2021-03-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det inte extremt ovanligt att media inte har publicerat någon intervju med någon av de drabbade?

Det har dom väl??

https://www.expressen.se/premium/nyheter/rami-hoggs-tre-ganger-framfor-ogonen-pa-sonen/

Citat
VETLANDA. För sex år sedan flydde Rami från Syrien i hopp om att kunna få en trygg framtid tillsammans med sin familj här i Sverige.
I stället hamnade han mitt i förra veckans vansinnesattack, som slutade i att han blev knivhuggen tre gånger: i bröstet, på benet och i sidan – allt framför ögonen på sin 5-årige son som han precis varit hos tandläkaren
Senast redigerad av hemorojdbiff 2021-03-14 kl. 13:21.
Citera
2021-03-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Är det bekräftat att afghanen hävde ur sig ett antal Allahu Akbar medan han högg ner sju slumpvis utvalda offer?

Finnes absolut ingen sanning i det
Citera
2021-03-14, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det har dom väl??

https://www.expressen.se/premium/nyheter/rami-hoggs-tre-ganger-framfor-ogonen-pa-sonen/

Citat
VETLANDA. För sex år sedan flydde Rami från Syrien i hopp om att kunna få en trygg framtid tillsammans med sin familj här i Sverige.
I stället hamnade han mitt i förra veckans vansinnesattack, som slutade i att han blev knivhuggen tre gånger: i bröstet, på benet och i sidan – allt framför ögonen på sin 5-årige son som han precis varit hos tandläkaren
Aha, dom hittade en invandrare till sist. Publicerad idag, så det tog ett tag.

Nu är det en låst artikel, var det detta offer som vittnade att GM vrålade "Allahu Akbar"?
Citera
2021-03-14, 13:44
Medlem
Citat:
Aha, dom hittade en invandrare till sist. Publicerad idag, så det tog ett tag.

Nu är det en låst artikel, var det detta offer som vittnade att GM vrålade "Allahu Akbar"?

Finnes ingen som vrålade det
Citera
2021-03-14, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Finnes ingen som vrålade det
Ett av offren har vittnat om detta i en intervju.
Citera
2021-03-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ett av offren har vittnat om detta i en intervju.

Och den enda som skall ha hört det är Lamotte
Citera
2021-03-14, 14:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Och den enda som skall ha hört det är Lamotte
Och den enda som har hört den intervju du länkade till är Karolina Skoglund på Expressen.
Citera
2021-03-14, 14:19
Medlem
Citat:
Och den enda som har hört den intervju du länkade till är Karolina Skoglund på Expressen.

Något mer trovärdig än Lamotte, även om vanliga pressen inte är 100 den heller
Citera
2021-03-14, 14:23
Medlem
Troians avatar
Citat:

Går förstås inte att jämföra Lamotte med en etablerad reporter på Expressen, men en annan stor skillnad är ju att det i Expressen framträder BO med namn och bild. Lamotte hänvisar till ett anonymt vittne (brottsoffer).
Citera
2021-03-14, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Något mer trovärdig än Lamotte, även om vanliga pressen inte är 100 den heller
Som jag tidigare skrivit. Ifall Lamotte skulle ljuga om detta så blir det avslöjas när FUP:en blir offentlig. Jag tror faktiskt inte han ljuger om något som han VET kommer att avslöjas inom kort.

Sen fattar jag inte riktigt varför ni grindvakter fäster så stor betydelse vid just denna detalj.

Alla partier som röstade för Gymnasielagen är gemensamt ansvariga för allt dessa afghaner hittar på. Alldeles oavsett om dom skriker något under tiden eller inte.
Citera
2021-03-14, 14:30
Medlem
Citat:
Som jag tidigare skrivit. Ifall Lamotte skulle ljuga om detta så blir det avslöjas när FUP:en blir offentlig. Jag tror faktiskt inte han ljuger om något som han VET kommer att avslöjas inom kort.

Sen fattar jag inte riktigt varför ni grindvakter fäster så stor betydelse vid just denna detalj.

Alla partier som röstade för Gymnasielagen är gemensamt ansvariga för allt dessa afghaner hittar på. Alldeles oavsett om dom skriker något under tiden eller inte.

Det hade lika gärna kunnat vara en påtänd Svensk, då hade Ni Sverigevänner inte ens brytt Er skriva i någon tråd...
Nu råkade det bara en vilsen påtänd förvirrad invandrare...
Jag ser det som lika hemskt Ovadsett vem som gjort det, och hudfärgen saknar betydelse
Tyvärr ser inte sånna som du på saken
Citera
2021-03-14, 14:37
Medlem
Troians avatar
Citat:

Ja, du skrev det förut. Jag argumenterar att om Lamotte ljuger behöver det inte alls framgå i FUP att Lamotte ljuger. Se:

(FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Citat:
Jag vet inget om Lamottes IQ. Men att ljuga om en sån här grej, som man VET kommer att avslöjas så fort det släpps en FUP kräver nog att man närmast är efterbliven.

edit.
"Vittnet" skall, vad jag förstå, vara ett av offren.

Om det nu är så att vittnet uppgett detta för Lamotte, hur vet du då att det skulle framgå i FUP?

Vittnet kanske inte berättar det i förhör?

Lamotte kan också också hävda att vittnesmålet inte verkar ha antecknats i förhöret ”Eventuellt har det tagits bort efter order från högsta polisledningen”, vilket Lamottes fans sannolikt snabbt skulle acceptera.

Eller bara ”Jag vet bara vad den skadade sa till mig, varför det inte framgår i förundersökningsprotokollet vill jag inte spekulera i.” Med hänvisning till källskyddet kan han heller inte säga vilket av brottsoffren som uppgett detta.

Finns många utvägar! Men om det inte står något om det i FUP så tror jag ändå faktiskt inte att det blir någon vidare affär av det.

Du besvarade inte det.

Dessutom kan ju uppgiften vara felaktig utan att Lamotte ljuger.
Senast redigerad av Troian 2021-03-14 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in