2021-03-14, 12:29
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det kan finnas flera skäl till att en kvinna plötsligt, några månader efter händelsen, kommer på att hon "blivit våldtagen". Tillhör hon en främmande kultur t ex, där en kvinna skambeläggs bara för att hon frivilligt befunnit sig ensam med en man.
Eller så finns en pojkvän, som inte kan acceptera att hon legat med en annan karl. Påstår hon då att hon våldtagits så framstår hon som oskyldig, alltså inte otrogen.
Detta stackars våldtäktsoffer skulle aldrig ha gjort anmälan. Åker man hem till en man för att festa, dricka alkohol och sedan sova över, asberusad, så får man skylla sig själv.

Fast så var det ju inte här, att hon skulle ha anmält flera månader efter händelsen. Det var åklagaren som ville ha ordentligt på fötterna innan hon anhöll misstänkt GM.

Lyckligtvis har vi inte den skuldbeläggande synen på våldtäkt här i landet, som du målar upp....
Citera
2021-03-14, 12:31
Medlem
Mr.Swedens avatar
En teori är ju att GL fastnat i en honungsfälla, d v s ett sängkammaräventyr som ska leda till hans undergång. Frågan blir då, vem har gillrat fällan?

Sannolikt finns det ett stort antal personer som hatar GL av hela sitt hjärta men vem eller vilka hyser sånt agg att de anstränger sig för att döda honom socialt. Vilka tänkbara rättsfall kan vi erinra oss?
Citera
2021-03-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Sunit*a Memetovi*c var med i någon romsk talkshow tillsammans med Göran Lambertz för något år sen. Som jag minns det så beskrevs Lambertz där som hennes mentor. Nu är väl hon dock färdigutbildad så det kanske inte är henne det gäller?
Rätta mig gärna om jag har fel.
Kommer inte ihåg vad programmet hette och
hittar inte någon länk nu när jag söker på det. Någon annan som kommer ihåg detta?
Hon e färdig advokat. Hon gjorde en bra roll i Förste zigenaren i rymden.
Citera
2021-03-14, 12:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Hur känner du till vad som försiggick? Det finns så många ingångsvariabler i den här historien. Tar fasta på det du skriver om studier och vänskap. Hade själv en betydligt äldre mentor i samband med studier, fanns inte på kartan att vi skulle träffas hemma hos honom. GL-affären kommer att sätta ljuset på kvinnans eget ansvar och jag hoppas innerligt att vi får en riktigt genomlysande samhällsdebatt, även i PK-media, där vi erkänner att det faktiskt är upp till var och en att tänka sig för innan man följer sina impulser.

Du sover över hemma hos mig efter en blöt kväll och du är för full för att gå hem. På natten vaknar du när jag ollar dig i pannan. Då ska vi ha en diskussion om att du måste ta eget ansvar, eller hur?
Citera
2021-03-14, 12:33
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Avslöjade verkligen GW att det var GL, direkt eller indirekt?

Nej, det gjorde han inte. Men det märktes att han ville prata mer om det hela... Jag skulle bli förvånad om det inte kommer en GW-krönika i dagarna.
Citera
2021-03-14, 12:34
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Kvinnan kanske inte är hemmahörande i Uppsala och därför är det planerat redan från början att hon ska sova över.

Absolut så kan det vara. Men hon förtjänar inte att taffsas på som visa i tråden tydligen tycker.
Citera
2021-03-14, 12:34
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Avslöjade verkligen GW att det var GL, direkt eller indirekt?

Klippet finns på Youtube. Leif börjar garva så fort ärendet kommer på tal.

https://www.youtube.com/watch?v=GIx9FgDjVyc
Citera
2021-03-14, 12:35
Medlem
MeinKampfs avatar
GW uttar sig idag om GL + våldtäkten 5.30 min in i klippet.

Citera
2021-03-14, 12:38
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och menar du att män aldrig ljuger.? I synnerhet om de är gärningsmän. Och han är faktiskt häktad
Vi får väl se om det dyker upp fler offer.
Det vore ovanligt, minst sagt, om GL debuterar som sexbrottsling 70+?
Kan ju vara en ovanlig biverkning av covid-vaccinet förstås.
Citera
2021-03-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
GW uttar sig idag om GL + våldtäkten 5.30 min in i klippet.

GW hit och GW dit i tråden.
Det som skiljer GW från GL är slugheten samt att den förre förmodligen inte antastat kvinnor.
Annars är båda för folket lika stora förluster för svenskt rättsväsende.
Han har tydligen lyckats tjata till sig vaccinet nu eftersom han inte hörs om det längre.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-14 kl. 13:14.
Citera
2021-03-14, 12:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Vi får väl se om det dyker upp fler offer.
Det vore ovanligt, minst sagt, om GL debuterar som sexbrottsling 70+?
Kan ju vara en ovanlig biverkning av covid-vaccinet förstås.
Ingen vaccinering för egenboende 70-åringar vid jul 2020, så det kan du utesluta.

Om han har gjort närmanden/övergrepp mot en 40 år yngre kvinna så är det förmodligen inte första gången han gjort något liknande, nej.
Citera
2021-03-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
En teori är ju att GL fastnat i en honungsfälla, d v s ett sängkammaräventyr som ska leda till hans undergång. Frågan blir då, vem har gillrat fällan?

Sannolikt finns det ett stort antal personer som hatar GL av hela sitt hjärta men vem eller vilka hyser sånt agg att de anstränger sig för att döda honom socialt. Vilka tänkbara rättsfall kan vi erinra oss?

Menar du typ att GW har planerat allt, för att dom hade olika åsikter gällande Quick?
Isåfall så är nog tom den eritreanska säkerhetstjänsten mer kapabel, och mer att tjäna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in