2021-03-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så du tror att nedgången av de smittsamma sjudomarna som drastiskt sjönk i mars förra året helt plötsligt bara är en slump eller, hänger det möjligen samman med den panik som rådde med bunkring av toapapper och vägar och parkeringar som tömdes på bilar? Att bara skylla på uteblivna vårdbesök är knappast något att hänga i julgranen eftersom många av sjukdomarna är livshotande tillstånd som knappast någon ligger hemma för. Att vabbande gått ner också hänger ihop med detta? Rörelsemönster i samhället enligt Google som ligger långt under normalen? Ockhams rakkniv gäller här, inte någon rymdvarelse som plötsligt utrotat dessa sjukdomar.

Nu lägger du en massa meningar i min mun som jag aldrig yttrat... Kanske hade de allmänna råden om ökad renlighet och spritning och tvättande utav händer en stor del i det hela - detta med tanke på Occams razor... Du ger inga förklaringar till det du påstår.
Citera
2021-03-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Att smittsamma sjukdomar som normalt figurerar på vinterhalvåret ligger på en rekordlåg nivå, och vanligen också drabbar barn. VAB påverkas därmed av detta.

Vad med den abnormt ökade uppmärksamheten kring personlig och vardaglig, basal hygien?
Citera
2021-03-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nergången i vabandet beror med stor sannolikhet på att väldigt många hushåll har någon eller båda föräldrar som arbetar hemifrån. Man tar inte ut VAB då man förlorar pengar på detta.

Man ska ju också, och får inte ha barn i skolan vid minsta lilla symptom. Har själv 2 barn i skolålder, vi har inte plockat ut VAB sista året.

Däremot är det glädjande att vi har låga nivåer med influensa och vinterkräksjuka

Precis - tack, för att det finns andra som kan uttrycka ting när man själv fallerar inom ämnet...
Citera
2021-03-13, 01:42
Medlem
Älskar hur media och staten är så genomskinliga. Vaccinet förbjuds i flertal länder där grannländer inkluderas och media eldar på med att Sverige inte får tillräckligt och att vi inte behöver oroa oss för det kommer lite senare bara !!

att folk ens köper denna skiten år 2021
Citera
2021-03-13, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Älskar hur media och staten är så genomskinliga. Vaccinet förbjuds i flertal länder där grannländer inkluderas och media eldar på med att Sverige inte får tillräckligt och att vi inte behöver oroa oss för det kommer lite senare bara !!

att folk ens köper denna skiten år 2021

Vad menar du? Att det inte förbjuds i Sverige eller att vi inte får tillräckligt med doser?
Citera
2021-03-13, 03:22
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Det här viruset är bra märkligt. Det var snack om virus i spermier och liknande. Jag var nyfiken på det här viruset så jag drog hem en potentiellt smittad person som bodde hos mig och sen utvecklade symtom. Under inkubationen och under sjukdomsförloppet hade vi en del sex mellan paracetamolintagen då febern la högt. Jag exponerades för viruset i hög dos under flera dagar. Jag passade även på att suga av personen och svälja satsen.

Jag har inte ens haft snuva under denna pandemi. Personen gjorde antikroppstest och var positiv. Personen var negativ på den där sticka in i näsa provet. Jag saknar sjukdomsförlopp och antikroppar. Personen har några månader innan ett negativt antikroppstest. Venöst prov. Så även mitt. Det här är inte desinformation.

Plandemic? Är inte särskilt konspiratoriskt men det här får mig att gå i taket

Kan jag vara naturligt immun?
Kanske att du är rökare ? De har svårare att bli smittade.
Citera
2021-03-13, 07:01
Medlem
madchances avatar
Citat:
När Aftonbladet pratar med vaccinsamordnaren Richard Bergström säger han att han hoppas att ett handelskrig går att undvika.

– USA, Indien och Storbritannien vill behålla vaccinet själva, säger han på fredagskvällen.
I USA skall hela den vuxna befolkningen fått erbjudande om vaccin 1 maj. Vaccinet tas bl.a. från Sverige och Europa som har varit naiva om detta. I Sverige missas nog målet 30 juni.

Citat:
USA har för närvarande 30 miljoner doser av Astra Zenecas vaccin som ännu inte är godkända, rapporterar New York Times. Först ska alla amerikaner få vaccin. Eventuellt använder de en del av doserna men förmodligen kommer de inte använda några alls. Därefter kan de tänka sig att dela med sig av de överblivna doserna, skriver tidningen.
Biden verkar vara lika mycket protektionist som Trump.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Epz8no/vaccinsamordnaren-de-vill-behalla-vaccinet-sjalva
https://www.dw.com/en/us-biden-calls-for-vaccine-eligibility-for-all-adults-by-may-1/a-56845363
Senast redigerad av madchance 2021-03-13 kl. 07:16.
Citera
2021-03-13, 07:01
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Kanske att du är rökare ? De har svårare att bli smittade.

Men lättare att få kol. Ungefär samma effekt som covid man orkar knapp ta sig fram. Pest eller kolera alltså ingen att stå efter.
Citera
2021-03-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Viruset är här för att stanna och flera pandemier är att vänta säger forskare.

Fast vi kan ju leva som vanligt snart när gamlingar och riskgrupper är vaccinerade, resten klarar sig med största sannolikhet bra.
Citera
2021-03-13, 07:14
Medlem
Sverige ligger nu på 6e plats i antal smittade per dag per miljon innevånare för alla länder med mer än 5 miljoner innevånare! (Utjämnat data från Our World in Data)

list-nr, land, antal smittade per miljon innevånare 2021-03-12, ökning i procent från 2021-03-05
1 Czechia 1040 -10
2 Hungary 675 37
3 Jordan 657 38
4 Serbia 611 13
5 Lebanon 456 7
6 Sweden 390 0
7 Poland 384 25
8 Slovakia 374 -12
9 Italy 361 14
10 Bulgaria 359 37
11 Palestine 353 4
12 France 343 6
13 Brazil 332 19
14 Israel 326 -23
15 Netherlands 292 12
16 Austria 281 15
17 European Union 276 21
18 Chile 254 19
19 United Arab Emirates 245 -16
20 Paraguay 236 44
Citera
2021-03-13, 07:14
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Det här viruset är bra märkligt. Det var snack om virus i spermier och liknande. Jag var nyfiken på det här viruset så jag drog hem en potentiellt smittad person som bodde hos mig och sen utvecklade symtom. Under inkubationen och under sjukdomsförloppet hade vi en del sex mellan paracetamolintagen då febern la högt. Jag exponerades för viruset i hög dos under flera dagar. Jag passade även på att suga av personen och svälja satsen.

Jag har inte ens haft snuva under denna pandemi. Personen gjorde antikroppstest och var positiv. Personen var negativ på den där sticka in i näsa provet. Jag saknar sjukdomsförlopp och antikroppar. Personen har några månader innan ett negativt antikroppstest. Venöst prov. Så även mitt. Det här är inte desinformation.

Plandemic? Är inte särskilt konspiratoriskt men det här får mig att gå i taket

Kan jag vara naturligt immun?
Det finns inga virus i spermierna eller i slidan, däremot i pungen och kan minska spermaantal och kvalitén. Men pussande borde vara ett rätt säkert sätt att bli smittad.

En del får det och blir aldrig sjuka. Testerna är inte heller 100%.

Paracetamol är förresten ingen bra idé om man får Covid-19 eftersom man vill låta immunförsvaret göra sitt yttersta och det gör det om man är lite varm.

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)30348-5/fulltext
https://www.nature.com/articles/s41443-020-00344-0
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32241022/
Citera
2021-03-13, 07:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nu har de skrivit in nya uppgifter om leveranser till regionerna för vecka 12 det har sjunkit ytterligare för 4;e veckan i rad.
Vecka 9 271 tusen doser. Vecka 10 261 tusen doser. Vecka 11 239 tusen doser. Vecka 12 189 810 doser. Håller de på så här så blir fas 4 inte klar någonsin.

Vilken lycka för alla anitivaxxers. Ni slipper, slipper, slipper! Ni behöver inte älta ert skräck för att bli tvingade, det som egentligen bara är dolda spruträdsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in