Citat:
Ursprungligen postat av
Runkas
Bilarna är det minsta problemet, gratis är det inte, men ingen stor kostnad. Men hela tomten är full med annat skit och vem vet vad som döljer sig i marken, efter år av avloppsgegg i stenkista och annat skrot som kanske läck kemikalier och olja. Sedan hur mkt skit det är inne i huset kan man bara gissa, men det är sannolikt en hel del. Har protokoll från anticimex publicerats btw? Kan finnas ännu mer skit som ligger till grund för värdering/slutpriset där....
Jag vet att du ljuger eftersom jag vet mycket om avlopp av det slag du berättar rövar historier om. Vad är syftet, att tala så som du gör om ett hus, på en tomt Ebba Busch skulle flytta in i före jul?
Varför vill hon bo där bland avlopp, farligt avfall, och allt strunt som framförs, tillsammans med sina ungar?
Överallt i Sverige har vi liknande avlopp, som nu ses över med lokala lösningar, i det fall man inte kan ansluta till kommunalt avlopp. Tekniken har gått fram och det kostar inte alls mycket att få bra privata lösningar på avlopp och vatten.
Stenkistor är inget större problem, och inget problem alls i ett hus som besökts sällan. I en stenkista är det disk och badvatten, och det kan inte ha varit mycket disk och vatten till duschen i ett hushåll som Esbjörns.
Med den växtlighet Esbjörn har på tomten försvinner allt vatten innan det ens kan komma ner i grundvattnet. Till och med avloppsvatten från toalett skulle tas om hand av all denna växtlighet.
Med det avfall du insinuerar till hade man märkt att viss växtlighet hade tagit skada, vilket inte skett. Är du van att hitta på saker?
Jag undrar vad som pågår i Sverige när det blivit legitimt att ljuga om vad som helst, och den som vet sanningen måste motbevisa lögnen när det så rör sig om banala saker som vilken grävmaskinist som helst kan, om han jobbar med att gräva ner avloppslösningar. Jag utgår också ifrån, att övrigt folk i Marielund har samma slags avlopp som Esbjörn, med stenkistor eller infiltration, utan problem.
Du räknar utifrån Ebba Busch förväntningar om att bo och iordningsställa ett slott men att betala för en koja. Det finns faktiskt mellanting och det är att hålla sig till sanningen om det rätta värdet på fastigheten och dess skick.