2021-03-14, 11:54
Medlem
asylsokandnarkomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Medium-input betvivlar jag hjälper i situationen.
Däremot en god genomgång av säkerhetsföreskrifter gällande uttag av explosiva
Kvalificerad psykologhjälp alt präst för militärpersonal ang trauman
En oberoende sanningskommission till FM som utreder fallet

Fler åtgärder................ Ifylles gärna av kommentatorer

Ja hjälp med att utreda fallet. Svensk polis kommer knappt någonstans utan bevis, helst sådana där gm fångas av kameran innan dådet.
Annars lägger de ner.
Citera
2021-03-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylsokandnarkoman
Ja hjälp med att utreda fallet. Svensk polis kommer knappt någonstans utan bevis, helst sådana där gm fångas av kameran innan dådet.
Annars lägger de ner.
Fallet behöver mer uppmärksamhet i media så det inte glöms bort. Jag tror famlijen behöver göra ett uttalande över sitt missnöje offentligt för att polisen ska känna lite press.
Citera
2021-03-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
resten borttaget

Dinpappastjej, vet inte din ålder men du får mycket personliga frågor angående din relation och kommunikation med DA. Se till att du inte fördärvar ditt liv genom att lägga ut dig i ett forum som detta. Flashback tycks inte vara bland de bästa av ställen. Allt gött.
Citera
2021-03-14, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kidnappning, som det misstänktes i början, kan bara vara från @Malmen1 som hävdar bestämt han såg D i en ljus Volvo i Jordbro dagar efter DA försvunnit. Var det så att man försökte tvinga honom att tex stjäla saker från sitt jobb? Saker till kriminella, saker till politiska, säger inte organisationer utan mer som "organiserade individer" som vi vet finns i detta landet? (Bara alla isis-återvändare, akilov, andra terrorister som uppenbarligen vistats här, som ex. Dessa finansierar väl delvis sina verksamheter med kriminalitet, sägs det?)
Var D "inblandad" bara genom att känna till fel personer och deras förehavanden? Eller mer? Ville dessa få D att göra något han vägrade in i döden? Därmed menar jag inte nödvändigtvis själmord utan hot, misshandel, tortyr.... som var förgäves? Till slut mördades han, sprängdes för att dölja all misshandel ev. grym tortyr? Tror inte DA släpades till fyndplatsen med pulka som någon här föreslog =) Det var en "mötesplats" för vissa, tror jag, D tog sig dit på egna ben. Allt ser nu ut närmast som självmord. Bra, tystas snyggt och effektivt med den hänvisningen.
Vad var det för "affärsman" som blev rånmördad i Sheraton två dgr efter D's försvinnande? Rättegång nu i dagarna men vet inte vilken tingsrätt i Sthlm. Gärningsmänen här två ynglingar, födda -00 (som tilldelats uppdraget?). Intressanta sammanträffanden i det fallet. Första vittnet är även en "polack" som bor i Jordbro/Västerhaninge. Rånbytet en väska? Innehållet lär ha varit - vad - finns vittnen som berättar om det. Dessa vittnar om varför personen var i Sverige och vad det fanns i hans rånade "kappsäck" . Dessa vittnen bor på Hornsgatan. Flera vuxna bor på den samma lägenheten, eventuella barn syns ju inte på ratsit.se undrar bara dessa trångbodda, är det på riktigt?
Detta är bara vidare spekuleringar av mig! Nog från mig, kommer inte älta detta mer, tiden får visa.

Bli nte för besviken bara, när det kommer visa sig att det bara var ett klassiskt självmord.
Citera
2021-03-14, 12:45
Medlem
asylsokandnarkomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Fallet behöver mer uppmärksamhet i media så det inte glöms bort. Jag tror famlijen behöver göra ett uttalande över sitt missnöje offentligt för att polisen ska känna lite press.

Instämmer.
Familjen måste kämpa på för att ta reda på vad som hänt. Det är mkt tystnad kring detta.
Som jag nämnde tidigare, familjen kan ta kroppen till ett annat land för obduktion, ev kontaktar europeiska kommissionen för vidare utredning. Och jag tror att det blir så.
Svensk polis verkar förberedda familj och allmänhet för locket på fallet. Mer av de kan man nog inte förvänta sig med tanke på att de verkar ha zero bevis på annat.
Citera
2021-03-14, 13:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMange
Var finns denna info att hitta? Att föräldrarna påstått detta..
om dom skrivit det har vi förstahandsinformation och kan således lägga ned alla andra teorier

Det har skrivits ett flertal gånger i denna gruppen om precis det du eftersöker, bara någon sida bakåt tex?
Föreslår att du åtminstone läser igenom lite grann när du hoppar in i en tråd såhär så att allt slipper upprepas hela tiden..🤦🏼‍♀️
Citera
2021-03-14, 13:15
Medlem
sneervs avatar
Japp jag hade tydligen fel om olycka. Självklart ska vi inte misstro en google översatt kommentar från hans mor! Han vart helt enkelt bomb mördad! Men av vem?

Och varför denna mörkning från polisen? Ja frågorna är många men kommer vi få svar? Enligt muslimsk tradition så ska väll kroppen ner i jorden direkt? Obduktion fördröjer bara begravningen och ogillas av muslimer!

Så denna gåta kommer nog kanske aldrig få några svar.
Citera
2021-03-14, 13:24
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Japp jag hade tydligen fel om olycka. Självklart ska vi inte misstro en google översatt kommentar från hans mor! Han vart helt enkelt bomb mördad! Men av vem?

Och varför denna mörkning från polisen? Ja frågorna är många men kommer vi få svar? Enligt muslimsk tradition så ska väll kroppen ner i jorden direkt? Obduktion fördröjer bara begravningen och ogillas av muslimer!

Så denna gåta kommer nog kanske aldrig få några svar.
Vad gör att du tror han har blivit mördad?
Citera
2021-03-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bli nte för besviken bara, när det kommer visa sig att det bara var ett klassiskt självmord.

Nej då, inte besviken eller förvånad, ingentig faktiskt. Livet går vidare, tyvärr med kriminalitet, politiska motsättningar upptill terroattacker, så även med psykisk ohälsa, självmord, bland så mycket annat trgiskt.
Hur mycket har vi inte fått höra om olika samhällsfunktioners resursbrister? Återstår C. Läckberg, J. Quillou ellen någon krim.romanförfattere som i framtiden löser detta 😉 (skämt, om det är tillåtet här).
Citera
2021-03-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nej då, inte besviken eller förvånad, ingentig faktiskt. Livet går vidare, tyvärr med kriminalitet, politiska motsättningar upptill terroattacker, så även med psykisk ohälsa, självmord, bland så mycket annat trgiskt.
Hur mycket har vi inte fått höra om olika samhällsfunktioners resursbrister? Återstår C. Läckberg, J. Quillou ellen någon krim.romanförfattere som i framtiden löser detta 😉 (skämt, om det är tillåtet här).
Fallet skulle kunna passa bra in i Anders Jallais serie. Han har "löst" lite allt möjligt, från estonia till palmemordet.
Citera
2021-03-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Fallet skulle kunna passa bra in i Anders Jallais serie. Han har "löst" lite allt möjligt, från estonia till palmemordet.

Det kanske kommer, vi får se vilka obegripligheter läggs fram för oss att tugga under dagarna som kommer, tänker jag 🤔
Citera
2021-03-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aelizabeth
För mig känns det logiskt att det är självmord via sprängning i just denna skreva, långt bort för att inte bli hittad så lätt förstås. Och förmodligen så hade han hoppats på att skalvet skulle bli grövre så att ”grottan” skulle gå sönder ännu mer och att han skulle bli helt begravd i stenblock.
Det som dock är lite motsägelsefullt är att han faktiskt skrev till bekanta vart han skulle...såå ville han bli hittad eller inte? Om han verkligen inte ville bli hittad så känns det som att han skulle ha kunskap till att förbli evigt försvunnen efter sitt självmord. Och ville han bli hittad så skulle det väl finnas sätt att hittas lite mer lättillgängligt? Och om han ville bli hittad, varför då välja att sarga kroppen på ett sådant vis så att det skulle bli en mardröm för hans närstående?
En alternativ teori är väl att han kanske gick dit för att tjuvsmälla lite (väldigt kul att spränga med c4/c5, om man gillar stora smällare älskar man det), han kanske tände stubinen och skulle smälla nere i grottan, råkade halka/ramla ner med den tända sprängladdningen och poff så var han död...

Långsökt men dummare saker har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in