Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Kanske inte schizofren så hon får diagnos, eller så skulle hon få det. Inte omöjligt.
Men hon är definitivt en produkt av sin uppväxt. Hon är uppvuxen i en miljö där hon alltid tillhört gräddan. Och i en miljö där gräddan alltid har rätt och det de gör går inte att ifrågasätta. Hade Esbjörn tillhört livets ord och Ebba tyckt att hon hade bättre rätt till hans hus så hade han bara fått foga sig. Det räknar Ebba kallt med att han ska göra, och att ingen ska ifrågasätta henne. Lite intressant kuriosa är att grundaren av livets ord, Ulf Ekman och hans fru har konverterat till till katoliker och offentligt bett om ursäkt för allt lidande de orsakat församlingsmedlemmarna under sina år som drivande inom sekten. Det ligger väl något i att när fan blir gammal blir han religös.
När hon fått ögonen på huset ser hon kampen om att få det som en förhandling hon ska vinna fort och effektivt. Det är därför hon stolt skriver ’ två månader efter första mötet är det påskrivet och klart.’. Hon tycker sig med andra ord jobbat snabbt och effektivt. Ytligare en aspekt att tänka på är det snabba tillträdes datumet. Att tillträdes datum sätts ett par månader efter kontrakts skrivning är det vanliga. Säljaren måste ju få tid på sig att tömma. Ifrågasattes det om Esbjörns släktingar ville vara med och tömma förråden. Och tog man hänsyn till att hela huset skulle totalrenoveras, och i och med det kommer mycket bortfraktning av skräp ske i vilket fall. Hur kunde just Esbjörns skräp kosta 300 tusen.
Hon såg oxå priset som en politiskt förhandling där hennes mission var att få huset till absolut lägsta pris. 3,9 är ju löjligt billigt. Enligt mig oskäligt billigt. När jag kom in i denna tråd sa man att Ebba gjort två värderingar. Där den mystiska namnlösa värderingen kommit fram till 4,2 och Notar hade kommit fram till 4,5. Nu har det ju framkommit att det råder en viss mystik kring även Notars värdering. Men jag lämnar den i detta inlägg. Men om vi istället går på den enda värdering vi kan vara säkra på. Det vill säga Densia. Så vet vi att de resonerar om ett prisklassen 4,5-5 miljoner. Men vi tar siffran 4,6. Då har ju plötsligt Ebba betalat minst 700 tusen mindre än det värderade priset.
Några tusen lappar hit eller dit spelar ingen roll säger Esbjörn-hatarna. Men när börjar det bli relevant då? 700 tusen är ganska mycket om ni frågar mig. I synnerhet som en enkel googling lär oss att skillnaden mellan utgångspris och slutpris har skenat de senaste åren. Antagandet att Esbjörn fått bra mycket mer för huset om han sålt det på öppna marknaden är därför ganska välgrundat.
Detta är kunskap även Ebba borde besitta. Men Ebba tar ingen hänsyn till motståndaren, utan gör som i politiska debatter kör benhårt sin egen linje. För det är så Ebba lärt sig att man är duktig flicka och vinner beundran inom församlingen.
Sättet Ebba sköt det här på hade varit helt riktigt om motparten var en politisk jämlike. Men det blir oetiskt när det är mot en gammal man. Så skäms på dig Ebba. Du har faktiskt agerat fel och omoraliskt på väldigt många punkter.
Ja schizofreni innefattar många olika begär sjukdomar .. Ebba visar (storhetsvansinne).
Sådant de för satte människor på mentalsjukhus för, dessutom framgår det att Ebba dricker ofattbart mycket alkohol, så myckat att hennes familj fick nog antar jag.. så ja (de små kunde hon inte ta hand om).. de fick bo hos morföräldrar/farföräldrar.
Nu ser Ebba en möjlighet att få köpa sitt eget hus , nära pappans så att hon enkelt kan skicka (de små dit) när flaskorna åker fram på fredag morgonen. .
Ja det är så det ligger till det ser man ju på alla det som klagar på att man skriver texten här på flashback. .
Alla de som försöker sätta näbbar och klor i att försöka prata sönder mina inlägg. .
Ebba kommer att förlora detta egna "husköp" hon tror hon gjort sig rätt till.