2021-03-13, 12:44
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar hur mycket ångest den killen har. Glädjer sig nog åt att snart får han träffa likasinnade och bli garanterat serverad mat varje dag. Och damerna kommer nog vad det lider.

Det är aldrig kul att förlora sin frihet , där inne blir han en looser i mängden bara och det blir låååång tid att spendera. Vad många räknar som bästa åren i livet totalt bortkastade. Han kommer ut som ett än mer avdankat vrak.
Senast redigerad av EjSvensk 2021-03-13 kl. 12:51.
Citera
2021-03-13, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Det är aldrig kul att förlora sin frihet , där inne blir han en looser i mängden bara och det blir låååång tid att spendera. Vad många räknar som bästa åren i livet totalt bortkastade. Han kommer ut som ett än mer avdankat vrak.
Det lustiga i kråksången är att han överförde parets pengar till sitt eget eländiga konto, så han var lättspårad. Jag undrar hur han kommer tas emot på Kumla och på den ort han sen kommer placeras. Något klantigare har nog sällan skådats.
Citera
2021-03-13, 12:58
Medlem
Förvånad över att det inte är fler som reagerar över att två nämndemän tillsammans med en domare under utbildning (assessor) kör över de två ordinarie domarna.
Citera
2021-03-13, 13:10
Bannlyst
En detalj som jag tycker är anmärkningsvärd är att VK påstår att Susanne ska ha frågat "vad hände med Lars?". Samtidigt säger VK att Han från sovrummet - där han enligt egen utsago var helt passiv - hörde en smäll.

Huset är inte stort.

Om VK hörde smällen hörde Susanne den också. Om Lars gurglade hördes det också. Och hur troligt är det att Lars var helt tyst innan han mördades? Inte troligt. Inte troligt alls faktiskt.

Såväl Susanne som VK måste ha förstått och hört vad som hände, utan tvekan. Detta borde ju ha utlöst panik hos dem båda... Tumult MÅSTE väl nästan ha uppstått i samband med detta?

HovR skriver att det är uteslutet att någon annan än CÖ och VK mördade paret. Tillsammans med besvärande omständigheter som diskussionerna om bl a skjutvapen och kniv innan rånet, fotavtryck på rygg, Susannes hårstrå på passagerarsidan i bilen, det faktum att VK själv initierade rånet genom att knacka på och tränga sig på och det... Ja, jag har svårt att se att det här inte ens är medhjälp för VK:s del. En nykter människa förstår ju att det här kunde sluta illa. För varför gick man inte in när ingen fanns hemma istället, om CÖ nu ändå var så övertygad om att pengarna fanns i huset?
Citera
2021-03-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Inget som har med fallet att göra men nån som sett hur det ser ut i huset? Miljonärer men ser ut som i en etta i Rosengård. Omoderna möbler, kök, soffor, tapeter, gardiner, golv. ser för jävligt ut.

Anspråkslösa människor som levde ett enkelt liv och inte mätte lycka i materiella ting. De hade valt bort "ljust & fräscht". Vi noterar att det inte sammanfaller med din smak.
Citera
2021-03-13, 14:40
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lustiga i kråksången är att han överförde parets pengar till sitt eget eländiga konto, så han var lättspårad. Jag undrar hur han kommer tas emot på Kumla och på den ort han sen kommer placeras. Något klantigare har nog sällan skådats.

Ja att överföra pengarna till eget konto vid ett rån/dubbelmord måste vara topp 10 det mest idiotiska en människa kan göra , säger en del om C:s iq eller rättare sagt hans icke iq. Kåkarna är fulla av efterblivna , han blir en i mängden bara men han lär nog inte ha utrymme för att vara lika stöddig och manipulativ. Han verkade dessutom inte se allvaret i händelsen för att när han satt på häktet så skrev han brev till sin flickvän där han bedyrade sin kärlek samt bönade och bad att hon skulle stanna och att dom skulle flytta till Gbg så snart "det här är över" puckot fattade inte hur överbevisad han var redan från första stund.
Senast redigerad av EjSvensk 2021-03-13 kl. 14:52.
Citera
2021-03-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Anspråkslösa människor som levde ett enkelt liv och inte mätte lycka i materiella ting. De hade valt bort "ljust & fräscht". Vi noterar att det inte sammanfaller med din smak.

Eller jävligt snåla som man läst i FUP.
Citera
2021-03-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Eller jävligt snåla som man läst i FUP.
Sparsamma. Man kan gå i pension tidigare om man har pengar på banken. Man kan göra vad man vill. Men börjar man ösa ut pengar så tar det slut. Handlar nog mer om klokhet än snålhet.
Citera
2021-03-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Han vill nog bara ta sina 4år, in och vända på kåken och sen gå vidare med sitt liv.
Tyvärr kommer detta följa honom för resten av hans liv.....Och det blir hans straff.
ALLA kommer veta.

Ja nog är han nöjd med utfallet. Det borde han vara. Sett till brottets utförande så hade de ju inte en snöbolls chans i h-lvete att komma undan.
Men alla kommer inte att veta, det kommer inte att följa honom hela livet. Som jag ser det/tror.

Om några år är detta brott bortglömt hos allmänheten. Hur många fler liknande mord/dubbelmord kommer att ske inom de närmsta åren.

En flytt till annan ort och ett namnbyte så är saken biff för fanskapet. Ingen lär veta.
Citera
2021-03-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jodå det stämmer, men det var ändå två rejäla jurister som INTE stod bakom den domen, och jag väljer att kliva in i deras led.
Morden skall han frias ifrån och det håller jag med om, för i mina ögon så har han inte dödat nån av dom och skall således inte heller dömas för det.
Däremot så anser jag att han har deltagit i ett riktigt brutalt Rån, där båda offren har lidit nåt fruktansvärt. Han har tittat på medans kvinnan blir mördad för att sen kliva in över henne och fortsätta leta värdesaker. Han har tagit med plastfilm i syfte att åtminstone "tortera" för att tvinga fram vart pengar finns. Han har INTE sprungit från platsen när paret brutalt dödades utan stannade kvar för att fortsätta rånet.
Mm mm mm.
V har liksom inte brutit sig in genom altandörren och snott en dator.
Han har gemensamt och I samförstånd brutalt rånat paret. Oavsett om det var hans mening eller inte. Nä, detta är Grovt i mina ögon.
Men det spelar ingen roll vad jag eller du tycker, för ingen av oss dömer i målet.
Ha en underbar dag.

Det är i mordet på SD som 2 hovrättsråd har en skiljaktig menining.Dessa två som är skiljaktiga vill att VK ska dömas till 16 år för mord på Susanne I råndelen är dom två hovrättsråden eniga med majoriteten. VK ska dömas till rån av normalgraden.

Står tydligt och klart i domen.
Citera
2021-03-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja men att tränga sig in i någons hem, är inte det ganska allvarligt eller är det helt normalt?

Självklart är det här ett allvarligt rån men det faller inte under grovt rån. Hovrätten jämför bl a med prejudikatet NJA 2018.

https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/avgoranden/2018/34969/
Citera
2021-03-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nog är han nöjd med utfallet. Det borde han vara. Sett till brottets utförande så hade de ju inte en snöbolls chans i h-lvete att komma undan.
Men alla kommer inte att veta, det kommer inte att följa honom hela livet. Som jag ser det/tror.

Om några år är detta brott bortglömt hos allmänheten. Hur många fler liknande mord/dubbelmord kommer att ske inom de närmsta åren.

En flytt till annan ort och ett namnbyte så är saken biff för fanskapet. Ingen lär veta.
Japp. Flytt gäller. I lilla Vallentuna kan han inte stanna sedan. Han har inte dagligen blivit uppsmetad med foto i tabloiderna, som Peter Madsen ex.vis. Och folk glömmer lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in