2021-03-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Nu lägger du en massa meningar i min mun som jag aldrig yttrat... Kanske hade de allmänna råden om ökad renlighet och spritning och tvättande utav händer en stor del i det hela - detta med tanke på Occams razor... Du ger inga förklaringar till det du påstår.

Nej men du gav intryck att att inte hänger ihop med det som hänt i samhället, dvs "säger inget om de bakomliggande orsakerna till det hela". Förklaringarna lägger jag fram. Att hålla avstånd, inte släppa iväg någon utanför hemmet vid minsta symptom (inkl barn), hygien. Det ger stora effekter på den allmänna smittspridningen och sjuklighet. Finns massor av statistik som pekar på det, bara att förkovra sig i dem.
Citera
2021-03-13, 21:46
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Den immunitet Sverige har fått är inte billig. Den har kostat enormt mycket i både liv, hälsa och pengar. Den billigaste immuniteten fås i form av en spruta.

Jag tror inte att Norges invånare önskar att dom hade gjort som Sverige.

Beror på vad du har för utgångspunkt och vilket virus du får in . Vilken variant skulle du helst börjat med ? Den ursprungliga eller den sydafrikanska eller den engelska ? Om vi börjat med den sydafrikanska eller engelska varianten skulle svensk sjukvård kapsejsat i höstas redan ( smittsammare vilket skulle nött ner de knappa resurserna fortare och tvingat fram en snävare triagering )

Billigt är relativt .
Citera
2021-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Hade vi INTE infört de restriktioner och vidtagit de åtgärder som vi faktiskt gjort hade vi legat högst upp i listan över antal döda per miljon invånare.

Det är väl där du missar det helt och hållet.

Och du klagar på Tegnell som är nöjd över Sveriges resultat.

Hade Sverige inte vidtagit de åtgärder vi gjort hade vi också legat högre. Det ändrar väl inte det faktum att vi hade kunnat göra det mycket bättre?
Citera
2021-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Lägg också till att människor reser mindre vilket också minskar risken att drabbas av diverse infektioner.

Ja även typiska resesjukdomar har också minskat rejält.
Citera
2021-03-13, 21:48
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Som sagt, det fanns ingen manual. UK gjorde HELT RÄTT med utgångspunkt från vad man visste vid tillfället för beslutet.
HAHAHA. Snacka om att vara i en självförhärligande bubbla. Bagdad bob står på barrikaderna.!
Citera
2021-03-13, 22:08
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Nej, vi har inte högre dödstal än Sverige sett till förutsättningarna - där är Sverige tveklöst sämst i hela världen.

Ekonomiskt har vi inga som helst problem att ta hand om våra egna (i motsats till Sverige).

Vi drabbades hårdare än andra länder av helt andra anledningar och detta TROTS att vårt sjukvårdssystem är överlägset Sveriges.

Sämre kompensation till företag...haha, du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.

Haha nu börjar du få jävligt svårt,
"Nej, vi har inte högre dödstal än Sverige sett till förutsättningarna"
det var det dumaste hittills.

Ni är bland dom sämsta i världen och du kan slingra dig men ALLA vet och ser detta
Citera
2021-03-13, 22:09
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast vaccinerna har ju funnits ett tag nu. Det är leveranserna och administrationen som tar tid.

Jag vet, men det innebär ännu en sommar som man inte kan resa någonstans. Det blir för sent att boka något...

Jag håller med!
Skulle gärna ha några veckor söderut i sommar som vanligt, men man får helt enkelt försöka stå ut till i höst.
Jag själv har bokat mitt vanliga hotell på novemberlovet och utgår ifrån att det känns bra att sticka då.
Men jag vågar inte känna mig helt säker på det ändå..
Citera
2021-03-13, 22:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Lockdowns och munskydd ökar risken för farliga mutationer enligt Filosofie doktor Geert Vanden Bossche, tidigare Head of the Vaccine Development Office vid German Centre for Infection Research

https://dryburgh.com/geert-vanden-bossche-open-letter-to-who-halt-all-covid-19-mass-vaccination/

Citat:
Bossche states that the multiple emerging, “much more infectious” viral variants, are already examples of “immune escape” from our ‘innate immunity’, and were most-likely created by the government interventions themselves; the so-called Non-Pharmacological Interventions (NPIs) – i.e. lockdowns and cloth facial coverings. Unofficially, but also more aptly known as the Non-Scientific Interventions.

Citat:
“One could only think of very few other strategies to achieve the same level of efficiency in turning a relatively harmless virus into a bioweapon of mass destruction.”

Ajdå lockdowndyrkare och munblöjfetischister, ajdå.

Ännu ett rätt för foliehattarna.
Citera
2021-03-13, 22:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Knappast eftersom vi försökte handla varje dag och flera gånger om dagen . Kött chark pasta och receptfria värktabletter toapapper fanns inte och det lilla som fanns försvann direkt . Samt att de jag var där med tog sig hem till Tyskland en månad senare Daglig kontakt dessutom. Men visst Glasgow var bara en sketen bortglömd håla högst obetydlig

Du skönmålar och brunsmetar om vartannat . Kul debatt teknik .

Det du gör nu är att glorifiera engelsk sjukvård och England och pratar skit om ett svenskt system och systemfel du öht inte förstår .
Trams.
Det som hände var att folk bunkrade och man han inte med att fylla hyllorna mer än tre ggr samma dag. Ingen hade det "torftigt". Vilket patetiskt nys.

Herregud...
Citera
2021-03-13, 22:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, jag vet inte hur ni kunde klanta till detta till den så till den grad ni gjorde. Ni valde väl att skydda liv och ekonomi för lite.
Vi har mindre antal smittade per invånare in vad Sverige har.

Go figure.
Citera
2021-03-13, 22:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Och du klagar på Tegnell som är nöjd över Sveriges resultat.

Hade Sverige inte vidtagit de åtgärder vi gjort hade vi också legat högre. Det ändrar väl inte det faktum att vi hade kunnat göra det mycket bättre?
Gör jag?

Lider du av andra typer av delirium också?
Citera
2021-03-13, 22:32
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
HAHAHA. Snacka om att vara i en självförhärligande bubbla. Bagdad bob står på barrikaderna.!
Nej, jag tittar bara på fakta. Att du inte förstår det är inte förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in