2021-03-13, 22:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Haha nu börjar du få jävligt svårt,
"Nej, vi har inte högre dödstal än Sverige sett till förutsättningarna"
det var det dumaste hittills.

Ni är bland dom sämsta i världen och du kan slingra dig men ALLA vet och ser detta
Sämst tror jag nog samtliga experter är överens om är Sverige.
Citera
2021-03-13, 22:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Trialsite news om Ivermectin.

"Ivermectin for COVID-19 in Peru: 14-fold reduction in nationwide excess deaths, p=.002 for effect by state, then 13-fold increase after ivermectin use restricted:

Why did the mainstream media (e.g. CNN and New York Times) also pounce so fast on the story when so many positive trials have gone by without any interest? Critics of the positive result studies involving ivermectin have tossed indiscriminate criticism involving study design and study quality. Not surprisingly, none of the issues or concerns, including potential conflict of interest with direct pharmaceutical industry payments during the study raise even a word. And what about protocol violations in the study, including 38 switched ivermectin and placebo doses, failure of blinding and other considerations, such as the fact that there are widespread over the counter (OTC) ivermectin sales in the same city where the trial site is located. With nearly identical adverse events in both the ivermectin and control groups, just a number of questions mount. Why aren’t the experts out there critiquing this study? Is the Ivermectin finding in this case serving some underlying pecuniary interest?"

https://youtu.be/VwqCuqCE4aU
Citera
2021-03-13, 22:46
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vi har mindre antal smittade per invånare in vad Sverige har.

Go figure.

Vad extremt dålig allmänhälsa ni måste ha då!
Ni dödar ju era medborgare som flugor..
Citera
2021-03-13, 22:56
Medlem
SodaFointains avatar
Nu kommer väl mindre personer i fas 4 vaccinera sig om de beställer in sputniks vaccin
Citera
2021-03-13, 22:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vad extremt dålig allmänhälsa ni måste ha då!
Ni dödar ju era medborgare som flugor..
Jag skulle nog vilja påstå att om Sverige hade agerat på samma sätt som UK så hade Sverige haft under 1,000 döda. Eller åtminstone i den socknen.
Citera
2021-03-13, 22:59
Medlem
Citat:
Vi har mindre antal smittade per invånare in vad Sverige har.

Go figure.
Fast ”ni” har ju betydligt högre dödstal och svårt sjuka än ”vi”. Antalet förkylda är ganska ointressant.
Citera
2021-03-13, 23:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Fast ”ni” har ju betydligt högre dödstal och svårt sjuka än ”vi”. Antalet förkylda är ganska ointressant.
Jaha. Fast nu gällde ju diskussionen i vilken mån respektive land har varit lyckosam i arbetet att stoppa smittan.

Och då får man utgå ifrån att ett lägre antal smittade är det som räknas. Eller hur?

PS.
Har vi verkligen fler "svår sjuka"? Hur mäter du det?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Skolorna har INTE varit stängda. Är du dum i huvudet?

Jag tror att du är det tyvärr. Inte konstigt att det går åt helvete för UK när såna som du förser de beslutande med dataunderlag.

BBC ljuger säkert om situationen
https://youtu.be/uVT7-uaJn8U

Du ska väl komma och påstå att hemundervisning är lika med att skolan inte är stängd. Undervisa en 6-åring via Zoom är säkert klockrent, framgår i all tydlighet av BBC:s inslag.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Jag skulle nog vilja påstå att om Sverige hade agerat på samma sätt som UK så hade Sverige haft under 1,000 döda. Eller åtminstone i den socknen.

Ni måste haft en otrolig ”otur” helt enkelt..
Citera
2021-03-13, 23:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jaha. Fast nu gällde ju diskussionen i vilken mån respektive land har varit lyckosam i arbetet att stoppa smittan.

Och då får man utgå ifrån att ett lägre antal smittade är det som räknas. Eller hur?

PS.
Har vi verkligen fler "svår sjuka"? Hur mäter du det?

Klassisk "operationen lyckades men patienten dog" du håller på med.
Citera
2021-03-13, 23:06
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Sputnik-vaccinet till Sverige i Juni, haha. Lycka till att få folk att ta det. Jag blir hellre utan.
Jag tar 1000 gånger hellre Sputnik än Astra-vaccinet.
Citera
2021-03-13, 23:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag tror att du är det tyvärr. Inte konstigt att det går åt helvete för UK när såna som du förser de beslutande med dataunderlag.

BBC ljuger säkert om situationen
https://youtu.be/uVT7-uaJn8U

Du ska väl komma och påstå att hemundervisning är lika med att skolan inte är stängd. Undervisa en 6-åring via Zoom är säkert klockrent, framgår i all tydlighet av BBC:s inslag.
Skolorna har INTE varit stängda. Det är DU som är så urbota dum i huvudet att du inte kan ta in information.

1. Skolorna har INTE varit stängda.
2. Alla elever med föräldrar som har key-worker status har fått undervisning i skolan precis som vanligt.
3. Alla elever med särskilt utbildningsbehov har fått undervisning i skolan precis som vanligt.
4. Alla elever som identifierats som särskilt sårbara har fått undervisning i skolan precis som vanligt.

Summa: Skolan har inte varit stängd. Den har opererat precis som vanligt med ett litet reducerat antal elever (min egen gissning ligger på 60-70% av eleverna varit i skolan som vanligt). Det är bara du som är komplett dum i huvudet som inte förstår detta.

Sluta läs löpsedlar och lyssna på oss som kan det här, det är mitt råd.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-13 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in