2021-03-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Var har du lyssnat?😳😳😳🙌🏻

Prime Crime på youtube
Citera
2021-03-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Ja att överföra pengarna till eget konto vid ett rån/dubbelmord måste vara topp 10 det mest idiotiska en människa kan göra , säger en del om C:s iq eller rättare sagt hans icke iq. Kåkarna är fulla av efterblivna , han blir en i mängden bara men han lär nog inte ha utrymme för att vara lika stöddig och manipulativ. Han verkade dessutom inte se allvaret i händelsen för att när han satt på häktet så skrev han brev till sin flickvän där han bedyrade sin kärlek samt bönade och bad att hon skulle stanna och att dom skulle flytta till Gbg så snart "det här är över" puckot fattade inte hur överbevisad han var redan från första stund.
Det sägs ju det att en stor del av dom som sitter i fängelse har någon diagnos eller kanske lägre IQ så det är väl därför dom hamnar där. Det är nog så att "boken redan är skriven" redan när dom föds.
Citera
2021-03-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Eller jävligt snåla som man läst i FUP.
Kan också ha varit mycket känslor för gamla ärvda saker.
Citera
2021-03-13, 16:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja men att tränga sig in i någons hem, är inte det ganska allvarligt eller är det helt normalt?

Du syftar nog egentligen på att redan rån är kriminellt. Tänker man efter en aning så är det extremt allvarligt redan i sig självt att under vapenhot tränga sig in hos någon. Utan maskering. Jag skulle kunna misstänka att det i så där 7 av tio fall slutar med att nån dör. Straffet kunde gott o väl vara högre. Möjligen är haken här då kanske ändå att rätt få personer anser att grov förbrytelse är ett vettigt sätt att umgås på. I långa loppet.
Citera
2021-03-13, 17:46
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Riktigt jävla efterblivna idioter, dessa två.
Båda två är också helt uppenbarligen skyldiga för morden.

Sveriges lagar behöver en genomgång, så att det inte blir lika enkelt att skylla på varandra och på så sätt slippa straff. Ett par år på kåken gör ju ingen nytta, utan kostar tyvärr bara massa pengar. De kommer inte att vara bättre människor när de kommer ut.

Rehabilitering fungerar inte. Det bästa hade bara varit om de fick somna in.
Senast redigerad av EmilSladdertask 2021-03-13 kl. 17:51.
Citera
2021-03-13, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är i mordet på SD som 2 hovrättsråd har en skiljaktig menining.Dessa två som är skiljaktiga vill att VK ska dömas till 16 år för mord på Susanne I råndelen är dom två hovrättsråden eniga med majoriteten. VK ska dömas till rån av normalgraden.

Står tydligt och klart i domen.

Jag har inte läst hela deras text.
Om varför dom motsatte sig domen.

Oavsett anser jag att V borde dömts för Grovt Rån enl min förklaring innan.

Du får tycka vad du vill, tråden får tycka vad den vill, Hovrätten får döma hur dom vill.
Jag anser att V har deltagit i ett fruktansvärt grovt rån, och borde dömas därefter.
Citera
2021-03-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Förvånad över att det inte är fler som reagerar över att två nämndemän tillsammans med en domare under utbildning (assessor) kör över de två ordinarie domarna.

Visst är det ovanligt och det blir intressant hur det går med överklaganden till HD. Det är stor skillnad på att sitta 4 år mot 16 år som de skiljaktiga hovrättsråden ville se VK dömd till för mordet på Susanne. Att reaktionerna inte blivit större i tråden beror nog till del på att aversionen mot CÖ är starkast och att han faktiskt döms för morden på både Lars och Susanne. Det här målet hade kunnat sluta på många sätt.
Citera
2021-03-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Visst är det ovanligt och det blir intressant hur det går med överklaganden till HD. Det är stor skillnad på att sitta 4 år mot 16 år som de skiljaktiga hovrättsråden ville se VK dömd till för mordet på Susanne. Att reaktionerna inte blivit större i tråden beror nog till del på att aversionen mot CÖ är starkast och att han faktiskt döms för morden på både Lars och Susanne. Det här målet hade kunnat sluta på många sätt.
Absolut, CÖ hade helt kunnat frias från båda morden lika gärna. Men inte ens i media ser man att någon verkar ha uppmärksammat det vilket är väldigt konstigt för det är kanske det mest uppmärksammade fallet 2020. Frågan är hur väl utrett det är med "tillsammans och i samförstånd"? Finns det något här som kan ändra praxis? För det är väl i sådana fall det enda som skulle kunna göra att HD beviljar prövning.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-03-13 kl. 23:41.
Citera
2021-03-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Jag tror att ingen i tråden vill diskutera det här så mycket för alla är livrädda för att resultatet blir att båda går fria för mord pga fullständiga bevis. Jag tycker att det verkar sannolikt att CÖ mördat Lars eftersom han berättade för V att han pratat med Lars när han gurglade. När det gäller Suzanne kan det ha varit hur som helst. Det kan ha varit en av dom eller båda två. Jag kan inte se några bevis alls på vem det var. Möjligtvis kan man tänka sig att CÖ haft störst intresse av att hon skulle dö eftersom hon annars kunnat vittna om att det inte var Viktor som mördade Lars.
Citera
2021-03-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att ingen i tråden vill diskutera det här så mycket för alla är livrädda för att resultatet blir att båda går fria för mord pga fullständiga bevis. Jag tycker att det verkar sannolikt att CÖ mördat Lars eftersom han berättade för V att han pratat med Lars när han gurglade. När det gäller Suzanne kan det ha varit hur som helst. Det kan ha varit en av dom eller båda två. Jag kan inte se några bevis alls på vem det var. Möjligtvis kan man tänka sig att CÖ haft störst intresse av att hon skulle dö eftersom hon annars kunnat vittna om att det inte var Viktor som mördade Lars.

Kanske att folket i tråden inte har svårt att förstå hovrättsdomen. För mig är den glasklar. VK ska inte dömas för varken medhjälp eller medgärningsmannaskap till morden. Är det någon här som agerat fel skulle jag påstå att det är åklagaren vad gäller åtalspunkterna. Jag skulle inte alls vara obekväm med att en av åtalspunkterna kunde varit grovt vållande till annans död. Möjligtvis den rekvisiten skulle VK torskat på. Bara det att åklagaren höll på slarva bort mordet på Lars säger väl allt om hennes inskränkta tänkebanor vad gäller dessa två mord.
Citera
2021-03-14, 10:15
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du syftar nog egentligen på att redan rån är kriminellt. Tänker man efter en aning så är det extremt allvarligt redan i sig självt att under vapenhot tränga sig in hos någon. Utan maskering. Jag skulle kunna misstänka att det i så där 7 av tio fall slutar med att nån dör. Straffet kunde gott o väl vara högre. Möjligen är haken här då kanske ändå att rätt få personer anser att grov förbrytelse är ett vettigt sätt att umgås på. I långa loppet.

Tyvärr har vi nog ingen separat definition i Sveriges lagbok för där någon tränger sig in beväpnad i någons hem med syfte att råna personen eller personerna. På engelska kallat home invasion robbery. I andra länder och vissa av USAs delstater ses detta som ett särskilt allvarlig brott och ger mycket högre straff än vanligt rån. Hade det varit på medeltiden hade det här ansetts som ett särskilt avskyvärt brott där inte ens dödsstraff hade varit tillräckligt utan brottslingarna hade dömts till rådbråkning.

Endast fyra år för detta grova brott är rena hånet anser jag. Särskilt som hans medbrottsling fick livstid.
Citera
2021-03-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Tyvärr har vi nog ingen separat definition i Sveriges lagbok för där någon tränger sig in beväpnad i någons hem med syfte att råna personen eller personerna. På engelska kallat home invasion robbery. I andra länder och vissa av USAs delstater ses detta som ett särskilt allvarlig brott och ger mycket högre straff än vanligt rån. Hade det varit på medeltiden hade det här ansetts som ett särskilt avskyvärt brott där inte ens dödsstraff hade varit tillräckligt utan brottslingarna hade dömts till rådbråkning.

Endast fyra år för detta grova brott är rena hånet anser jag. Särskilt som hans medbrottsling fick livstid.
Man kan tycka så. Jag tycker att det du beskriver om hur vissa av USAs delstater ser på saken låter helt rätt.
Som det är nu, får ju alla som bor i villor och lite ensliga hus vara livrädda. Det är väl lite svårare att ta sig in i lägenheter fast inte omöjligt förstås om man kan lura sig in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in