2021-03-13, 22:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Fan, alla här är yra som höns. Esbjörn har sju bilar registrerade på sig, men det står bara två på tomten.

Tack för klargörandet!
2021-03-13, 22:41
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tja nu är det ju bevisat att Ebba fick brevet och det är bekräftat att hon tog till sig innehållet. Men annars är ju inte imaginära handlingar speciellt ovanliga. Ebba har ju tillexempel hänvisat till inte mindre än två imaginära värderingar. Jag vet att Notars finns, men inte när den är gjord. ?

Var någonstans har du sett att Ebba hänvisar till två imaginära värderingar. Det måste ju innebära att det finns fyra? Notar, Densia samt två mållganvärderingar?

Edit: På sin Facebook skriver hon om EN värdering. Var talar hon om den andra?
Senast redigerad av V-Kint 2021-03-13 kl. 22:43. Anledning: Tillägg
2021-03-13, 22:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har svarat på dina frågor!
Om du inte förstår svaren så kan det ju ligga hos dig och inte hos mig.
Att du inte värderar mina åsikter är ju rätt förutsebart.

Nej, det har du inte. Det är bara att du kollar inläggen så ser du. Det är bara ännu en i raden av lögner från dig.

Men du är lika uppenbar som övriga Ebba-hatare som sprider lögner och skitsnack och sedan inte har stake att stå för tramset ni skriver.

Istället kommer skit som ovan.

Men det är klart och tydligt. Du har olika måttstockar för olika människor. Du anser att det som gäller för Esbjörn inte gäller för Ebba, och omvänt. Och när det ifrågasätts är du för feg för att svara och byter samtalsämne. Precis som övriga lögnare och fegisar. Sprid en lögn och ducka sedan. Sådan är du.
2021-03-13, 22:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast Densia som bevisligen varit inne i huset anger fyra kakelugnar. Min erfarenhet säger att vi nog får ta den uppgiften som fakta. En fastighetsvärderare kan inte uttala sig om ett värde utan att okulärbesikta värderingsobjektet. Uthusen tillmäts inget värde, det är därför han inte gått in i dem.

Hur är det bevisat att de var inne i huset?
2021-03-13, 22:46
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
För att Ebbas första värdering inte finns. Hennes andra är ett sms och en från Notar daterar två månader för sent.
Jag tror att den tredje värderingen oxå är för låg. Men jag kan verkligen se 4,6 som ett utgångspris om huset lagts ut på marknaden. Bolli tror att det skulle sluta på 5,7, jag tror det skulle sluta på över 6 miljoner.

Boolis automat värdering utgår från att huset är i samma skick som intilliggande hus. Ack så fel det kan gå...
2021-03-13, 22:47
Avslutad
Citat:
Tvärtom; påskrivna papper gäller... det är liksom andemeningen i att underteckna ett avtal. Det är ingen djävla autograf Esbjörn skrivit.

Jag ser ju att att Ebba bytte ut pappret som han skulle skriva på , mot ett annat som hon nu kallar husaffären.
Skriv här .. Här .. Här ska du skriva. .. det är inte normalt uttryckt. (Har Ebba bytt ut ett papper)
Och jo det är en autograf vet du. .
2021-03-13, 22:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vars menar du? Har en ja missat nåe?

(tittar på Leif & Billy)
2021-03-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I värderingen står att de inte var inne i uthusen samt att de inte var inne i kattvinden i huvudbyggnaden. Det tolkar jag som att var inne i huvudbyggnaden i övrigt.
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Tror du Binninge eller Matz har klarat av att i detalj redogöra för utförande och skick på interiören? Dessutom så skulle ingen auktoriserad fastighetsvärderare uttala sig om värdet utan att se insidan. Ungefär samma sak som en revisor som skriver under en årsredovisning utan att ha läst den. Däremot har han inte besiktat huset.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Var någonstans har du sett att Ebba hänvisar till två imaginära värderingar. Det måste ju innebära att det finns fyra? Notar, Densia samt två mållganvärderingar?

Edit: På sin Facebook skriver hon om EN värdering. Var talar hon om den andra?

Det är riktigt att det finns två värderingar gjorda innan köpeavtalet skrevs under. Notars är den ena.
2021-03-13, 22:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fast Densia som bevisligen varit inne i huset anger fyra kakelugnar. Min erfarenhet säger att vi nog får ta den uppgiften som fakta. En fastighetsvärderare kan inte uttala sig om ett värde utan att okulärbesikta värderingsobjektet. Uthusen tillmäts inget värde, det är därför han inte gått in i dem.

Funderar vem tillät dom att gå in i huset och varför inga kort inifrån?
2021-03-13, 22:51
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag ser ju att att Ebba bytte ut pappret som han skulle skriva på , mot ett annat som hon nu kallar husaffären.
Skriv här .. Här .. Här ska du skriva. .. det är inte normalt uttryckt. (Har Ebba bytt ut ett papper)
Och jo det är en autograf vet du. .

Var ser du att Ebba bytte ut pappret. Har du rökt på nu igen och har syner???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in