Det är skillnad på skit och pannkaka ska jag säga. Saker som är omöjligt att Ebba gjort är fullständigt fastslagit att Team Esbjörn gjort. Det finns inte en möjlighet att skarpsynta Ebba lyckats charma Esbjörn att skriva på något. Det är en man som har ett glasklart intellekt och som är immun mot yttre påverkan i sitt beslutsfattande. Att sedan samme man inom loppet av en månad förvandlads till en svag stackare som på grund av förtvining inte kan fatta egna beslut och låter sin omgivning styra honom. Är för mig en omöjlig ekvation att få ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ananias
Men,vad du tjatar om kristen etik.Vi har religionsfrihet! Ebba har köpt hus inte blivit buddist.
Det fanns ett punk band som hette Tekla Knös. De var kristna. I en av sina låtar sjöng de’ Var det så Jesus gjorde, var det så Jesus sa att vi ska göra?’. Jag tänker att det borde varje god kristen fundera över inför sina val.
Om Ebba konverterat till Buddhism skulle hon ju verkligen behöva fundera över sina val. Inom budismen kan du ju inte göra fel och sen bli förlåten. Där måste du ju ta ansvar för dina handlingar och vid livets slut så är det summan av dina handlingar som räknas.
Inom kristendomen kan du ju bete dig som ett svin och ändå bli förlåten på domedagen. Förlåtelse för allt när som helst är kristendomens största misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
På namnförtydligandet står samtliga Esbjörns förnamn, då är det inte så konstigt att han skriver på med sitt fullnamn.
Lite konstigt är det allt. Man skriver ju under med sin signatur, den innefattar ju inte alla namn och den har man ju skrivet massor av gånger. Egentligen ska den ju oxå vara lika från gång till gång.
Själv har jag en gång blivet nekad att lösa in resecheckar för signaturen stämde för dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gitten
Att Esbjörn Bolin är omgiven av skojare är det väl ingen som tvivlar på.
Helt glasklart är det ju inte direkt alla av oss. Eller rättare sagt. Jag är inte så säker på att Ebba inte är lika goda kålsupare som du anklagar Team Esbjörn för att vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Kan Esbjörn när han är trött, druckit alkohol, pratats omkull, övertalas till att skriva under vad som helst?
hur man använder en iPhone.
Med några telefonsamtal hade jag fått sålt bilar, eller skrotat bilar gratis, ringt städare, målare, snickare, och de folk som behövs,
Jag ser en våg i Sverige där gränserna för åldringsbrott förfinas,
Nu blir jag förvirrad. När frågetecken angående kontraktsskrivningen med Ebba diskuterades. Med bland annat att Ebba säger att den skedde kl 15 och Esbjörn säger att det var mörkt. När det då undras över om man kan ha förtärt alkoholhaltiga drycker. Så är det klippt omöjligt och den som undrar är i stort sett en lågbegåvad Hin Håle själv.
Visa hur en iPhone funkar. Tillåt mig småle. Teknik faller sig sällan naturligt i händerna på, äldre människor med kognitiva funktionsnedsättning.
Fast för att göra allt det där du säger att du skulle gjort för Esbjörn hade du ju behövt en generalfullmakt? Eller hade du kört över hans vilja med argument att du utförde goda gärningar?
Jag vet inte om jag ser en våg av brott mot äldre. Men jag ser att det finns mycket som tyder på att Ebba begått ett.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Nej den är obefintlig - det har ju rätten redan konstaterat....
Den enda som har bevisbörda här är Esbjörn - och där ser det lika mörkt som på kameruns avbytarbänk.
Men vadå rätten konstaterat? Jag trodde rättegången var i höst och att det var efter det rätten konstaterade saker. Du menar alltså att domarna i rätten ( som förövrigt inte ens varit inblandade) konstaterat att Ebba har rätt och sen talat om det för dig? Asså jag tycker det luktar rättsskandal.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Rätten har slagit fast att avtalet är korrekt och att det gäller.
Men varför ska rättegången hållas i dagarna 3 i höst om de redan fastslagit?