2021-03-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tycker synd om Ebba. Du är en näthatare som inte ens drar dig för att använda hennes barn för att komma åt henne.

Det är faktiskt Ebba som kommer dragandes med de pyttesmå baaarnen hela tiden, som om de spelar någon roll i en fastighetsaffär.
2021-03-13, 18:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bolli? Vem är det? Har Bolli värderat stället till 5,7 miljoner? Är det något jag missat?
Bolli är en sajt på internätet som handlar om bostäder. Där vissas objekt som är till salu. Vad objekt säljs för och du kan även söka på din egen fastighetsbeteckning( om du bor i villa) och se vad de värderar att du skulle få för ditt hus. Du ser oxå hus stort huset och tomten är samt byggnadsår. Om man googlar Marielund 7,1 får man att de värderar det till närmare 5,7 miljoner.
Jag hävdar inte att de är säkrare än en mäklar värderingen. Bara att de finns och vad huset är värt enligt dom.
Men de borde ju ha större pålitlighet är Ebbas första värdering som inte finns iallafall.
Jag tror dessutom att de ligger ganska bra statistisk på sina värderingar om slutpris.
2021-03-13, 18:57
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förstår vad du menar, lagen förbjuder inte allt omoraliskt handlade.
Hade Esbjörn kontaktat Ebba, berättat att han ångrat sig, undrat om det funnits möjlighet att backa affären och Ebba sagt nej, då hade jag hållit med dig.
Men nej, han väljer att gå under jorden, för att senare använda den smutsiga taktiken att smutskasta henne i massmedia.

För övrigt.
Jag såg TV4s intervju, jag fick intryck av att han är en ganska arrogant jäkel.
Låt dig inte luras av mössan och glasögonen långt ut på näsan, jag tror skenet bedrar.

Tack för att du förstår vad jag menar (jag hade börjat misströsta på min förmåga att ge uttryck för det jag anser).

Det finns flera saker man kan lägga i potten tycker jag. Till exempel det brev Esbjörn sände till Ebba vari ha uttryckte sin ånger liksom försöken att få ett kontonummer att sända tillbaka handpenningen till.

Men vi lär aldrig få någon riktigt klarhet i alla detaljer (det finns en hel del saker det vore intressant att få veta mer om), men vi vet i alla fall att Esbjörn ångrat sig. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
2021-03-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nä verkligen inte. Det är nog därför du sett så lite om barnen, exmannen eller föräldrarna här. För vissa tycker att man har argument för sitt ifrågasättande utan att behöva smutskasta människor som inte är inblandade.
”Lite” om barnen och exmannen. De har vänts ut och in, det har varit flera sidor med spekulationer om falska adresser och var de bor egentligen. Det påstods till och med att det är morföräldrarna som sköter om barnen på heltid för att Ebba är ute och festar varje kväll. Men du ser nog inte det goda hatet som gynnar sin agenda.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-13 kl. 19:02.
2021-03-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är faktiskt Ebba som kommer dragandes med de pyttesmå baaarnen hela tiden, som om de spelar någon roll i en fastighetsaffär.
Du sänker dig djupare och djupare i dyn. Men var försiktig, för en vacker dag när du får syn på en reflektion av dig själv i en annan hatare så kan det hända att du fylls av avsky.
2021-03-13, 19:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är den goda vänstern som omyndigförklarar Esbjörn för att kunna använda honom som slagträ mot KD och Ebba Busch. När man slåss för allas lika värde så är alla medel tillåtna och inget offer är för stort så länge det är någon annan.
Ja den bittra högern omyndigförklar ju honom sen den dagen han skrev på kontraktet. Nu vet man ju inte om han ångrar sig på riktigt eller om han är påverkad av onda krafter utifrån. Jag tycker bara att det är rimligt att om han inte förstår sitt eget bästa nu. Så lär detta handikapp inte slagit ner som en bomb över honom i slutet på sommaren 2020. Utan det är sannolikt att han var lite ofärdig redan ett par månader innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Apropå fastighetspriser i Uppsala:
(Svt)

"Fler vill köpa villa
När det kommer till villor såldes 86 fler villor i fjol jämfört med föregående år, med en prisutveckling på 15 procent.

– Om man tittar på försäljningar i december sticker Uppsala ut jämfört med resten av landet. I Uppsala ökade det nästan 60 procent mot året innan, medan hela riket ökade 14 procent, säger Hans Flink."
Spännande, lägger man därtill på att renoveringsobjekt i de yttre storstads-regionerna är det inte alls otroligt att slutpriset skulle landa runt 6 miljoner.
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Lämna barnen utanför denna tråd!
Det görs definitivt.
2021-03-13, 19:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Bolli är en sajt på internätet som handlar om bostäder. Där vissas objekt som är till salu. Vad objekt säljs för och du kan även söka på din egen fastighetsbeteckning( om du bor i villa) och se vad de värderar att du skulle få för ditt hus. Du ser oxå hus stort huset och tomten är samt byggnadsår. Om man googlar Marielund 7,1 får man att de värderar det till närmare 5,7 miljoner.
Jag hävdar inte att de är säkrare än en mäklar värderingen. Bara att de finns och vad huset är värt enligt dom.
Men de borde ju ha större pålitlighet är Ebbas första värdering som inte finns iallafall.
Jag tror dessutom att de ligger ganska bra statistisk på sina värderingar om slutpris.
Varför skulle en onlinevärdering från Booli vara mer pålitlig än Ebbas första värdering? Känner du att 5,7 miljoner är rimligt med tanke på att Binninge fått huset värderat till cirka 4,6 miljoner? På vad sätt skiljer sig Booli från Ebbas och Binninges värderingar som skulle vara så mycket säkrare? Har Booli bättre tekniker?
2021-03-13, 19:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför skulle en onlinevärdering från Booli vara mer pålitlig än Ebbas första värdering? Känner du att 5,7 miljoner är rimligt med tanke på att Binninge fått huset värderat till cirka 4,6 miljoner? På vad sätt skiljer sig Booli från Ebbas och Binninges värderingar som skulle vara så mycket säkrare? Har Booli bättre tekniker?
För att Ebbas första värdering inte finns. Hennes andra är ett sms och en från Notar daterar två månader för sent.
Jag tror att den tredje värderingen oxå är för låg. Men jag kan verkligen se 4,6 som ett utgångspris om huset lagts ut på marknaden. Bolli tror att det skulle sluta på 5,7, jag tror det skulle sluta på över 6 miljoner.
2021-03-13, 19:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
För att Ebbas första värdering inte finns. Hennes andra är ett sms och en från Notar daterar två månader för sent.
Jag tror att den tredje värderingen oxå är för låg. Men jag kan verkligen se 4,6 som ett utgångspris om huset lagts ut på marknaden. Bolli tror att det skulle sluta på 5,7, jag tror det skulle sluta på över 6 miljoner.
Om du har rätt och Binninge hade anlitat en bättre mäklare för värderingen som kommit fram till att fastigheten var värd över 6 miljoner, ja då skulle faktiskt villkoret "uppenbart missförhållande till vederlaget" kunna vara uppnått. På ren svenska, att Ebba Busch köpt fastigheten till ett väsentligt lägre pris än den är värd.

Nu har Binninges värderingsman bara kommit fram till att fastigheten är värd några hundratusen mer än vad Ebba gett (innan avdrag) och därför kommer Esbjörn att gå förlorande ur tvistemålet, något han kanske inte skulle ha gjort om Binninge kommit med en värdering på över 6 miljoner.
2021-03-13, 19:35
Medlem
trngws avatar
Ebba-hatarna, som inte ens kan stava till sajten booli.se och således omöjligt kan ha varit där, ljuger som vanligt så hela trynet blir blått.

Jag gjorde precis en värdering av Marielund 7:1 på booli.se, och trots att det inte går att ange ett så dåligt skick på huset som föreligger, så blir värderingen följande.

Citat:
UNGEFÄRLIGT VÄRDE FÖR BOSTADEN
Marielund 7:1
≈ 4 500 000 kr
ett spann mellan 4 000 000 kr och 5 010 000 kr.
Hur har vi räknat ut det här då?
Värderingen är baserad på slutpriser för liknande objekt i bostadens närhet och på skicket du angav.

Justerat för marknadsförändringar det senaste halvåret och det sämre skicket landar booli.se värdering lägre än det pris Esbjörn bestämde.
2021-03-13, 19:37
Medlem
trngws avatar
Så där har vi ytterligare en värdering, även denna värderare utvald av Ebba-hatarna själva, som bekräftar att Ebba inte betalat för lite.
2021-03-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Tack för att du förstår vad jag menar (jag hade börjat misströsta på min förmåga att ge uttryck för det jag anser).

Det finns flera saker man kan lägga i potten tycker jag. Till exempel det brev Esbjörn sände till Ebba vari ha uttryckte sin ånger liksom försöken att få ett kontonummer att sända tillbaka handpenningen till.

Men vi lär aldrig få någon riktigt klarhet i alla detaljer (det finns en hel del saker det vore intressant att få veta mer om), men vi vet i alla fall att Esbjörn ångrat sig. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
Ett rekommenderat brev, som aldrig kommit fram och som inte har ett inlämningskvitto - har det ens funnits.
Eftersom ytterst få människor kan läsa imaginära brev som bara skrivits i fantasin så förstår jag att Ebba inte insett vad han menade. Kanske borde Ebba tagit kontakt med TV4:as Det Okända och fått dem att reda ut vad som stod i brevet som aldrig skrevs och som bara fanns i fantasin.

När Ebba trots allt på omvägar (media) fått har att någon gett uttryck för att gubben ångrat sig (aldrig direkt från Esbjörn) så försökte hon kontakta honom - men han hade ju redan försvunnit från jordens yta.
Senast redigerad av martinator 2021-03-13 kl. 19:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in