2021-03-14, 16:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Inte för att jag förstår vad ditt Facebook skrivande har med saken att göra. ’Mitt förslag var ju att du skulle läsa det Ebba skrivet.
Jag gillar att skriva på Facebook, särskilt med duktiga retoriker och skribenter. Du tillhör inte dessa. Jag har aldrig påstått att 300.000 var summan för städkostnader, det är 100.000. Du har inte sett någon annan värdering än Densias eftersom Ebba Busch inte behöver bevisa att priset var skäligt. Det har Esbjörns ombud redan gjort genom att anlita Densia. Det står inte att Esbjörn och Ebbas barn har fantiserat tillsammans. Det är du som fantiserar.
Jag är ingen god debattör för att jag säger emot dig?
Givetvis behöver Ebba inte visa sin värdering för mig. Men det är ju dock bekymmersamt att Notars värdering är daterad 2 månader efter avtalet skrevs och den andra värderingen vill den som gjorde uppenbarligen inte stå för.
Om Notars värdering vara är utskriven 2 månader för sent så bevisar det ju åtminstone att Esbjörn inte fick ta del av den innan kontraktet skrevs. Något som Ebba påstår att han har. Och inte bara av den, utan även av den andra.
Faktumet att Ebba ändrar uppgifterna talar ju för min tes att det inte gick rätt till.
Har du något som stärker din tes? Förutom att jag är helt dum i huvudet och borde förstå att lyssna på dig?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-14 kl. 16:32.
2021-03-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch har en tung bevisbörda som kärande, om att det avtal hon har med med Esbjörn som ser korrekt ut, verkligen är ett korrekt upprättat köpeavtal.

Ebba Busch måste styrka ett hennes avtal med Esbjörn är ett bindande avtal och inte är ogiltigt enligt avtalslagen. Tvärtemot det Esbjörn framför med sin bevisning. Det är en boll man kastar fram och tillbaka. Om man vet att någon har bra bevisning, vill man slå sönder den, eller motbevisa, En tvist som verkar lätt kan bli mycket svår, när saker ska bevisas domstol. Man inväntar motpartens bevisuppgift, och granskar bevistemat. Den enda korrespondens som är viktig i en tvist är motpartens bevisning. Det handlar bara om vad som kan styrkas när man tvistar.
Johann Binninges och Monica Pernroth Lüllmaas uppdiktade lögner plockas nu ner bit för bit.

Media har styrts av en pedofil och rättshaverister för att förtala en svensk partiledare.

” Men nu kommer nya uppgifter som visar att flera personer runt mannen drivit på för att få medier att skriva negativt om Busch.”

https://www.varldenidag.se/nyheter/helt-annan-bild-av-buschs-huskop/repuau!1twm0NQQ9H@PWvpxqxUzHg/
2021-03-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Esbjörn är en s.k "hoarder", svenskt översatt till hamstrare.
Detta är en ganska vanlig företeelse numera bland åldringarna både i Sverige och utomlands.
Eftersom Esbjörn samlar på massa saker som i mångas ögen blir absurt, blir han per automatik klassad som"speciell" alternativt gaggig/senil etc. Jag har röjt efter flera åldringar i mitt liv som "hamstrat" helt knasiga saker, som dom själva tyckte var "bra att ha"-vid något tillfälle

Titta nu på Esbjörn i backspegeln efter allt som kommit fram så finner ni följande:
EsB har haft rucklet till försäljning i 7 års tid, men fått tidigare anbud som han inte gillat.
EsB "myglar" i sitt samlande och i vilken info han ger till t.ex myndigheterna, röran med kakelugnar, spisar, toa osv i hans hus är ganska enkel, han har velat ha så låg poäng som möjligt och därför inte rapporterat in typ toa till SKM vid bostadsdeklarationen/taxeringen som går på poängberäkning, där han sen har massa med saker när det gäller vad som egentligen finns, däremot är knappast 4 kakelugnar att räkna med.

Här kan vi nog räkna med att Densia bara varit i en del av huset, då vi kan förmoda att även huset är belamrat med "saker" som gör det svårt att ta sig fram utan att snubbla på "något". Sen har han rest en modern alu-stege mot skorstenen, eftersom det nu är nya krav från skorstensfejare för access till skorstenar (arbetarskyddsregler), men även här har frågor uppstått om han verkligen haft någon sotare hos sig, eftersom en sotare i området inte ens visste om att kåken angavs ha öppen spis och kakelugnar.
Att då bara resa en stege pekar klart på att han gjorde detta för att inte dra uppmärksamheten till sig

Sen växer det bara vidare med t.ex 7 bilar varav 2 syns på hans tomt, de andra 5 bör då anagligen vara de bilar som vräktes från ett garage via kronis där han inte pröjsat hyran. Det här soppan verkar ha pågått även när hans f.d sambo levde, sen brakade det bara på och in klev då Majkgård som använde honom som händiga herrn i sina kursgårdar där han då fått logi i någon av hennes 7-8 olika fastigheter runt sjön. Hans moraliska kompass är inte heller så rolig när han kört på en cyklist som landade på sjukhus med vissa men för resten av sitt liv, inte en blomma eller kontakt med den påkörda....

Sen skiljer sig Ebba, som då börjar leta hus, och då Esb haft kåken till salu i 7 års tid blev det naturligt att hon hörde sig för, och Esb har klart visat sitt affärssinne genom att höja hennes bud från 3,8 -3,9 med motkompensationen att röja ut allt skräp. Det hinner också gå nästan 2 veckor från underskrift med folk som börjar såga träd innan Esb helt plötsligt ångrar sig, och här dyker då släkting 1 upp med ett kontrakt från 2007 son enbart var konstruerat för den gamla skattelagstiftningen som sedan länge upphört och dessutom felaktig, till detta kommer sen även Majkgård som även hon velat köpa Esb:s hus, även här har han nekat-förmodligen kom hon med ett lågt bud hon med.

i alla uttalanden från Esb framgår det klart att hans "vänner" inte gett honom hela storyn då Binninge är firman i Örebro och Monica har blivit "revisor". han serveras enbart utrpintade artiklar från "stoppa pressarna" som är sveriges sämsta nyhetsförmedlare/tilldito lögnfabrik. Binninge ville heller inteföreträda Esb i trafikmålet-där kom det en annan person som helt saknar historik inom tvister och jurister.

Här borde en normal funtad person inse att något är väldigt fel med Esb:s ånger, och när sen Tv4 först visar en hårt klippt intervu, där sen Marcus Oscarsson 4 dar senare visar samma intervju med de bortklippta avsnitten är katastrofen ett faktum för medierna, där dom avslöjats med att redigera bort vital information som påvisar helt andra saker än det Esb/Binninge/Expressen m.fl presenterat.

Det kan finnas en öppning för Ebba, men inte hos EsB.
Majkgård har nu ekonomiska problem, först höga böter för illegal utskänkning, därefter 200k i föreläggande för att hon sket i strandskyddet, hennes strategi att samla på fastigheter inför en förväntad ändring av detaljplanen ser ut att skita sig, dels på grund av hennes tidigare ageranden samt corona-epedemin som måste vara kännbar.

Majkgård sitter på en fastighet mycket nära rucklet som borde passa Ebba, varför inte lägga in ett bud där, då börjar hela idén med att trissa ruckeltomten att falla, och det är nog mycket få personer som vill köpa EsB:s ruckel under nuvarande omständigheter, och han har som sagt försökt under 7 års tid.
Riktigt bra sammanfattning Tack för den!
2021-03-14, 16:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Johann Binninges och Monica Pernroth Lüllmaas uppdiktade lögner plockas nu ner bit för bit.
Fast deras eventuella lögner har ju inget med Ebbas rätt till huset att göra.
2021-03-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja hon behöver bevisa att avtalet uppfyller formkraven.

Sedan är det Esbs sak att bevisa att han inte var tillräknelig vid tidpunkten han skrev på avtalet.

Ebba behöver då påvisa att denna eventuella otillräknelighet inte var uppenbar.
Där har vi olika syn. Ebba Busch sa själv att hon uppfattade honom som lite egen.

När man ser en äldre person där tillvaron gått överstyr, då ska en person som bryr sig om äldre människor fatta. Om Ebba Busch ens haft med äldre människor att göra, borde hon som god granne förstå att Esbjörn skulle behöva hjälp. När hon borde inse det, inger hon i stället en talan om bättre rätt. Och smutskastar Esbjörn och alla som står honom nära.

Om Esbjörn har så dåligt omdöme som Ebba Busch framför om vänner och ombud, då är det märkligt att han bara visar bra omdöme med henne.

Om en person inte tar hand om verandan, har bilar som ser ut som skrot, och växtlighet som hindrar framkomligheten, förstår man att den personen av någon anledning låtit saker förfalla. Man utnyttjar inte det till att köpa hela rasket till underpris, och ta en förmögenhet i flyttstädning. För att motivera ett redan avtalat underpris.
2021-03-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ebba Busch har en tung bevisbörda som kärande, om att det avtal hon har med med Esbjörn som ser korrekt ut, verkligen är ett korrekt upprättat köpeavtal.

Ebba Busch måste styrka ett hennes avtal med Esbjörn är ett bindande avtal och inte är ogiltigt enligt avtalslagen. Tvärtemot det Esbjörn framför med sin bevisning. Det är en boll man kastar fram och tillbaka. Om man vet att någon har bra bevisning, vill man slå sönder den, eller motbevisa, En tvist som verkar lätt kan bli mycket svår, när saker ska bevisas domstol. Man inväntar motpartens bevisuppgift, och granskar bevistemat. Den enda korrespondens som är viktig i en tvist är motpartens bevisning. Det handlar bara om vad som kan styrkas när man tvistar.
Hon har ett korrekt upprättat köpeavtal, det är Esbjörns ombud som ska bevisa motsatsen. Det går inte så bra med det.
2021-03-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias

Media har styrts av en pedofil och rättshaverister för att förtala en svensk partiledare.

” Men nu kommer nya uppgifter som visar att flera personer runt mannen drivit på för att få medier att skriva negativt om Busch.”

https://www.varldenidag.se/nyheter/helt-annan-bild-av-buschs-huskop/repuau!1twm0NQQ9H@PWvpxqxUzHg/

Jag ser framför mig en vilda västern film där sheriffen samlar ihop ett riktigt gäng med busar, för det är en mäktig gängledare för en stark sekt som måste jagas bort från byn.

Processtekniskt har det visat sig vara som på bio, spänningen är enorm om hur detta ska sluta.
2021-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon har ett korrekt upprättat köpeavtal, det är Esbjörns ombud som ska bevisa motsatsen. Det går inte så bra med det.

Bra då får vi nöja oss med det. Vi få hoppas Ebba Busch läser dina inlägg.
2021-03-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag är ingen god debattör för att jag säger emot dig?
Givetvis behöver Ebba inte visa sin värdering för mig. Men det är ju dock bekymmersamt att Notars värdering är daterad 2 månader efter avtalet skrevs och den andra värderingen vill den som gjorde uppenbarligen inte stå för.
Om Notars värdering vara är utskriven 2 månader för sent så bevisar det ju åtminstone att Esbjörn inte fick ta del av den innan kontraktet skrevs. Något som Ebba påstår att han har. Och inte bara av den, utan även av den andra.
Faktumet att Ebba ändrar uppgifterna talar ju för min tes att det inte gick rätt till.
Har du något som stärker din tes? Förutom att jag är helt dum i huvudet och borde förstå att lyssna på dig?
Du är en dålig debattör för att du är oärlig och inte påläst. Antingen så tycker du att det är jobbigt att läsa på eller så är det helt enkelt lättare att hitta på egna fakta då. Till exempel tjatet om värderingarna. Ebba Busch behöver inte visa någon värdering eftersom det inte finns någon från Esbjörns ombud som visar att köpesumman var orimligt låg. Det vore dumt av henne att visa sina kort nu eftersom det är Binninge som har beviskravet på sig. Prova ta till dig fakta och försök debattera lite mer konstruktivt så kommer du att upptäcka att det är betydligt mer givande än att fastna i oväsentligheter.
2021-03-14, 16:55
Medlem
Citat:
Jag ser framför mig en vilda västern film där sheriffen samlar ihop ett riktigt gäng med busar, för det är en mäktig gängledare för en stark sekt som måste jagas bort från byn.

Processtekniskt har det visat sig vara som på bio, spänningen är enorm om hur detta ska sluta.
Det visar väl i stora drag din kapacitet att ta till dig en komplex verklighet?
2021-03-14, 16:56
Medlem
Citat:
Bra då får vi nöja oss med det. Vi få hoppas Ebba Busch läser dina inlägg.
Jag vet att hennes och Esbjörns ombud gör det.
2021-03-14, 17:09
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ebba måste självklart också bevisa att att avtalet är giltigt.

Det är iofs inte mer än att hänvisa till lagutrymme, påpeka vilkor mana hänvisar till, kalla Esbjörn som vittne att det är hans underskrift tex. Men det måste göras det med.

Flera här verkar ha nån logisk snurra att det är halva vinsten att man får sin stämning accepterad...

Från ett tidigare inlägg från MUF:

"Nedan skrevs under direktrapporterteringen tidigare i veckan:

"Olof Svensson

Tyngdpunkten kretsar kring hur avtalet ska vara ogiltigt. Det är ostridigt att det har tecknats, säger rättens ordförande."

Rättens ordförande har redan under MUF kommit fram till att det tecknats. Nu ska det redovisas varför det ev ska vara ogiltigt. Binninge har hittills med inlagor till rätten snarare förstärkt avtalets giltighet med att visa att Esb inte är dement och med en värdering som inte är giltig vid tvist som inte markant avviker från rimligt pris. Efter det finns det inte så många fler saker kvar för att ogiltigförklara avtalet."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in