2021-03-14, 09:32
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Samtliga utpekade pratar utmärkt svenska enligt mycket nära källor.

Inte i text på skärmdumparna i alla fall.
"Utmärkt", det tror jag inte.

2/3 var dessutom babbar. De för med sig en mkt dålig värdegrund, de tycker inte om svenskar, och allra minst äldre svenskar.
Citera
2021-03-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Läs inlägget och referensen igen.

Trodde du var ironisk men ok.

Citat:
Ursprungligen postat av t0maten
När en sjuksköterska slår upp en patient utan att ha ha hen som patient så blir oftast sjuksköterskan av med jobbet och i grövre fall även leg. Så det är ganska troligt att dom blir av med jobb/leg.
Har jobbat på en region och patientsäkerheten tas på allvar.

Kan tänka mig att sköterskor lätt får kicken men med läkare är det en helt annan sak. De är lite som poliser faktiskt, kommer undan med väldigt mycket. Tror inte att dessa kärringar kommer bli av med sina legitimationer. Ett av ludren är ju till och med släkt med en högt uppsatt politiker. Att vidta någon sorts åtgärder mot de andra två haggorna vore så klart rasistiskt. Så de kommer nog undan.
Citera
2021-03-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Inte i text på skärmdumparna i alla fall.
"Utmärkt", det tror jag inte.

2/3 var dessutom babbar. De för med sig en mkt dålig värdegrund, de tycker inte om svenskar, och allra minst äldre svenskar.

Kan lova dig att deras etniska bakgrund inte spelar någon som helst roll. Har träffat på så många idiotkärringar inom vården och den enda gemensamma nämnaren jag har kunnat se är att de har alla varit just KÄRRINGAR.
Citera
2021-03-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Kan lova dig att deras etniska bakgrund inte spelar någon som helst roll. Har träffat på så många idiotkärringar inom vården och den enda gemensamma nämnaren jag har kunnat se är att de har alla varit just KÄRRINGAR.

Har någon journalist med tyngd hängt ut läkarna med namn etc? Har de blivit av med legitimationen?
Någon jäkla ordning får det allt börja bli i vår kaosmaskin till vårdapparat. Vi kan börja med att kräva läkare som håller etik och tystnadsplikt som hederssaker.
Citera
2021-03-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Har någon journalist med tyngd hängt ut läkarna med namn etc? Har de blivit av med legitimationen?
Någon jäkla ordning får det allt börja bli i vår kaosmaskin till vårdapparat. Vi kan börja med att kräva läkare som håller etik och tystnadsplikt som hederssaker.

Finns inga journalister med "tyngd" i det här landet, men jag förstår att du syftar på mainstreammedia. Nej jag har inte sett dem nämnas där. Legitimationerna kommer de inte bli av med, läkarslöddret håller varandra bakom ryggen precis som snutfittorna gör.

Kärringar har ingenting att göra ute i arbetslivet överhuvudtaget, de förstör precis alla områden. Allt de tar i blir till skit.
Citera
2021-03-14, 10:23
Medlem
Citat:
Finns inga journalister med "tyngd" i det här landet, men jag förstår att du syftar på mainstreammedia. Nej jag har inte sett dem nämnas där. Legitimationerna kommer de inte bli av med, läkarslöddret håller varandra bakom ryggen precis som snutfittorna gör.

Kärringar har ingenting att göra ute i arbetslivet överhuvudtaget, de förstör precis alla områden. Allt de tar i blir till skit.

Definiera mainstreammedia. Alla som får presstöd? Mest lästa tidningar?

Lägg inte ord, tankar och åsikter i munnen på folk. Du skriver som du har förstånd till!
Citera
2021-03-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Misstänkta brott mot tystnadsplikt med fängelse i upp till ett år i straffskalan:

"tre läkare som är verksamma i Region Stockholm har hånat och hängt ut patienter i en Facebookchatt. I chatten finns flera patientjournaler bifogade med kommentarer som ”idiot”. Bland de som hånas finns bland annat en patient med cancer. När vi når en av läkarna slänger hon på luren och raderar sitt Facebookkonto."

https://samnytt.se/avslojar-lakarna-hanar-och-hanger-ut-sina-patienter-i-chatt/

Jag kan bekräfta att mörkertalet är ENORMT! Förfarandet är tyvärr mer regel än undantag och jag har påpekat detta i många år utan resultat. Nu kanske det uppmärksammas lite mer.
Detta händer inom alla verksamheter, det kallas ventilera. Man beter sig proffisionellt även när ens kunder/klienter säger de dummaste sakerna. Helt naturligt att man måste få spy av sig någon stans.
Citera
2021-03-14, 10:28
Medlem
Citat:
Definiera mainstreammedia. Alla som får presstöd? Mest lästa tidningar?

Lägg inte ord, tankar och åsikter i munnen på folk. Du skriver som du har förstånd till!

Definiera "journalist med tyngd" i stället kanske.
Citera
2021-03-14, 10:32
Medlem
Citat:

Vass penna. En medvetenhet om sin egen subjektivitet.
Citera
2021-03-14, 10:33
Medlem
Citat:
Vass penna. En medvetenhet om sin egen subjektivitet.

Och vad skulle det spela för roll i ett fall som detta?
Citera
2021-03-14, 10:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Janne Josefsson.
Citera
2021-03-14, 11:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Janne Josefsson.

Journalist med tyngd...

Det valde Janne Josefssons redaktion att dölja för tittarna.
https://www.expressen.se/gt/tv-tittarna-fick-inte-se-sanningen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in