
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det verkar ha brustit fullständigt för dig. Kanske dags att uppsöka psykakuten, de kan säkert hjälpa dig. Nej, du kallade inte mig imbecill, men jag kallade dig imbecill, eftersom du kallar andra det. Det fick dig kanske att känna dig lite bättre, eftersom du tror det om andra. Men man ska inte döma andra efter sig själv.

Ja, jag kallar dig för en lögnare, jag kallar också en spade för en spade.

Hur var det nu med referensen till ditt påstående, du hänvisade till Mållgan, såg jag. Var det allt du hade att komma med? En ren bekräftelse på att du ljuger. Jaja, jag får väl än en gång tacka för bekräftelsen.
Jag blandade ihop två av er, sorry.
Vad tänker du att ditt idiotförklarande av alla som inte tycker som du ska leda till? Tänker du att någon som läser ska tänka att den där verkar veta vad han pratar om?
2021-03-14, 23:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men din okunnighet lyser nog starkast som tror att det stått 7-8 bilar på tomten när det bara står två, fast du tycker att du är trådens Jesus, men ensamma små människor hittar tydligen på allteftersom bara för att få (nät)kompisar.

Har du varit på tomten?
2021-03-14, 23:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nej men nu vill jag ha en källa på att han har blivit av med körkortet, som du är så säker på att han blivit. Så källa på det tack.
Lägg ner, jag har berättat för dig var jag fått uppgiften ifrån, det räcker. Eller du kanske menar att han inte precis körde på en cyklist för han körde mot rött heller. Om du vill kan du googla vilken påföljd köra mot rött har och vilken påföljd det har att köra på en cyklist har och vilken påföljd grov oaktsamhet har. Jag tror ( tror har man ingen källa på). Att han hade riskerat fängelse för den företeelsen om han inte varit så gammal. Sluta tjata
https://m.youtube.com/watch?v=FIdUBNCuBvQ
2021-03-14, 23:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag blandade ihop två av er, sorry.
Vad tänker du att ditt idiotförklarande av alla som inte tycker som du ska leda till? Tänker du att någon som läser ska tänka att den där verkar veta vad han pratar om?

Den stora frågan är väl vad du tror att alla dina lögner om alla du inte tycker om skall leda till? Tänker du att någon som läser dina lögner ska tänka att den där verkar veta ved hen babblar om?

Först klämmer du ett par uppenbara lögner, sedan kallar du folk som ber om källan för imbecill. Å då tror du att det är dig folk får förtroende för?
2021-03-14, 23:42
Avslutad
https://youtu.be/FIdUBNCuBvQ

Bra återberättat om denna fastighetsaffär!
2021-03-14, 23:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Lägg ner, jag har berättat för dig var jag fått uppgiften ifrån, det räcker. Eller du kanske menar att han inte precis körde på en cyklist för han körde mot rött heller. Om du vill kan du googla vilken påföljd köra mot rött har och vilken påföljd det har att köra på en cyklist har och vilken påföljd grov oaktsamhet har. Jag tror ( tror har man ingen källa på). Att han hade riskerat fängelse för den företeelsen om han inte varit så gammal. Sluta tjata
https://m.youtube.com/watch?v=FIdUBNCuBvQ

Hela ditt svar säger, skriker rakt ut, en enda sak, att du inte har en ingen aning vad du snackar om.

Vi som läst domen vet exakt vad påföljden blev. Du har uppenbarligen inte ens bemödat dig med det. Precis som vanligt så blundar du för fakta och sanning, precis som du själv sagt i klartext att du gör.
2021-03-14, 23:47
Avslutad
[QUOTE=nova68|75074789|
Handstilen var inte Esbjörns och han skrev inte brevet, enligt vad han då uppgav åt Ebba.
Han undertecknade däremot pappret som brevet var skrivet på.

Fasen vad bra , då finns det allså en slug lögnerska med i ett förfalskad "kontrakt"..
Ja du Ebba detta liknar inget bra . Som om ditt "Husköp" ej existerar.

Esbjörn kan vara lugn. . Ingen tar ditt hus. .
Senast redigerad av Massonite 2021-03-14 kl. 23:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in