2021-03-14, 16:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Skulle kliva av en fullsatt buss med vinterklädda människor och mer eller mindre glidtacklade mig fram i gången och passerade ett mindre tjejgäng i 13-14 åldern där en tjej skrek rätt ut "han tafsade på mig!! Var redan på väg genom dörren som den stressade chauffören drog igen och körde iväg. Hela fönsterraden i bussen glodde elakt på mig.

Hade inte en tanke på att tafsa på en tanig jävla ungdjävel men hade säkert åkt dit med hela bussen som vittne.

Ja, du hade säkert åkt dit eftersom du inte gjorde det. Man hör tydligt att "det är tillräckligt att mannens och kvinnans könsdelar har kommit i beröring med varandra" kan appliceras på din bussresa! Tack för fortsatta fantasier
Citera
2021-03-14, 16:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Polislaboratorium i Uppsala stängdes 2020-02-01:

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/polislabb-stangs-men-ersatts-inte-av-nfc

Kan detta ha påverkat utredningen på något sätt tro?
Citera
2021-03-14, 16:47
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Du är slut i huvudet. hoppas någon du känner blir våldtagen
Men fatta vad jag menar. När tidningarna skriver våldtäkt tror folk att karln lagt sig på kvinnan, hållit fast henne och genomfört ett regelrätt samlag trots att hon skriker Nej, men i själva verket räcker det med att han stoppat handen innanför trosorna på henne för att det ska vara våldtäkt - i Sverige. Det är inte heller särskilt trevligt gjort, men som jag ser det är det inte våldtäkt.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/947760-darfor-ar-sveriges-valdtaktsstatistik-bland-de-hogsta-i-europa
Citera
2021-03-14, 16:48
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
1. Ja, har jag påstått motsatsen?
2. Jag följer inte med i ditt resonemang.

Jag förklarade att det är en dålig plan om man vill få någon fälld för ett brott som man inte har begått.

Det framstod som att du ansåg motsatsen, har du inte missuppfattat lagstiftningen så förstår jag inte hur du kan komma till den slutsatsen.
Citera
2021-03-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
GW uttar sig idag om GL + våldtäkten 5.30 min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=GIx9FgDjVyc

Visst skrockar GW, men när gör han inte det?
Sedan verkar han nästan hylla GL: ”han förtjänar verkligen beskrivningen toppjurist, han är rena Mount Everest”

Sedan tror GW på rättegång ”inom nån månad”, verkar det troligt?

Tippar på att GL försätts på fri fot relativt snart, i väntan på en huf som nog lär dröja ett tag.

Flyktfaran torde vara liten, likaså kollusions- och recidivrisken.
Citera
2021-03-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja, du hade säkert åkt dit eftersom du inte gjorde det. Man hör tydligt att "det är tillräckligt att mannens och kvinnans könsdelar har kommit i beröring med varandra" kan appliceras på din bussresa! Tack för fortsatta fantasier

Våldtäkt hade det väl knappast blivit, möjligen sexuellt ofredande men det hade varit lika falskt.

För övrigt så räcker det med 35 timmars samhällstjänst för misshandel samt två pekfingrar i analen.
https://www.friatider.se/tryckte-upp-fingrarna-i-skolkamrats-anal-att-retas-det-kallas-att-dajma

Lambertz kanske kommer mildare undan då han knappast misshandlade. Å andra sidan är han inte invandrare.
Citera
2021-03-14, 16:51
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men fatta vad jag menar. När tidningarna skriver våldtäkt tror folk att karln lagt sig på kvinnan, hållit fast henne och genomfört ett regelrätt samlag trots att hon skriker Nej, men i själva verket räcker det med att han stoppat handen innanför trosorna på henne för att det ska vara våldtäkt - i Sverige. Det är inte heller särskilt trevligt gjort, men som jag ser det är det inte våldtäkt.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/947760-darfor-ar-sveriges-valdtaktsstatistik-bland-de-hogsta-i-europa
Nu förstår jag er! Ni vill byta ord som betecknar brottet? För att ni inte kan förmå er till att begripa att begrepp fylls med ny mening och förändras med tiden. Det är där skon klämmer, ni är fast i er egen föreställning om ordet våldtäkt.
Citera
2021-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Men... alltså, det har väl rätt mycket med juridik att göra om någon vill ”höja straffet för våldtäkt”? Och du tror att lagstiftaren en gång för alla kan sätta ner foten och säga exakt vilka beteenden som är en våldtäkt? Eller en misshandel? Eller förtal? Eller bedrägeri? Tror ni på allvar att det går till så? Inga bedömningar eller avvägningar eller värderingar.

Det har inget med bedömningar, avvägningar eller värderingar att göra. För att spetsa till det: om någon säger att den har utsatts för en våldtäkt och du inte vet om det innebär att någon på fyllan tog personen på brösten vid en bardisk eller att personen blev penetrerad i en källare av åtta personer så har vi ett språkligt problem. That's my point.
Citera
2021-03-14, 16:55
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Det har inget med bedömningar, avvägningar eller värderingar att göra. För att spetsa till det: om någon säger att den har utsatts för en våldtäkt och du inte vet om det innebär att någon på fyllan tog personen på brösten vid en bardisk eller att personen blev penetrerad i en källare av åtta personer så har vi ett språkligt problem. That's my point.

Jag förstår! Du har en föreställning om ordet våldtäkt som inte korrelerar med det juridiska språket. Ok, så är det inte en diskussion om juridik, om straff eller lagtext eller bevisvärdering eller domstolar. Utan en diskussion om din och andras flexibilitet, bildning och ordförståelse.
Citera
2021-03-14, 16:56
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars

Vad säger du om misshandel? Ska vi byta ord där med? Tänker på skillnaden mellan lätt örfil och tjugo sparkar mot mjälten
Citera
2021-03-14, 16:57
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vad säger du om misshandel? Ska vi byta ord där med? Tänker på skillnaden mellan lätt örfil och tjugo sparkar mot mjälten
Eller bilolycka? Krock med brevlåda eller volta på E4:an
Citera
2021-03-14, 16:58
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

"I själva verket räcker det med att han stoppat handen innanför trosorna på henne"

Kan du ge ett exempel på ett sådant våldtäktsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in