2021-03-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Stämmer detta då kommer Ebba att få det hett om öronen!
För att...?
2021-03-14, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag vet, men det kommer ju inte att hindra mig från att fråga. Och googla. Kolla vilket kul klipp jag hittade.
https://m.youtube.com/watch?v=FIdUBNCuBvQ
Helt fantastiskt kul ju, Ebba-Elisabeth Busch 😂

Sen är det ju en sanningsenlig sammanfattning av ärendet.
2021-03-14, 19:49
Medlem
Ska bli spännande att läsa senaste bilagorna till tingsrätten.
Skulle inte förvåna om Ebbas ombud och rätten tröttnat på förhalning och att läsa om fallet i slaskpressen och krävt ett ombud som följer advokatsamfundets regler. Sen om den nye handplockade jeppen är vettigare vete tusan.
2021-03-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Snart 15 år sedan, du är helt ute och cyklar, har du inget bättre att komma med så vore det nog en fördel för dej att bara vara tyst.
Ebba kommer att åtalas, det läggs inte ner, glöm det!
Men att Ebba är så in i helvete korkad och lägger ut detta på Facebook är ju helt galet, vilket jävla självmål, har inte tösen en enda rådgivare på partikansliet?
Finns det en tidsgräns för hur länge man får referera till något som SVT har rapporterat om? Hur lång är den gränsen? Får jag berätta att Tommy Zethraeus dömdes till livstid för morden på Stureplan? Han är villkorligt frigiven nu. Tror du jag döms för förtal om jag skriver att han är tidigare dömd?

Förklara varför du tycker att jag ska vara tyst, är det för att det känns som att du vill gråta för att du inte vet vad du ska skriva. Blir du arg och ledsen?
2021-03-14, 19:53
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Advokat Joseph Christenson från Borås är nu Esb:s nya ombud
https://www.christenson-law.com
Samma person?
Citat:
"Endast Herren har rätt att släcka ett liv"
Kristdemokraterna rear ut sin kristna själ. Kristna mobbas och kan inte längre vara sig själva inom partiet. Det anser katoliken Joseph Christenson. I valrörelsen var han en av kd:s hårt arbetande politiker. Nu är han upprorsmakare och frontfigur för det antiabortparti som håller på att bildas.

https://www.sydsvenskan.se/2007-08-04/endast-herren-har-ratt-att-slacka-ett-liv
2021-03-14, 19:54
Medlem
vittne-xs avatar
Allt pekar på att även nya advokaten tidigare fått foten från KD, vilket förklarar avsaknad av info om honom inom KD från den aktuella tidsperioden. Han startade visst en "sideshow" till KD som inte föll i god jord....
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristna_Värdepartiet

När Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund år 2007 ställde sig bakom att utländska kvinnor skulle få komma till Sverige för att utföra aborter[8], startade Joseph Christenson och Per Kronlid "Nätverket för kristen värdekonservatism i svensk politik".[9]

Att Joseph inte heller besitter fastighetsrätt, vilket är kravet för denna tvist, gör inte saken bättre.
Tror EsB inte har en susning om detta, Majkgård lär nog dra ur sladden till skrivaren nu....
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Samma person?
https://www.sydsvenskan.se/2007-08-04/endast-herren-har-ratt-att-slacka-ett-liv

Japp !! It´s showtime....
Notera - killen är en s.k "färsking", erfarenhet i denna fråga är nog i princip noll,
men det var väl kravet från Binninge för att han skulle få ta över rodret...
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-14 kl. 20:00.
2021-03-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det jag skriver är ju sanning. Det vet du
Din sanning är inte min sanning och DET vet DU!
2021-03-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn har aldrig bott i det obeboeliga huset, han bor i en lägenhet inne i staden. Det är nog 50 år sedan dammsugarförsäljare sålde från dörr till dörr. Telefonförsäljning måste idag alltid bekräftas med ett undertecknat avtal. Det finns nog tyvärr inte en enda korrekt mening i ditt inlägg.
Det var ju en bildlig berättelse i vår ljuva tekniska värld men det kan ju vara svårt för dig att förstå och ta till dig.

Jaså, vad trevligt för Esbjörn att han redan bor i staden, jag har missat det. Han vill väl ha kvar sitt föräldrahem och ruckel då. Varför vill Ebba då ha det obeboeliga huset, skulle hon inte leva där med barnen? Hon kan väl erkänna att hon lyckades prata omkull gubben och göra ett klipp så hon kunde riva skiten (föräldrahemet) och bygga sin drömvilla. Därav berättelsen om de gammla damsugarföräljarna för dom vad lika duktiga på att prata omkull gammla gubbar och gummor en gång i tiden.
2021-03-14, 20:11
Medlem
theshades avatar
Vad är det hon sagt/skrivit som Esbjörns ombud ska ha tagit så illa att han slutar?
2021-03-14, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Din sanning är inte min sanning och DET vet DU!
Det finns bara en sanning.
2021-03-14, 20:19
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men inte är du skadeglad för finanser att Esbjörn blir lurad.

Esbjörn är ett offer.
Han var en pigg 81-åring som under 7 år försökt bli av med oket som en del kallat släktgård...
Han var nära att lyckas, tills utomstående med andra intressen än Esbjörns eget, blandade sig i.
Vi lär få se en Binninge 3 nu, 2:an var personen som ryckte in i trafikmålet för Esbjörn.
Jag blir glad om Binninge och det andra i packet blir avslöjade med sina fingrar i EsB:s syltburk...
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-14 kl. 20:22.
2021-03-14, 20:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Vad är det hon sagt/skrivit som Esbjörns ombud ska ha tagit så illa att han slutar?

Hans ombud är dömd för sexuellt övergrepp på sin minderåriga styvdotter, samt för misshandel på henne, och för skadegörelse på hennes ägodelar.

Han har även skulder till fogden på ca 325 000 kr och har därför inga egna inkomster, ingen egen bostad, driver ingen egen firma, osv, officiellt alltså ...

Ebbas skrev att han var dömd för sexövergrepp och att han nolltaxerar, vilket alltså är helt sant.
Senast redigerad av trngw 2021-03-14 kl. 20:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in