2021-03-14, 17:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Från ett tidigare inlägg från MUF:

"Nedan skrevs under direktrapporterteringen tidigare i veckan:

"Olof Svensson

Tyngdpunkten kretsar kring hur avtalet ska vara ogiltigt. Det är ostridigt att det har tecknats, säger rättens ordförande."

Rättens ordförande har redan under MUF kommit fram till att det tecknats. Nu ska det redovisas varför det ev ska vara ogiltigt. Binninge har hittills med inlagor till rätten snarare förstärkt avtalets giltighet med att visa att Esb inte är dement och med en värdering som inte är giltig vid tvist som inte markant avviker från rimligt pris. Efter det finns det inte så många fler saker kvar för att ogiltigförklara avtalet."

Bra sammanfattning!
2021-03-14, 17:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Johann Binninges och Monica Pernroth Lüllmaas uppdiktade lögner plockas nu ner bit för bit.

Media har styrts av en pedofil och rättshaverister för att förtala en svensk partiledare.

” Men nu kommer nya uppgifter som visar att flera personer runt mannen drivit på för att få medier att skriva negativt om Busch.”

https://www.varldenidag.se/nyheter/helt-annan-bild-av-buschs-huskop/repuau!1twm0NQQ9H@PWvpxqxUzHg/
Oj, livets ords egen tidning, tillförlitligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra då får vi nöja oss med det. Vi få hoppas Ebba Busch läser dina inlägg.
och domarna i rätten oxå. För då kommer dom se att så många gånger det står att Ebba handlat juridiskt, moraliskt och etiskt rätt så måste det ju stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är en dålig debattör för att du är oärlig och inte påläst. Antingen så tycker du att det är jobbigt att läsa på eller så är det helt enkelt lättare att hitta på egna fakta då. Till exempel tjatet om värderingarna. Ebba Busch behöver inte visa någon värdering eftersom det inte finns någon från Esbjörns ombud som visar att köpesumman var orimligt låg. Det vore dumt av henne att visa sina kort nu eftersom det är Binninge som har beviskravet på sig. Prova ta till dig fakta och försök debattera lite mer konstruktivt så kommer du att upptäcka att det är betydligt mer givande än att fastna i oväsentligheter.
Fast det finns ju ingen värdering. Dem är daterad 2 månader efter att avtalet skrevs. Att Ebba har sagt att Esbjörn inför förhandlingen av priset hade tillgång till två värderingar är ju en lögn. Det är därför jag fortsätter säga det.
Citat:
Det visar väl i stora drag din kapacitet att ta till dig en komplex verklighet?
Exempel på din egen debatt teknik. Strålande idiot förklara din mot debattör.
Citat:
Jag vet att hennes och Esbjörns ombud gör det.
Exempel på vad du räknar som fakta. Jag vet att det är så..,.
2021-03-14, 17:38
Medlem
Citat:
Jag vet att hennes och Esbjörns ombud gör det.

Nu blir jag nyfiken, hur vet du det, eller bara tror du igen?
2021-03-14, 17:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Oj, livets ords egen tidning, tillförlitligt.
och domarna i rätten oxå. För då kommer dom se att så många gånger det står att Ebba handlat juridiskt, moraliskt och etiskt rätt så måste det ju stämma.
Fast det finns ju ingen värdering. Dem är daterad 2 månader efter att avtalet skrevs. Att Ebba har sagt att Esbjörn inför förhandlingen av priset hade tillgång till två värderingar är ju en lögn. Det är därför jag fortsätter säga det.

Exempel på din egen debatt teknik. Strålande idiot förklara din mot debattör.
Exempel på vad du räknar som fakta. Jag vet att det är så..,.

Det ang din värdering är gjord två månader efter är bara lögn och du har blivit tillrättavisad hur många gånger som helst.
Lär dig skilja på värderingsdatum och utskriftsdatum nån gång.
2021-03-14, 17:53
Medlem
Citat:
Där har vi olika syn. Ebba Busch sa själv att hon uppfattade honom som lite egen.

När man ser en äldre person där tillvaron gått överstyr, då ska en person som bryr sig om äldre människor fatta. Om Ebba Busch ens haft med äldre människor att göra, borde hon som god granne förstå att Esbjörn skulle behöva hjälp. När hon borde inse det, inger hon i stället en talan om bättre rätt. Och smutskastar Esbjörn och alla som står honom nära.

Om Esbjörn har så dåligt omdöme som Ebba Busch framför om vänner och ombud, då är det märkligt att han bara visar bra omdöme med henne.

Om en person inte tar hand om verandan, har bilar som ser ut som skrot, och växtlighet som hindrar framkomligheten, förstår man att den personen av någon anledning låtit saker förfalla. Man utnyttjar inte det till att köpa hela rasket till underpris, och ta en förmögenhet i flyttstädning. För att motivera ett redan avtalat underpris.

Bara en petitess men Ebba saknade finkänsligheten och artigheten att lägga till det överslätande "lite". Enligt henne är Esbjörn "egen", punkt och slut.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bra sammanfattning!

(Min fetning + utskriven förkortning)

Citat:
Rättens ordförande har redan under MUF kommit fram till att det tecknats. Nu ska det redovisas varför det eventuellt ska vara ogiltigt. Binninge har hittills med inlagor till rätten snarare förstärkt avtalets giltighet med att visa att Esb inte är dement och med en värdering som inte är giltig vid tvist som inte markant avviker från rimligt pris. Efter det finns det inte så många fler saker kvar för att ogiltigförklara avtalet."

Längre än så har man alltså inte kommit. Men visst, bra sammanfattning så här långt kanske.
2021-03-14, 17:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det ang din värdering är gjord två månader efter är bara lögn och du har blivit tillrättavisad hur många gånger som helst.
Oj funkar inte din/er tillrättavisning på mig? Det måste kännas tråkigt.
Men ni bemöter ju inte faktumet att Ebba själv har ändrat sig, eller att Aftonbladet publicerat det. Jag håller oxå reportern på Aftonbladet kapabel att skilja på besikningsdatum och utskriftdatum. Det är lite svårt för mig att ta argumenten, skärp dig. Nu slutar du. Som mer faktabaserat än det jag förlitar mig på.
2021-03-14, 18:04
Medlem
Citat:
Där har vi olika syn. Ebba Busch sa själv att hon uppfattade honom som lite egen.

När man ser en äldre person där tillvaron gått överstyr, då ska en person som bryr sig om äldre människor fatta. Om Ebba Busch ens haft med äldre människor att göra, borde hon som god granne förstå att Esbjörn skulle behöva hjälp. När hon borde inse det, inger hon i stället en talan om bättre rätt. Och smutskastar Esbjörn och alla som står honom nära.

Om Esbjörn har så dåligt omdöme som Ebba Busch framför om vänner och ombud, då är det märkligt att han bara visar bra omdöme med henne.

Om en person inte tar hand om verandan, har bilar som ser ut som skrot, och växtlighet som hindrar framkomligheten, förstår man att den personen av någon anledning låtit saker förfalla. Man utnyttjar inte det till att köpa hela rasket till underpris, och ta en förmögenhet i flyttstädning. För att motivera ett redan avtalat underpris.
och för tionde gången så förklara jag nu för dig att EGEN inte har ett kungens skit med kognitiva förmågor att göra. Andrew Wiles skulle nog uppfast som lite "egen" av de flesta. Du vet garanterat inte vem han är med googla...

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Bara en petitess men Ebba saknade finkänsligheten och artigheten att lägga till det överslätande "lite". Enligt henne är Esbjörn "egen", punkt och slut.

Längre än så har man alltså inte kommit. Men visst, bra sammanfattning så här långt kanske.
Och ännu en idiot som inte et vad begreppet "egen" innebär.
Ni vet att man inte bara kan hitta på vad ord ska betyda - det måste liksom finnas konventioner kring sådant annars faller hela idén med ett gemensamt språk. Ni framstår allt mer som afghanska "raketforskare" i ert sätt att argumentera.
Senast redigerad av martinator 2021-03-14 kl. 18:07.
2021-03-14, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Det finns ingen värdering tidigare än när Notar skriver ut den möjligtvis dagen innan, allt annat är lögn, då skärp dej lilla man.
2021-03-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Tack för korrigeringen. Jag undrar var jag plockat upp, lite? Har du sett det någonstans?
2021-03-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det finns ingen värdering tidigare än när Notar skriver ut den möjligtvis dagen innan, allt annat är lögn, då skärp dej lilla man.
Sjukt vilken tur dom har att köpesumman stämmer så väl överens med Densias värdering i så fall! Men det kanske är den andra av dom hon lät göra som stämmer.
2021-03-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Skriva ut betyder att något överförs från digital form - datorn - till papper...
saker kan innan dess ha funnits i datorn i månader. Det har aldrig slagit dig att det kanske är så det fungerar? Att man gör värderingen dag X och skriver ut den dag Y - den dagen någon fråga efter en skriftlig kopia.
De flesta normalt funtade människor begriper nog att det i själva värdering står när den är gjord och ignorerar utskriftsdatumet. Precis som domstolen diarieför när saker är dem tillhanda - inte när de faktiskt skrev. Om någon skickar in en kopia av Orwells 1984 kommer på kopian att den är upprättad 2021 och inte 1948. Betyder då det att Orwell inte skrev sin roman 1948?
2021-03-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
och för tionde gången så förklara jag nu för dig att EGEN inte har ett kungens skit med kognitiva förmågor att göra. Andrew Wiles skulle nog uppfast som lite "egen" av de flesta. Du vet garanterat inte vem han är med googla...

Och ännu en idiot som inte et vad begreppet "egen" innebär.
Ni vet att man inte bara kan hitta på vad ord ska betyda - det måste liksom finnas konventioner kring sådant annars faller hela idén med ett gemensamt språk. Ni framstår allt mer som afghanska "raketforskare" i ert sätt att argumentera.

Det som du skriver är en feltolkning vad jag skriver. Om någon har ett utlåtande på att han har kognitiva svårigheter, när han är 81 år, och uppfattas som egen av Ebba Busch, och han samtidigt har ett kaos på fastigheten är det samlad information. Dom uppgifterna tillsammans är mycket trovärdiga. Det vi vet har ett sammanhang där koset är en följd av kognitiva svårigheter.

Var det tillräckligt tydligt nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in