2021-03-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
En pikant detalj är att just på avtalet skriver Esbjörn under med alla sina förnamn. Ett rätt ovanligt beteende. Kan man läsa ut något av det?
Det kanske kändes extra högtidligt när det var en stor fastighetsaffär?
2021-03-13, 22:27
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Med högsta sannolikhet beroende på att Theo inte visste vilket som var Esbjörns tilltalsnamn och därför skrev ut alla namn och Esbjörn tänkte att han var tvungen att skriva alla för att det skulle bli ”rätt och riktigt”.
Det har du säkert rätt i.
2021-03-13, 22:27
Medlem
Citat:
Med högsta sannolikhet beroende på att Theo inte visste vilket som var Esbjörns tilltalsnamn och därför skrev ut alla namn och Esbjörn tänkte att han var tvungen att skriva alla för att det skulle bli ”rätt och riktigt”.
Det stämmer, på namnförtydligandet står samtliga namn. Bra där! Det står även Ebba Elisabeth Busch.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-13 kl. 22:29.
2021-03-13, 22:29
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kanske kändes extra högtidligt när det var en stor fastighetsaffär?
Ja så kan det ju vara. V-klint hade en annan rimlig förklaring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Beror på vad Anticimex protokoll visar. Det kanske ligger och lurar en dyr sanering, eller dyr städning av alla uthus osv.

Men men. Jag har en allmän fundering på varför Densias värdering säger två skotbilar på tomten. Stod det inte sju bilar på tomten i höstas?
Missat att det står antal skrotbilar i värderingen. Står det inte att det finns plats för 2 bilar? Har jag missat nåt?
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Binninge som inte ens har ett eget hem radar upp kakelugnar som inte finns ..
Gode gud!Måtte rättsväsendet sätta stopp för galenpannan snart!

Fast Densia som bevisligen varit inne i huset anger fyra kakelugnar. Min erfarenhet säger att vi nog får ta den uppgiften som fakta. En fastighetsvärderare kan inte uttala sig om ett värde utan att okulärbesikta värderingsobjektet. Uthusen tillmäts inget värde, det är därför han inte gått in i dem.
2021-03-13, 22:31
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Missat att det står antal skrotbilar i värderingen. Står det inte att det finns plats för 2 bilar? Har jag missat nåt?

Fan, alla här är yra som höns. Esbjörn har sju bilar registrerade på sig, men det står bara två på tomten.
2021-03-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
https://imgur.com/a/m3Wntpw

Vars menar du? Har en ja missat nåe?

(tittar på Leif & Billy)
2021-03-13, 22:34
Medlem
Citat:
Fan, alla här är yra som höns. Esbjörn har sju bilar registrerade på sig, men det står bara två på tomten.
Det är inte det jag menar. Jag undrade om deras värderingsrapport specifikt nämnde antal skrotbilar på tomten. Jag har bara sett att de nämner om plats för 2 bilar vid infarten. Jag vet att det nämnts 7 i hans ägo. Sorry om jag var otydlig.
2021-03-13, 22:36
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Det är inte det jag menar. Jag undrade om deras värderingsrapport specifikt nämnde antal skrotbilar på tomten. Jag har bara sett att de nämner om plats för 2 bilar vid infarten. Jag vet att det nämnts 7 i hans ägo. Sorry om jag var otydlig.

Nix, de har inte inventerat skräpet. Då hade de nog fått jobba ett par dagar...
2021-03-13, 22:38
Medlem
Citat:
Nix, de har inte inventerat skräpet. Då hade de nog fått jobba ett par dagar...
Det ligger det en del i. Om jag minns rätt nämnde Mats att det går åt containrar för allt skräp.
2021-03-13, 22:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Har inte lustläst själv, men det kom upp i tråden att det stod två bilar på tomten nu. Förut var det sju bilar. Jag är mest nyfiken på diffen. Var det verkligen sju förut och två nu?

Vem har städat? Sånt påverkar ju värdering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in