2021-03-14, 18:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var det inte en profetisa som hade en blogg som hade "sett" något? Jag har för mig att det var efter det de krattade. Det kan de givetvis inte säga offentligt men tror det var så.

Men det låter väl inte klokt?

Naturligtvis är gång/cykelbron intressant av flera anledningar, och FUP hade ännu inte kommit ut. Men att lägga så mycket resurser på något sådant?

Men något måste det ha varit.

Man blir ganska ledsen om de i oktober kommer på att de ska leta efter mobil eller tillhygge (som dock skulle kunna ha varit av metall om jag fattat teknikern rätt, om han tittat på hammare)
Citera
2021-03-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på att SD faktiskt säger till J*ani att HD fått veta av polisen, så borde åklagare/spaningsledare inte bara fråga förhörledaren som var på plats, utan även andra poliser som är involverade. Det är möjligt att det i det här läget inte alls var känt att AnSt päron känner HDs päron och att den enda polis som öppet sagt något om det är IT- teknikern.

Om det är en läcka, då har det ju blivit riktigt allvarligt av det, då det har frågats mycket om det i förhör, och alldeles tydligt är det att det ligget HD i fatat.

Tänk om AnSt satt som medlyssnare när HD frågades om det. Måste ha varit svettigt till tusen.
I det läget borde det varit mycket bättre att erkänna när det verkar bli hett om öronen för alla som måste förklara och vill skydda kan jag tycka. Säg nu att bara en enda öppnar munnen... och du inget sagt.

Fetade. Ja det där med att fått reda på av polisen är ju kanske en sanning då men att de har behövt efterhandskonstruera lite.
Som sagt, dags att ta en sväng i förhören här och kika närmare.

Mest är man ju orolig att annat mer ”allvarligt” har läckt.
Citera
2021-03-14, 18:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Organiskt... hmmm... nej det minns jag inte.

Har dock ett minne från vittnesförhör att någon kompis/jobbarkompis till LW var ute och letade i krokarna, efter LW eller något som kunde hjälpa utredningen framåt.
Tror han hade cykel, men gick och rotade vid bron... jag vill minnas att det sammanföll med tidpunkten då någon sett någon där. Så i vart fall en ”letare” är redogjort för.
Ska söka och se om jag kan hitta det i FUP.

Äsch, glöm det. Risken är att jag minns fel faktiskt.
Hinner inte leta nu, men minns tydligt att det var polisens talesperson som berättade det, vad hon nu heter. Det var i ett inslag med en intervju med henne.

Tillägg:
Läste slarvigt och ser att du skrivit om en person som vittnat om han letade efter något.
Då skulle det ju kunna vara honom (?) som de andra två vittnena sett?
Hoppas du hittar det.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-14 kl. 18:30.
Citera
2021-03-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Eller han och de tre ovise muskiga männen där i Vivallakorset.

Men helt ärligt då, det här med att ”vi fick bekräftat” styrker ju bara att det är nåt skumt med hur ”de” fick reda på att LW hittats?

Finns det fler än två alternativ? 1) SD och HD fick veta av SD eller 2) inkontinens hos polisen.
Citera
2021-03-14, 18:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Äsch, glöm det. Risken är att jag minns fel faktiskt.
Hinner inte leta nu, men minns tydligt att det var polisens talesperson som berättade det, vad hon nu heter. Det var i ett inslag med en intervju med henne.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, här är ovan i alla fall "letaren", den som jag tänkte på.
Och när jag marinerat det lite så känns "organiskt" inte helt främmande.
Citera
2021-03-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Finns det fler än två alternativ? 1) SD och HD fick veta av SD eller 2) inkontinens hos polisen.

Väger man ihop allt så är det de enda vettiga alternativen ja. Speciellt med tanke på deras egna berättelser.

Det är en ganska bald move att sen säga att man uppfattat det under ett polisförhör. Då ska man ha mer på fötterna än HD:s ganska tunna berättelse.

Låt säga att SOA stöter på nån polis som i farten säger det på parkeringen utan att veta bättre. Då hade väl SOA kommit ihåg det?
Citera
2021-03-14, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, här är ovan i alla fall "letaren", den som jag tänkte på.
Och när jag marinerat det lite så känns "organiskt" inte helt främmande.

Men hu, det där har jag missat! Eller glömt.

Måste kännas hemskt för B*arret att han var så nära.
Men jag tror inte att det var det "organiska" som polisen menade
Citera
2021-03-14, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Mmm eller civilanställd med olika gemensamma nämnare med vederbörande...
Fort som fasen gick det iaf.

Eller så är det en alternativ förklaring till ett ännu allvarligare sammanhang som HD har den här kunskapen. Att hon vet att LW är död alltså.
Det går fort ja. Direktlinje.

" har hittat en kropp" kl. 14:41 i larmrapporten.
Förhör avslutas 14:49 och sen ut, får info av pappa säger hon till JS.
Polisen sa det till tg säger SD.
Citera
2021-03-14, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Väger man ihop allt så är det de enda vettiga alternativen ja. Speciellt med tanke på deras egna berättelser.

Det är en ganska bald move att sen säga att man uppfattat det under ett polisförhör. Då ska man ha mer på fötterna än HD:s ganska tunna berättelse.

Låt säga att SOA stöter på nån polis som i farten säger det på parkeringen utan att veta bättre. Då hade väl SOA kommit ihåg det?

Då kanske "informationen" kom tillsammans med en tillsägelse; du får inte säga det här till någon. De anhöriga är inte informerade.

För det var väl det som SD sa till någon. Att anhöriga inte var informerade.
Citera
2021-03-14, 18:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men hu, det där har jag missat! Eller glömt.

Måste kännas hemskt för B*arret att han var så nära.
Men jag tror inte att det var det "organiska" som polisen menade

Ja, han gick ju precis bredvid FP...

Det organiska vete fasen vad det kan ha varit. Men, som sagt, det känns nu avlägset bekant att det varit på tapeten...
Citera
2021-03-14, 18:46
Medlem
Citat:
Oktober vill jag minnas.

Jag har försökt vid tidigare tillfälle hitta anledningen till krattningen. Typ vittnesmål.

De vittnesmål som finns kommer dock tidigare. Dels en kille som sett en man som verkat leta efter något vid gång/cykelbron.

Så också skrikvittnet som sett en person där också som letat. Tror att det var då beskrivningen stämde överens med ett asiatiskt utseende, men såg inte ut som N*oa (hade sett bilder).

Men detta var betydligt tidigare.

Men man undrar om det var så att efter skiftet av spaningsledning, så föll massor av kunskap bort och plötsligt kom det här upp på nytt.

Samtidigt minns jag att man pratade om att det letades efter något som var organiskt? Eller minns du?
Några metalldetektorer kunde vi inte se iaf.

Men det letades just runt brofästet bland annat.

Mitt minne säger att det man letade INTE var något organiskt.
Citera
2021-03-14, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Mitt minne säger att det man letade INTE var något organiskt.

Ja, där ser du.
Bäst att jag hade varit tyst.

Får leta kanske vid senare tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in