2021-03-14, 19:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
De vete fan..... (track record 2007) -medlem i advokat-samfundet den 27 aug 2020 !
Förutsättningen är att det bara finns en Joseph i Frölunda som sen drog till Borås, då blev det fan värre...

https://www.expressen.se/nyheter/snart-bildar-de-nytt-parti/

Snubben är alltså en avdammad KD-politiker......liksom Binninge var en gång i tiden.
Binninge fixade alltså en "stand-in"....
Asså den här storyn har ju allt, och den fortsätter leverera oavbrutet. Synd att det fattas Sex och droger. Då vore den ultimat.
2021-03-14, 19:29
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varifrån kom den infon?
Här: https://www.aftonbladet.se/a/lE9dV9/esbjorns-ombud-hoppar-av
2021-03-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Från ett tidigare inlägg från MUF:

"Nedan skrevs under direktrapporterteringen tidigare i veckan:

"Olof Svensson

Tyngdpunkten kretsar kring hur avtalet ska vara ogiltigt. Det är ostridigt att det har tecknats, säger rättens ordförande."

Rättens ordförande har redan under MUF kommit fram till att det tecknats. Nu ska det redovisas varför det ev ska vara ogiltigt. Binninge har hittills med inlagor till rätten snarare förstärkt avtalets giltighet med att visa att Esb inte är dement och med en värdering som inte är giltig vid tvist som inte markant avviker från rimligt pris. Efter det finns det inte så många fler saker kvar för att ogiltigförklara avtalet."

Citat:
Bra sammanfattning!

Ja precis. Det är inget som tvistar om att det finns ett papper påskrivet.
Tyngdpunkten ligger på om det är giltigt.
Svart-på-vitt. Då kan vi gå vidare.
2021-03-14, 19:30
Avslutad
Citat:
Varifrån kom den infon?
Stämmer detta då kommer Ebba att få det hett om öronen!
2021-03-14, 19:31
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
"Lite på samma sätt som jag inte förstått •varför priset är så orimligt lågt
• omständigheterna kring när kontraktet skrevs.
• varför Ebba ljuger om värderingen" Ja du, detta har du upprepat in absurdum nu, typ 50ggr per dag eller nått, tröttnar du inte på dig själv nångång?
Så synd att ingen kunnat svar på dom då. För nu kommer jag ju att behöva fortsätta att tänka på det så där 50 gånger om dagen i 50 dagar till, du vet ju hur trögfattad jag är.
2021-03-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men det kan hon väl göra. Det är terapiarbete att stå och gräva.
Själv tror jag han tyckte för mycket fokus hamnade på honom och inte på alla uppenbara fel som begåtts i denna affär.
Där ser man 40 tusen Max då.
Jo jag har sett hur ruskigt de tagit i. Jag har tänkt tanken att jag själv gärna hade tagit mig an bilarna för den degen.
Leif GW trodde han hade goda chanser att vinna förtalsmålet.
Nu önsketänker du allt.
Jag har inte hunnit prata med GW så han är inte riktigt insatt i alla fakta vad gäller förtalsmålet. Till exempel att både DN och SVT har publicerat samma information som EB för många år sedan. Han uttalar sig nog i mer generella termer, men om han hade fått frågan om det är OK att återge något från SVT på sin Facebook så hade han med all säkerhet gett ett annat svar.

Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butt-och-sjodin-gar-samman
SSU:s förre ordförande Anna Sjödin och nöjesprofilen Billy Butt har gått samman för att stärka rättssäkerheten. Båda ingår i styrelsen för den nybildade Rättssäkerhetsorganisationen, uppger Dagens Nyheter.
Syftet med föreningen är att väcka debatt om rättssäkerhetsfrågor och att ge råd till brottsoffer och åtalade. Grundare och ordförande är Johan Binninge, som precis som Sjödin och Butt, anser sig oskyldigt dömd.

Fjärde ledamot i styrelsen är läraren Monica Pernroth, som arbetar för per- soner hon anser vara oskyldigt dömda.
2021-03-14, 19:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Undrar om Esbjörn själv väljer sina ombud? Först ett ombud utan juridisk examen från Örebro som tar över 1800 kronor per timme. Och nu en advokat från Borås!! Vad säger kamratföreningen Esbjörns vänner i tråden om det? Blir Esbjörn lurad från alla håll? Binninge lär nog kunna fakturera några hundratusen för redan nedlagt arbete. Nu har Esbjörn i vart fall anlitat en riktig advokat. Det var en vändning. Hur tror ni det kommer att gå?
2021-03-14, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så synd att ingen kunnat svar på dom då. För nu kommer jag ju att behöva fortsätta att tänka på det så där 50 gånger om dagen i 50 dagar till, du vet ju hur trögfattad jag är.
Grejen är att dessa Ebbaklanmedlemmar inte har något svar på dina frågor.
2021-03-14, 19:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Varifrån kom den infon?

Men det är ju extremt märkligt att Esbjörn återigen väljer ett ombud som inte har fastighets- och/eller avtalsrätt som sin specialitet.

Men ja, har han ett förflutet som en "vilde" från KD, så finns förmodligen tveklöst en koppling till Binninge, säkerligen via Hurtig då, eftersom Borås dessutom är en lite väl gemensam nämnare
Han har dock Migrationsrätt, jag misstänker att Monica har valt åt Esbjörn.
För Esbjörn, hade det bästa givetvis varit någon som har fastighetsrätt och som bor ganska nära.
En tröst är i alla fall att det är en advokat, med de förpliktelser det innebär.
2021-03-14, 19:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Eller kan det vara så att Esbjörn är så insiktsfull att han inte vill företrädas av ett ombud som är dömd för sexualbrott mot barn?
2021-03-14, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Missade detta, "Borås-advokat skall försvara Esbjörn Bolin i hustvisten".
Varför Borås?
De hittar ingen i Uppsala?
Men så slog det mig, kan det vara någon som processat åt Monica, för att hennes "pojkar" skall få stanna i Sverige?
Esbjörn har varit i Borås flertalet ggr. Nu kommer det inte daltas med Ebba något mera.
Det blir till att för en gångs skull poppa popcorn i smör och morötter. För man försöker inte att lura någon, vilket Ebba har försökt att göra.
2021-03-14, 19:37
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Undrar om Esbjörn själv väljer sina ombud? Först ett ombud utan juridisk examen från Örebro som tar över 1800 kronor per timme. Och nu en advokat från Borås!! Vad säger kamratföreningen Esbjörns vänner i tråden om det? Blir Esbjörn lurad från alla håll? Binninge lär nog kunna fakturera några hundratusen för redan nedlagt arbete. Nu har Esbjörn i vart fall anlitat en riktig advokat. Det var en vändning. Hur tror ni det kommer att gå?

Kolla mina inlägg om den nya advokaten som blev medlem i advokatsamfundet veckan efter det att Esb skrev på kontraktet, alltså den 27/8-2020.
Binninge fixade en stand-in, också en f.d KD-politiker med abortfrågor som "specialité".
Nu blir det säkerhetsbälte på för Esb, och sy fast plånboken....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in